Index Vakbarát Hírportál

Ön is kattint – de mire kíváncsi?

2024. április 19., péntek 11:56

Az utóbbi években alaposan megváltoztak a hírfogyasztási szokások, nemcsak külföldön, hanem Magyarországon is. Megjelentek új közösségi platformok, illetve a mesterséges intelligencia által kínált eddig nem ismert lehetőségek egyre nagyobb teret nyernek a sajtóban is. Arra kérjük olvasóinkat, segítsenek jobban megérteni szokásaikat, mondják el őszinte véleményüket!

Az elmúlt évtizedekben jelentős változások mentek végbe az emberek hírfogyasztási szokásaiban. A digitális kor előtti időszakban a hírek fogyasztása elsősorban a nyomtatott sajtón, a rádión és a televízión keresztül történt. A napilapok és az esti híradók jelentették a legfontosabb információforrásokat, melyek szinte rituális részei voltak a mindennapoknak.

Az internet elterjedésével radikálisan megváltozott a helyzet. A hírek elérhetősége és a hozzáférés gyorsasága jelentősen megnőtt. A weboldalak, blogok és később a közösségimédia-platformok új teret nyitottak a hírfogyasztásban. Ez a változás lehetővé tette, hogy az emberek gyorsabban és szélesebb körben értesüljenek az eseményekről, de ez egyben a hírek minőségének és megbízhatóságának új kihívásait is magával hozta.

A közösségi média térhódításával a hírfogyasztás még személyre szabottabbá vált. Az algoritmusok révén a felhasználók olyan tartalmakat láthatnak elsősorban, amelyek megfelelnek előző keresési szokásaiknak és interakcióiknak, ez pedig potenciálisan buborékok kialakulásához vezethet, ahol az egyének csak megerősítést nyernek saját előítéleteikre és nézeteikre.

A hírfogyasztás jövőjét valószínűleg még további technológiai fejlődések határozzák meg. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás egyre inkább beépül a hírgyártási és -szűrési folyamatokba, lehetővé téve a még személyre szabottabb hírélményeket, ugyanakkor felvetve az etikai és szabályozási kérdéseket is. A fogyasztók és a társadalom egésze számára elengedhetetlen lesz az információs műveltség fejlesztése, hogy képesek legyenek kritikusan kezelni és értékelni a rájuk zúduló információáradatot.

Az emberek hírfogyasztási szokásainak változása tehát nem csupán technológiai fejlődés kérdése, hanem szociokulturális adaptáció folyamata is, amely komplex kihívásokkal jár a tájékozódás és tájékoztatás terén a globális információs társadalomban.

Kérjük, töltse ki kérdőívünket, és ossza meg velünk véleményét!

Nézze meg korábbi kutatásunk kiértékelését: 

Lerántjuk a leplet: ezt gondolják a magyarok a 2036-os budapesti olimpiáról

Kiderült, melyik streamingplatformra esküsznek a magyar felhasználók

A magyarok többsége legalizálná az eutanáziát, de csak feltételekkel 

A magyarok fele hisz az összeesküvés-elméletekben

Rovatok