2021.04.23. 13:20

Magyarország legnépszerűbb autóinak 80 lóerős átlagteljesítményét átugorva ezúttal egyből a csúcsra ugrunk és belenézünk az állami nyilvántartás másik végletébe. A magyar szupersportautó-állomány minden várakozásomat felülmúlja, mert sem lóerőből, sem darabszámból nincs hiány. A toplista kizárólag az itt forgalomban tartott, benzinmotoros szériaautókat tartalmazza, a haverod 700 lóerős, csipszelt Golfja nem szerepel benne, mert bár annak van rendszáma, jó eséllyel lényegesen gyengébb a forgalmi szerint. A Teslák szintén nem, mert ezúttal a klasszikus autós értékek mentén válogattunk.

Kíváncsian vártam az állami gépjárműnyilvántartásból dolgozó Datahouse kimutatását, mert volt ugyan elképzelésem az egzotikus márkák eloszlásáról, de a legerősebb, Magyarországon közlekedő autók pontos számáról eddig semmit nem tudtam, ahogy talán senki más sem. A Focus, Astra, Swift triumvirátusról ezúttal egy szó sem lesz, mert a magyar autóállomány másik véglete felé vesszük az irányt.

15.: Lamborghini Urus - 650 Le - 5db

A Lamborghini lételeme a versengés, ezért mivel a SUV-piac 2018-ra igencsak telítetté vált, kénytelen volt "merőben új" kategóriában bemutatni saját szabadidőautóját. Az ötletes marketingnek köszönhetően a frissen érkezett Urus négyliteres, ikerturbós, V8-as motorjával ugorhatott egyből a gyártó által kitalált SSUV, vagyis a Super Sport Utility Vehicle osztály élére, amelyben egyúttal nem is találunk más modellt. A praktikumával reklámozott dzsipp 650 lóerőt, 850 newtonméter nyomatékot, valamint nulláról százra 3.6 másodperces gyorsulást, illetve egy sportautó lelkületét ígéri.

Csikós Zsolt beszámolója alapján ehhez a Lambóhoz képest a Porsche Cayenne egy Lidlben vásárolt, hatos csomag, zsugorfóliás Szentkirályi bubis víz az Urushoz képest, amit én sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudok, de vannak hazánkban már öten, kik bizonyára jóval többet tudnak a típusról mindkettőnknél.

2018-ban és 2019-ben még óvatosan kopogtattunk a Lambordzsíni gyár sárga-fekete ajtaján és csak egyet-egyet rendeltek, illetve helyeztek forgalomba itthon a típusból, majd a 2020-as koronavírus-járvány okozta pánikrohamban hirtelen megugrott az Urus-igény és vettek még gyorsan hármat. Ez könnyen összefüggésbe hozható az órák alatt kifogyott budipapírkészletek mögött húzódó vásárlói logikával.

A családi Lamborghini végsebessége 305km/óra, a gyártó szerint pedig: "A tervezés, a teljesítmény, a vezetési dinamika és az érzelmek könnyedén beáramlanak a Lamborghini DNS e látomásos megközelítésébe.". Hát lehet erre nemet mondani?

14.: McLaren 650S - 650 Le - 1db

Perceken át csak nézegettem a forgalmiban jelzett MP4-12C típusnevet és a hozzárendelt 650 lóerőt, de az internetet kutatva sehol sem találtam pontosan ilyen teljesítményű McLaren MP4-12C-t. A márkáról olvasgatva megakadt a szemem a 650S nevű típuson, amely teljesítményében már stimmelt. A 650S-ről továbbkutakodva derült fény arra, hogy ez alapjaiban egy MP4-12C és itt kezdett összeállni a kép. A hazai közigazgatás MP4-12C-ként kódszótárazza a 650S-t, amit egy ismerősünk, vagyis az egyetlen magyar rendszámos példány tulajdonosa is megerősített. Képet is küldött az autóról, íme:

A 650S-t 2014-ben mutatták be Genfben és mindössze 25%-ban tér el a 12C-től. 3.8 literes motorja két turbófeltöltőt is kapott, így 650 lóerőt és 687 Nm nyomatékot produkál, valamint állóhelyzetből három másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A szupersportautó teljesítménye megegyezik az Urus-éval, ugyanakkor majdnem 700 kilóval könnyebb nála. Kupéként vagy kabrióként is kérheted, utastere karbonszálból készített monocella és ajtói felfelé nyílnak. Kell ennél több?

13.: Chevrolet Corvette C7 Z06 - 660 Le - 3db

A Corvette hetedik generációját 2007-ben kezdték fejleszteni, majd a 2011-es bemutatással megcsúszva, végül 2014-ben rántották le róla a leplet a Detroiti autószalonon. Elődeit sokáig főleg csak az amerikai vásárlók istenítették, mert szofisztikáltabb szemmel és a konkurenciához mérten elavult konstrukciók voltak, oldschool motorokkal, csúnyácska utastérrel.

A hetedik generáció érkeztével azonban ezek köddé váltak, ugyanis a General Motors újragondolta a dolgot és a világ legjobb gyártóitól válogatta össze következő sportkocsija alapjait. A Corvette C07-ben ugyanaz a MagneRide futómű és elektronikus differenciálzár található, mint a Ferrarikban, a változó szelepvezérlés a Nissan 370Z-ből jött, a Head-up display a BMW M5-ből érkezett, míg a hengerek felét leállító rendszer Bentley-eredetű.

A legerősebb, 660 lóerős kivitelt 2015-ben mutatták be. Ennek 6.2 literes motorját egy 1.7 literes Eaton kompresszorral fújták meg, hogy a Corvette könnyedén érhesse el az ígért 298 km/órás végsebességet. A típus egyaránt elérhető volt hétsebességes manuális váltóval, valamint kormányról is vezérelhető, nyolcas automatával. Hogy a három magyarországi tulajdonos melyiket preferálta, arról nincsenek adataim, de minél többet olvasok erről az autóról, annál inkább úgy érzem, hogy remek döntést hoztak.

12.: Ferrari FF - 661 Le - 5db

A Ferrari 2011-ben dobta piacra FF modelljét, amely a Ferrari Four rövidítése. A két plusz kétüléses Ferrarival azokra a családapákra gondoltak, akiknek a szombati autózást nem csupán az OBI-ba való kiugrás jelenti önmetsző csavarért a gyerekekekel, hanem lehetőséget a 661 lóerős, négyszemélyes szupersport fenevad vezetésére.

A világ első rendesen működő, összkerékhajtású Ferrarijában az alacsonyabb súlypont érdekében hátul helyezték el a váltót, míg a motor elöl kapott helyet, a hajtás pedig főleg a hátsó kerekekre hat. Amikor viszont az elektronika szükségesnek látja, az első kerekek is beszállnak a buliba.

Ezzel a 4RM nevű (4 Ruote Motrici) megoldással már régebben is próbálkoztak a 408 RM model esetében, de a szükséges elektronika akkoriban még egyszerűen nem létezett és az autó formavilága is inkább egy elcseszett NSX-ét idézte. A Ferrari összkerékhajtással a síelni járó kuncsaftoknak akart kedvezni, de a síléc hosszával nem kalkuláltak, így az nem fér be. Sorry.

A szívó V12-es motor 8000/perc fordulaton adja le maximális teljesítményét és 683 newtonméter csúcsnyomatékát, ami sokat segít a dolgos apukák táborának feledtetni a hétköznapok nehézségeit minden 3.7 mp-es 0-100km/h gyorsulás alkalmával.

Hazánkban jelenleg öt magyar rendszámos Ferrari FF található és a kormánykeréken elhelyezett ablakmosó, valamint indexgombok szerencsétlen elhelyezése okán vadul szélvédőt spricniző FF jön velünk szembe, jusson eszünkbe, hogy csak egy ismerős akarhat fénykürttel üdvözölni minket.

11.: Audi RS6 Avant ABT - 666 Le - 1db

Az Audi RS6 Avant többször is megfordult már nálunk és minden alkalommal tátva maradt a szánk, mert egy családi kombitól sokkal kevésbé vár az ember akkora Rock and Rollt, mint egy szupersportnak szánt Ferraritól. Pedig ez az Audi kombi durrog, csattog, üvölt ahogy a csövön kifér. Minden négyzetcentimétere erőt sugall és nem csak egy farsangra készülő vadállat-imitátor, hanem valójában az is.

Az egyetlen magyar rendszámos C7 kódnevű RS6 Avant alapmodelljét 2012 decemberben mutatták be, az orrában található négyliteres turbómotor 560 lóerőt és 700 nm nyomatékot produkál. Ez az ABT Sportsline német tuningcég szerint azonban nem nyújtott minden helyzetben elegendő teljesítményt, így ördögi 666 lóerőt és körülbelül 800 newtonméter nyomatékot sikerült előcsalogatni az összkerékhajtású fenevadból. Egy ilyen ABT Audit birtokol valaki Magyarországon is.

Az ABT cég alapjai 1896-ra nyúlnak vissza, míg az autósportból ismert ABT Sportsline 1991-ben kezdte meg működését Johann Abt irányítása alatt. Ebből következik, hogy a sokak által "ÁBÉTÉ"-nek nevezett típusokat valójában "ÁBT"-nak kellene ejteni, mivel ez nem rövidítés, hanem vezetéknév.

Az RS6 legnagyobb előnye versenytársaival szemben, hogy skizofrén hajlamának köszönhetően a hétköznapokban lágy rugózású, minden kényelemmel ellátott, praktikus luxuskombi, ám a DriveSelect-ben a Dynamic mód kiválasztása esetén bármikor képes megőrülni és brutális show-t pattintani kapaszkodó utasai számára. A C8 kódjelű következő generáció 2019-ben érkezett meg és Anti forgatott is vele egy nagyon hangulatos videót.

10.: Ford Mustang Shelby GT500 - 670 Le - 1db / Ferrari 488 GTB - 670 Le - 16db

Ford Mustang Shelby GT500: Az utolsó izgalmasnak és dögösnek mondható második generációs Ford Mustang 1978-ban gördült le a gyártósorról. Ezt 27 év vegetálás követte, miközben egy komplett generáció nőtt fel úgy, hogy nem értették mégis mit tisztelnek felmenőik annyira a régi Mustangokban. A harmadik és negyedik kiadás formaterve mindent alulmúlt ezért az új évezred elejére a Ford is érezte, hogy gyökereihez visszatérve kell megváltani a világot, majd 2005-ben bemutatkozott a típus ötödik generációja, ami végre betalált. Tádámm:

Az orra szögletes és oldalról nézve szinte függőleges, ami ugyan árt a légellenállásnak, de ez senkit sem érdekel. A gyengécske, 213 lóerős példányokat amúgy sem az erejük miatt választották, a 670 lóerős Shelby GT500-at hajtó amerikaiaknak pedig felesleges az aerodinamikáról papolni.

Az egyetlen, Magyarországon "élő" és Carroll Shelby nevét viselő példány 5.8-literes, V8-as benzinmotorral repít a végtelenbe, amely a biztonságos előzések érdekében kapott egy kompresszort is. Szerintem ez a generáció öntött új reményt a típus rajongóinak millióiba és megmutatta, hogy lesznek még szép Mustangok a jövőben. Lettek is.

Ferrari 488 GTB: 2015 volt az év, amikor a Ferrari úgy döntött, továbbfejleszti a 458 Italiát és ez annyira jól sikerült, hogy kénytelenek voltak új nevet választani számára. Így született meg a 488 GTB, vagyis a Gran Turismo Berlinetta. Örök élmény élőben látni egy ilyen autót. Motorja 3.9 literes V8-cas, két csecsemőfej-méretű turbófeltöltővel. Ezekkel laza 670 lóerőt és 760 Nm nyomatékot produkál a motor. A 0-100-as sprint 3 mp alatt lezajlik és hiába tud a Tesla hasonlót, vagy akár jobbat is, ez valahogy mégis nagyobb buli.

Formavilága egyértelmű utalás elődjére, a 458-ra, de apróbb módosításokkal sikerült 50%-kal növelni a leszorítóerőt, valamint csökkenteni a légellenállást. Ilyenkor azért mindig eszembe jut, hogy ha most sikerült, akkor már a 458 esetében is megcsinálhatták volna.

Ez a Ferrari Magyarország legnépszerűbb szupersportautója, ugyanis 16 darab futkos belőle itteni rendszámmal és szinte minden évben vásároltak néhányat, 2015 óta. A típus bemutatása előtt meg piacra került a 90 kilóval könnyebb 488 Pista, amelynek motorját 710 lóerőre tornázták fel, így méltó megkoronázása a sorozatnak. 2019-ben érkezett meg utódja a Ferrari F8 Tributo, de ilyen autóval még hamarosan találkozunk a felsorolásban.

9.: Ferrari GTC4 Lusso - 690Le - 6db

A GTC4 Lusso az FF közvetlen utódja a Ferrari GTC4 Lusso, amelyet 2016-ban mutattak be és 2020-ig gyártottak. Nevében a rövidítés a Gran Turismo Coupét jelöli, a négyes szám négyszemélyes kivitelre utal, a Lusso pedig a luxusra, ha esetleg valaki munkáskombinak nézné. A 6.3 literes V12 motor 690 lóerő és 697 Nm nyomaték leadására képes 5750-es percenkénti fordulaton. Végsebessége 335 km/óra és egy hirtelen gázadásra 3.4 mp alatt éri el a százat.

A típusban a már az FF-ből ismert 4RM összkerekes hajtáslánc van, de továbbfejlesztett EVO-kivitel, amely még pontosabban osztja szét a hajtást az épp tapadó vagy megcsúszó kerekek között, miközben összkerékkormányzás segít irányban tartani a szörnyet.

2017-ben piacra dobták a GTC4 Lusso T-modellt, amely kevésbé a Fordnak, sokkal inkább a turbófeltöltőnek szól. Ez már egy hátsókerekes Ferka 610 lóerővel, 3.9 literes V8-as motorral. Ereje kevesebb, ugyanakkor nyomatéka a feltöltésnek köszönhetően 690 Nm-ről 760 Nm-re ugrott, tehát sokkal könnyebben vontathatod vele a futót költözéskor, miközben az autó tömege 50 kilót csökkent a V12-es modellhez képest. 2020 Augusztus 31.-én sajnos bejelentették a típus gyártásának végét.

8.: Lamborghini Aventador - 700 Le - 5db / Porsche 911 GT2 RS - 700 Le - 3db

A Lamborghini Aventadort 2011. Február 28-án mutatták be a Genfi autószalonon, majd az év második felében el is kezdődött a gyártás és szállítás. Közvetlen elődje a Murcielago és hozzá hasonlóan szintén egy bikáról nevezték el, mégpedig a Don Celestino Cuadri Vides istállóból származó zaragózai véres viadalról elhíresült bikáról. Az angol fórumokon elterjedt vicces mondás szerint neve ugyanakkor az angol "vent a door"-ra vagyis az ajtón elhelyezett gigantikus légbeömlőre utal.

Az Aventador középmotoros sportautó. Vonalvezetését Filippo Perini tervezte és valljuk be, ez nem sikerült rosszul. Utasai mögött egy V12-es motor duruzsol 700 lóerővel és 690 Nm nyomatékkal, valamint 6.5 liter tejnek megfelelő az összlökettérfogata. Gyorsulását tekintve a 0-100 megvan akár ....................................................................................... ........................................................................................................................................ ennyi, vagyis 2.9mp alatt. Végsebessége 350 km/óra, de ez igazából csak az adatrajongó olvasókat érdekli. A lényeg, hogy ha kettővel végiggurulsz a belvároson, azonnal akad egy-két szingli csaj, aki szívesen beugrik melléd egy körre.

A 991 sorozatszámú Porsche 911 GT2 RS-t 2017-ben mutatták be, szokatlan módon nem egy "prosztó" autószalonon, hanem a Forza Motorsport 7 videójáték borítóján. Később a 2017-es Goodwood Festival of Speed-en élőben is bemutatták a 911 Turbo S Exclusive Series társaságában. 3.8 literes, twinturbós boxermotorja 700 lóerőt és 750 Nm nyomatékot présel ki magából, amikor szükség mutatkozik rá és az Aventadornál 0.2 mp-el gyorsabban van meg a 0-100 is.

Végsebessége viszont elmarad kihívójától, mert csak szerény 340 km/órával lobogtatja hajunk. A gyártás során felhasznált anyagok jelentősen csökkentik az autó tömegét, így jött szóba a magnézium (tető), karbon (csomagtérajtó, lippek, szárny), könnyített poliuretán, polikarbonát (ablakok) és titán (kipufogó) felhasználása. A gyártás 2019 februárjában fejeződött be, de az utolsó négy darab eltűnt Brazília felé hajózva, mivel a Grande America nevű hajó egyszerűen elsüllyedt. A Porsche ekkor úgy döntött, újraindítja a gyártást és végül elkészítették a pórul járt négy példány pótlását.

7.: Bentley Continental Supersports 1db / Jeep Grand Cherokee Trackhawk 6db 710 Le

A Bentley Continental Grand Tourer-t 2003-óta gyártják szinte változatlan formavilággal, mégis rengeteg különkiadással és modellfrissítéssel. A típus leleplezését nem bízták a véletlenre, ugyanis bemutatták Genfben, a Le Mans-on és megvillantották Goodwoodban is. A 18 év során számos motorvariánst élt meg a típus. Alapmotorja, 2003-ban még 6 literes W12 biturbóként teljesítette a manapság sem túl szerény 560 lóerőt, amely 4.8 másodperc alatt gyorsította a 2350 kg-os monstrumot százra.

2017-ben a Bentley megtudhatta, hogy a Jeep egy családi SUV-al készül legyorsulni büszkeségüket, így piacra dobták a végletekig kihegyezett, 710 lóerős Continental Supersports-t 8 sebességes ZF-váltóval, 1017 Nm nyomatékkal és számos alapáras extrával, valamint egzotikus kiegészítővel. A 710 legyártott példány rendelhető volt kupé és kabrió karosszériakivitelben is, valamint, ha tulajdonosa úgy érezte, nem költekezett még eleget, akkor a Breitlingtől tud rendelni egy, a típusnak dedikált karórát Bentley Supersports B55 chronograph néven kétmillió forintért.

Eközben a Jeep tovább reszelte a 6,2 litetes, V8-as, kompresszoros Hellcat Hemit. Végül megszületett a világ legerősebb SUV-ja, vagyis a Pályasólyom, vagyis Trackhawk. 710 lóerő, 875 Nm nyomaték újonnan, mindössze 35 millió forintért. Használtautó-kereskedőként kénytelen vagyok megjegyezni, hogy a mobile.de kínálatában már 22 milla környékén elérhető a típus használtként, így a brutálisan erős autók között talán a legolcsóbb kategóriába tartozik. Ennyi pénzért, itthon csak Plug-in RAV4-et vehetsz (najó, az új). Óriási féktárcsák, kérésre piros stricibelső, 21 colos felnik, 19 hangszórós "Hamman Karbon" hifi és őrületes durrogás, vuttutu, csitt-csatt. Mi kell még?

6.: Dodge Challenger Hellcat SRT - 717 Le - 8db + 707 Le 3db

A Dodge Challenger első generációja 1970-ben jelent meg és egészen 74-ig gyártották az amerikaiaknál szokásos, évenkénti modellfrissítéssel, akár 425 lóerő teljesítménnyel. A második generáció 1978-ban indult volna világhódító útjára, mégpedig egy Dodge - Micsubicsu-együttműködés keretében. A végeredmény ravatali hangulatot, csendet és szomorúságot hozott a rajongók népes táborának. A neve Dodge Colt Challenger lett. Ez annyit jelentett akkor, mintha ma azt mondanánk: Porsche Fabia 911. Szerencsétlent 1.6 és 2.6 literes, négyhengeres motorokkal árulták, amelyek 77 illetve 105 lóerőt tudtak teljesíteni, már amennyiben ez számít egyáltalán.

Eljött 2008, a Dodge fejeseinek tökébe visszatért a vér és megjelent a harmadik generáció, ötvözve a modern kor elvárásait és megtartva az 1970-ben debütált előd retró stílusjegyeit. A Micsubicsu motorokat elfelejtve 3.6 V6, 5.7 V8 és 6.4 V8 Hemi mocikkal töltötték meg az autó orrát, amelyekhez hatsebességes manuális vagy ötsebességes automataváltót lehetett kérni.

Az akkoriban ütős formaterv egyelőre nagyobb durranás volt, mint az alatta rejlő technika, de ami késik nem múlik. Így végül 2015-re számtalan ráncfelvarrás és speciális limitált kiadás után megjelent a pokol cicája, vagyis a 717 lóerős Dodge Challenger Hellcat SRT 900 Nm nyomatékkal.

6.2 liter V8 Hemi kompresszorral és 3.8 másodperces 0-100 sprinttel. Leleplezésekor a világ hetedik legerősebb sorozatgyártású autója volt a Bugatti Veyron, a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1, a Porsche 918 Spyder, a Ferrari F12 és a Pagani Huayra után. Újkori ára valahol 25 millió környékén mozgott, most pedig, használtan 20 millióért juthatunk hozzá. A Használtautó.hu-n található négy eladó példány közül három magyar rendszámos. Vajon milyen autót vehetnek tulajdonosaik a Hellcat után?

5.: Ferrari 488 Pista - 3db / F8 Spider - 2db / F8 Tributo - 1db - 720 Le

Az ötödik helyen egyszerre három típus is helyet kapott, mert karosszériában különböznek, a hajtómű viszont megegyezik.

A Ferrari 488 GTB-ről már megemlékeztünk, ugyanakkor az ötödik helyezett ennek tovább csiszolt változata, vagyis a 2018-ban megjelent Pista (magyarul versenypálya). Pityu számos külső és belső változtatáson ment keresztül az alapmodellhez képest: ilyenek a nagyobb cooler, a módosított vezérműtengelyek, az erősített dugattyúk, vagy a gyártás során felhasznált titán. Racse módban 30 millisecundum alatt képes váltani a 7 sebességes, duplakuplungos váltó, ami nagyban hozzájárul a 7.6-os gyorsuláshoz. Persze kétszázra. Az autó tömege 1385 kilogramm, ami 90 kilós fogyást jelent az alaphoz képest. Ezt lexán hátsó szélvédővel, lítium akkumulátorral és opcionális karbon kerekekkel érték el.

Az F8 Spider létjogosultságát erősítette a McLaren 720S Spider érkezése, mert a Ferka sem akart alulmaradni egy ilyen kihegyezett versenyben. A Spider kabrióteteje miatt kicsit nehezebb, sőt nyitott tetővel aerodinamikailag is rosszabb, így sajnos csak 8.2 alatt éri el a kétszázas tempót. Lelombozó. A típushoz egyaránt rendelhető a Ferrari Slide Strip Control és a Ferrari Dynamic Enhancer rendszer is, amelyek mind segítenek életben maradni egy-egy durva kanyarodás közben.

Az F8 Tributo 2019-ben jelent meg a 488 Pista motorjával, vagyis a 3.9 literes twin turbo V8-cal. Titán hajtókarok, 15%-kal növelt leszorítóerő, módosított kipufogó és számos biztonsági fejlesztés: például a már Race módban is elérhető vezetést támogató rendszerek segítik a vezetőt kihasználni az autó teljesítményét. Jelenleg csak egy magyar rendszámos példánnyal találkozhatsz az utcákat járva, de biztos vagyok benne, hogy érkezik még mellé néhány. A 0-100-as gyorsulást 2.9 mp alatt teljesíti.

4.: Aston Martin DBS Superleggera - 725 Le - 3db

Az Aston Martint Lionel Martin és Robert Bamford alapította 1913-ban. Első autójukat egyszerűen csak Astonnak nevezték, majd be is neveztek vele egy versenyre, amit megnyertek. Ekkor keresztelték a gyárat Aston Martinnak. A vállalat eladásai felfutóban voltak, újabb és újabb sportkocsikat készítettek, miközben sikerekkel vettek részt az akkori neves európai versenyeken. Később, a második világháború idején csökkentek az eladások és a céget hanyatlás fenyegette.

1947-ben az akkora már potom összeget érő vállalatot David Brown vásárolta fel és rövidesen ismét megindultak a sportkocsifejlesztések, köztük a kétliteres DB2-é is, amely a tulajdonos nevének rövidítésére utal. A márka hírnevét számos Le Mans-i győzelem és megannyi filmszerep öregbítette. Ezek közül a leghíresebb talán a 1965-ben készült Goldfinger Sean Conneryvel, aki James Bond szerepét alakította egy DB5 volánja mögött.

Cikkünk főszereplője azonban a 2019-ben bemutatott Aston Martin DBS Superleggera, amely 725 lóerejével kápráztatja el tulajdonosait. Az 5.2 literes, ikerturbós V12 benzinmotor 6500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, csúcsnyomatéka pedig 900 Nm. A szuperkönnyű Superleggera 3.4 másodperc alatt éri el a százat állóhelyzetből és hasít tovább egész 340km/óráig függetlenül attól, hogy GT, Sport vagy Sport Plus vezetési módot választottunk. Ha eldöntötted, hogy feltöröd a malacperselyt és veszel egy Superleggerát, még ki kell találni, hogy kupét, vagy Volantét vásárolsz-e a kabrióélmény érdekében. Jeremy Clarkson szerint ez az autó már túl erős, hogy civil tulajdonosok vásárolhassák meg.

3.: Ferrari F12 - 736 Le - 2db

A Ferrari F12 (Typ F152) 2012-ben debütált a Genfi autószalonon és az 599-es szériát váltották le vele. Elődje továbbreszelése helyett teljesen új típust terveztek, amely az első tengelyek mögött elhelyezett 6,3 literes, V12-es motorral készült megváltani a világot. Akkoriban ez volt a Ferrari zászlóshajója és ez a formavilágán is látszik.

A többi modellhez hasonlóan 7 sebességes, duplakuplungos váltót kapott, ugyanakkor a fokozatok rövidebben, a még jobb gyorsulás érdekében. Az elődjéhez viszonyított 70 kilogramm súlycsökkenésnek és a növelt teljesítménynek köszönhetően 3,1 másodperc alatt érhetjük el a 100km/órás sebességet, hogy végül 340-nel hasíthassunk a boltba a lezárások előtti estéken. Itthon eddig ketten döntöttek mellette először 2013-ban, majd 2016-ban.

2.: Ford Mustang Shelby GT500 - 771 Le - 1db

A Mustang hatodik generációja 2013-ban mutatkozott be folytatva elődje sikertörténetét, ám sokat fejlesztettek az anyaghasználaton és műszaki szemmel is menőbb lett. Hét évvel később azonban megérkezett a Dodge a Challenger SRT Hellcatet és Chevrolet Camaro a ZL1-et is móresre tanító Shelby Gt500 az 5.2 literes V8-assal és egy 2.65 literes Eaton kompresszorral.

Teljesítménye 771 lóerő, így ez az autó a valaha gyártott legerősebb közúti Ford. Hazánkban jelenleg egyetlen rendszámozott példány rója szinte ellenfél nélkül az utakat időnként kipróbálva a 3.5mp alatti 0-100-as sprinteket.

1.: Ferrari 812 Superfast - 800 Le - 9db

A forgalmi engedély adatai alapján ugyan "csak" 795 lóerő, de egyetlen szupersportkocsigyártó sem fogja "majdnem 800" pacisként hirdetni legerősebb paripáját. Megértem őket. Ahogy megértem a Ferrarit is, mert valami egészen hihetetlent alkottak. A 812 Superfast nem hirtelen összedobott sportautó, hanem 80 év fejlesztésének összegzése. 6.5 literes szívó V12 benzinmotor, 718 Nm nyomaték és 2.9-es 0-100. Jelenleg 9 db magyar rendszámos, 800 lóerős Superfast várja, hogy egy bevásárlókocsi meghúzza az Auchan-parkoló hátsó sorában. 95 millió forintos vételárával talán sosem lesz nálunk igazi népautó, mindenesetre én most feladok egy lottót, hogy enyém lehessen majd a tizedik példány természetesen piros színben.

A cikk szerzője Balló Marci az A Kedvenc Kereskedésem munkatársa. Korábbi írásai ide kattintva olvashatók.