Már a telefonunk zárképernyőjén is megjelenhetnek a hirdetések
A Glance nevű startup amerikai szolgáltatókkal működik együtt azért, hogy a szolgáltatás a jövő hónapban több androidos modellen is elindulhasson − írta meg belső, iparági forrásra hivatkozva a TechCrunch.
A körülbelül 2 milliárd dollár értékű startup média- és aktuális tartalmakat, valamint játékokat szolgáltat az androidos készülékek zárképernyőjén. Az ázsiai piacokon mintegy 400 millió okostelefonon van már jelen.
A szolgáltatást úgy kell elképzelni, mint egy Snapchat Discover hírcsatornát. Nem egy letölthető alkalmazás, hanem előre telepített funkció formájában található meg a támogatott androidos mobilokon. Amikor a felhasználók engedélyezik a megjelenítését, a kijelző felélesztésekor jelennek meg az ajánlott tartalmak, többek közt élő közvetítések, cikkek, videók vagy játékok − írja a HWSW.
Az elmúlt hónapok során a startup elkezdte tesztelni platformján az élő kereskedelmet, továbbá televíziószolgáltatókkal tárgyal arról, hogy a Glance eljusson a készülékeik operációs rendszerére. Emellett szerves részét képezi az olcsóbb, gyengébb mobilokra fejlesztett Pragati OS-rendszernek.
A zárolt mobilok felületének kihasználásában rejlő lehetőségek az Apple-t is foglalkoztatják, a cupertinói cég múlt hónapban közölte, hogy megújítja az iOS zárképernyőjét, amelyre widgeteket, valós idejű információkat és más, személyre szabott funkciókat válogathatnak a tulajdonosok.