Vége lehet a Facebook-korszaknak, zuhan a népszerűsége

2022.08.11. 09:55
Óriásit zuhant a Facebook népszerűsége a Z generációs tinik körében. Csaknem ötven százalékkal kevesebben használják ebben a korosztályban.

Egy új felmérés szerint a Facebook – amely egykor sokak számára a közösségi média elsődleges platformja volt – népszerűsége zuhanórepülésbe kezdett a fiatalabb felhasználók körében. 

Egy 2015-ös vizsgálat megállapította, hogy a 13–17 éves tinédzserek 71 százaléka használta a Facebookot, amivel könnyen legyőzte az olyan platformokat, mint az Instagram, a Snapchat és a Twitter. Ezzel szemben a 2022-es adatok egészen más képet festenek a közösségi média helyzetéről. Ugyanis a Pew Research Center megállapítása szerint a 2015-ös tanulmányban szereplő 71 százalékról 32 százalékra esett vissza a Facebookot használó 13–17 évesek aránya.

Az NBCNews kiemelte: a Facebook népszerűségének csökkenésével 

a YouTube vált a domináns platformmá

a tizenévesek körében, akik olyan közösségimédia-alkalmazásokat is használnak, mint a TikTok, a Snapchat és az Instagram. 

Ugyanakkor az is kiderült, hogy míg a Facebook még mindig veri a Twittert a Z generációs tinik körében, a Snapchat és az Instagram népszerűsége mellett eltörpül. A Pew szerint a tinik 62 százaléka használja az Instagramot, 59 százalékuk pedig a Snapchatet. De a TikTok népszerűsége is felülmúlja a Facebookot, a válaszadók 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesebben használja a rövid formátumú videóalkalmazást.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM