TCR Eu: dupla magyar dobogó, Tass 1., Michelisz 3.

Podio race1 7
2018.10.20. 18:08

Remek rajtot kaptak el a magyar pilóták a TCR Európa-kupa utolsó előtti futamán Barcelonában: az élről induló Tassi Attila megtartotta vezető helyét, Michelisz Norbert az ötödik helyről indulva nézett be az első kanyarban a többiek mellé, míg Nagy Dániel már a rajt előtt javított egy helyet, Kris Richard utolsó időmérős körét ugyanis még a kvalifikáció után törölték. Hármójuk közül Michelisz volt leginkább a sűrűjében, a rajt után nem sokkal a sorozatba vendégként érkező Volkswagen-pilóta Ash Sutton érkezett meg keményen Michelisz mögé és mellé.

De a verseny nem sokáig ment, mert az első körben jött a biztonsági autó, a szerb Nikola Miljković autója állt meg a rajtrácson. Érdekes jelenet volt, hogy már sárga zászló mellett, a safety car bejelentése után előzte meg Sutton Micheliszt, az angolra rá is szóltak, és visszaadta pozícióját a M1RA-csapattulajdonosának.

A szerb pilóta Cupráját nagyon lassan vitték el a célegyenesből, így a 23 perc +1 kör lebonyolítású versenyből 15 perc maradt a mentés után valós versenyzésre. Az újrarajt után Tassi magabiztosan tartotta első helyét a csapattárs Files fedezete előtt, Michelisz picit ellépett az őt korábban támadó Suttontól, Nagy viszont a verseny fele után picivel vesztett egy helyet a 13. helyről kezdő Jean-Karl Vernay Audijával szemben – a francia pilóta a célegyenesben volt gyorsabb a magyarnál.

Michelisz a leintésig tapadt Azcona Cuprájának a kipufogójára, részben azért is, mert Files egyre jobban feltartotta a többieket a második helyen Tassi pozícióját védve, de nem tudta rendesen megtámadni a hazai pályán induló spanyolt, aki már csak azért is ragaszkodott foggal-körömmel a negyedik helyéhez, mert azzal már egy futammal a szezon vége előtt bajnok lett volna. Csakhogy Files nem bírt aki a futam végéig a hátvéd szerepét, a hetedik körben sorban Dusan Borkovic, Azcona, majd Michelisz is elment mellette, sőt, Michelisz később Azconát is megelőzte, majd a spanyol még egy helyet veszítve már csak az ötödik volt. Közben Files is eléggé visszaesett – vélhetően elkoptak a gumijai –, így Nagy is nyert egy helyet, feljőve a 7. pozícióra. Files végül ki is ment a boxba, nem fejezte be a futamot.

A helycserék miatt Azcona nem lett szombaton bajnok, Borkovic a Hyundaijal még megelőzheti ideális esetben, de ahhoz futamgyőzelem kellene a szerbnek, és kiesés, vagy legalábbis pont nélkül maradás a spanyolnak, de hasonló forgatókönyvvel Tassi és akár Jean-Karl Vernay is bajnok lehet még.

Tassi végül sima rajt-cél győzelmet aratott, a szezonban ez volt a második győzelme az asseni fordított rajtrácsos siker után, Borkovicé lett a dobogó második, Michelisz Norberté a harmadik foka.

A vasárnapi szezonzáró futam előtt Azcona 177 ponttal áll az összetett élén, Borkovicnak 154, Tassinak és Vernaynek 153-153 pontja van. A vasárnapi futamot harmadik helyről kezdő Nagy Dániel az ötödik helynél előrébb semmiképp se végezhet, neki 120 pontja van.

Ami a csapatversenyt illeti, az első hely szinte biztosan a 266 pontos Hell Energy Racing with KCMG és a 263 pontos Target Competition között dől el, a dobogó harmadik fokára a 209 pontos PCR Sport, a 191 pontos Leopard és a 181 pontos M1RA pályázik.

Folytatás vasárnap 15.55-től az idényzáró utolsó futammal.

Update: Vasárnap utólagosan kizárták a futamról a stewardokat nyilvánosak kritizáló Kris Richardot, aki a nyolcadik helyét bukta ezzel, egyben a vasárnapi futamon sem állhat rajthoz.

A TCR Európa-kupa első barcelonai futamának pontszerzői

  1. Tassi Attila – Hell Energy Racing with KCMG, Honda Civic
  2. Dusan Borkovic – Target Competition, Hyundai i30 N
  3. Michelisz Norbert – M1RA, Hyundai i30 N
  4. Ashley Sutton – WestCoast Racing, Volkswagen Golf
  5. Mikel Azcona – PCR Sport, Cupra León
  6. Jean-Karl Vernay – Leopard Lukoil Team, Audi RS3
  7. Nagy Dániel – M1RA, Hyundai i30 N
  8. Julien Briché – JSB Competition, Peugeot 308
  9. Reece Barr – Target Competition, Hyundai i30 N
  10. Peter Terting – Target Competition, Hyundai i30 N

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?