Vettel és a Ferrari tökéletes, Räikkönen bekeretezte a napot

2019.02.18. 08:33

Hétfőn Barcelonában, a Forma-1-es tesztek 9 órai kezdete előtt kevéssel az Alfa Romeo is megmutatta új autóját, immár a rendes 2019-es színeivel. A kocsit múlt héten, a próbaútján már láthattuk, de akkor még teljesen fekete volt, mostanra kapta meg a végleges fényezését. Ami nem sokban különbözik a tavalyitól, a fehér és a bordó dominál.

A C38-as modellt egyszerűen kitolták a garázs elé a boxutcában a barcelonai pályán, és a két versenyző, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi mellett leleplezték. Ez a finn első Alfája, de nem az első Sauberje, karrierje első csapatához tért vissza 18 év után, csak a télen az istállót Alfa Sauberről Alfa Romeóra keresztelték.

Hétfőn a finn vezeti a gépet, majd csütörtökig naponta váltják egymást Giovinazzival. A tesztek állásáról folyamatosan hírt adunk, az első eseményre öt percet kellett várni:

Räikkönen azonnal kicsúszott az Alfával,

az 5-ös kanyar kavicságyába került a vadonatúj gép.

A Mercedes bekezdett Bottasszal, a másik finn nettó negyedóra alatt már ment tíz kört, köztük egy 1:24.381-et, amivel természetesen élre állt. Sainz McLarenje, majd Hülkenberg Renault-ja volt képes gyors körre utána, bár utóbbi 10 másodperccel lassabbat tudott csak összehozni, vagyis inkább volt mért kör, mint gyors.

A német következő körén viszont már hasított, és 1:24.365-tel átvette a vezetést.

Nem sokáig, 9:40-kor érkezett Vettel a Ferrarival, és 1:21.390-nel, majd 1:20.920-szal.

Közben bemutatkozott az új Racing Point-Mercedes is, a Force India utódja. Sergio Perez vitte első útjára. A csapat múlt héten egy köztesnek tűnő kocsit már bemutatott.

Az Alfa és Räikkönen a problémás start után még délelőtt tíz előtt visszatért a pályára, nem is akármilyen körökkel, a finn 25 ezredre jött fel Vettelre.

Az első óra vége felé megállapíthattuk, hogy a Ferrari, az Alfa, a McLaren és a Renault több mint erősen kezdett, mintha az első hét utolsó órájában lettünk volna, úgy halmozták a köröket.

Az egy órai ebédszünetig folytatódott a szakadatlan körözés, első tesztnapon képest rendgeteget mentek a kocsik. Ráaádsul hiba nélkül. A főbb események:

  • Csak a Haas-Ferrari robbant le a pályán, Grosjean alatt, benzinpumpahiba miatt
  • Vettel reggel egyszer megpördült, de a félnap kimagaslóan legjobb idejét futotta: 1:18.161
  • Räikkönen az azonnali kicsúszás után hamar belejött, sokáig második volt Vettel mögött, ebédelni a negyedik helyről ment
  • A Red Bull-Honda volt a leggyorsabb a célegyenesben, Verstappen 320 km/h-ig gyorsult
  • A Mercedes harmadik a Racing Point-Mercedes mögött, de közepes, azaz eggyel keményebb keverékű gumin, mint az előtte állók

Barcelonai teszt, 1. nap, ebédszünetben:

1    Vettel        Ferrari                   1m18.161s   72 kör
2    Perez        Racing Point         1m19.944s   20
3    Bottas        Mercedes            1m20.127s   69
4    Raikkonen        Alfa Romeo  1m20.160s   46
5    Verstappen        Red Bull      1m20.174s   52
6    Sainz        McLaren                 1m20.430s  56
7    Hulkenberg        Renault       1m20.980s  65
8    Grosjean        Haas                 1m21.500s  18
9    Kvyat        Toro Rosso             1m21.732s  35

Az első nap pilótaleosztása:

Bottas (Mercedes)
Vettel (Ferrari)
Verstappen (Red Bull)
Hülkenberg (Renault)
Grosjean (Haas)
Sainz (McLaren)
Perez (Racing Point)
Räikkönen (Alfa Romeo)
Kvjat (Toro Rosso)

Délután Bottas Hamiltonnak, Hülkenberg Ricciardónak adta át az autót.

A világbajnok Hamilton folytatta a munkát, amit csapattársa megkezdett, majdnem ezredre ugyanolyan időt is futott. Nem került viszont egyikük sem a leggyorsabbak közé, de a Mercedestől az utóbbi években megszokhattuk, hogy általában mást csinálnak, mint az ellenfelek.

Az élen Vettel megingathatatlan volt. Előbb Räikkönen, majd Grosjean, a nap végére pedig Sainz Jr. ment föl mögé a második helyre. A mclarenes szuperlágy gumin, a többiek lágyat használtak. A spanyol négy tizeddel maradt el a Ferraritól, a McLarennek ez nem is rossz eredmény.

Az első nap jellemzője volt, hogy a mezőny igen szoros, a harmadik legjobb Verstappent és a kilencedik Hamiltont alig egy másodperc választotta el. Igazából csak Vettel lépett meg, bár ő nagyon, a Ferrari nem is álmodhatott volna jobb kezdésről.

170 kör fölött teljesített a német,

ami fenomenális, úgy két és fél versennyi.

A napot Räikkönen foglalta szépen keretbe: reggel öt perc után miatta kellett félbeszakítani az edzést, egy perccel a vége előtt újra miatta jött a piros zászló. Ezúttal viszont az Alfa csak leállt a pályán, nem kötött ki a kavicsban.

Barcelonai teszt, 1. nap, végeredmény

1    Vettel        Ferrari                   1m18.161s
2    Sainz        McLaren                1m18.558s
3    Grosjean        Haas                1m19.159s
4    Verstappen        Red Bull      1m19.426s
5    Raikkonen        Alfa Romeo  1m19.462s
6    Kvyat        Toro Rosso            1m19.464s
7    Perez        Racing Point         1m19.944s
8    Bottas        Mercedes            1m20.127s
9    Hamilton        Mercedes       1m20.135s
10    Hulkenberg        Renault     1m20.980s
11    Ricciardo        Renault         1m20.983s