A Metallica is érintett az egyre dagadó Viagogo-botrányban

2019.07.22. 16:54 Módosítva: 2019.07.22. 18:35

Egy kiszivárgott telefonbeszélgetés szerint a világ legnagyobb koncertügynökségeként ismert Live Nation közvetlenül is üzletelt olyan másodlagos jegyértékesítőkkel, mint az üzérkedéssel vádolt és botrányokkal övezett Viagogo. 

A Billboard magazin birtokába került egy 11 perces telefonbeszélgetés a Metallica ügynöksége, valamint a Live Nation egyik magas rangú képviselője között, amiben a Live Nation képviselője felvázol egy tervet, hogy hogyan lehetne a hivatalos utat megkerülni a jegyeladások során. A beszélgetésben elhangzik, hogy a Ticketmaster, a Live Nation hivatalos partnere „nem lesz megfelelő” erre.

A terv szerint a jegyeket közvetlenül a másodlagos piacra küldik, mint a StubHub vagy a Viagogo, ahol rögtön magasabb árakon tudják azokat értékesíteni.

A Live Nation beismerte, hogy a Metallica 2017-es észak-amerikai turnéjának jegyei valóban a másodlagos piacon kezdtek, de azt mondták, hogy kivételes alkalomról volt szó, és nem bevett gyakorlatról. A cég szerint ők a Ticketmasterrel szeretnek dolgozni, hogy a valós áron, illetve ahhoz a legközelebb legyenek elérhetőek a jegyek. Ebben az esetben a zenekar csapata felől érkezett az igény, hogy a másodlagos piacon dolgozzanak.

A zenekar képviselői szerint a zenészek egyáltalán nem voltak tisztában ezekkel a döntésekkel, mivel jegyértékesítési ügyekkel a stábban külön kijelölt ember foglalkozott, így ez az ő döntése volt. Miután látták, hogy az üzérek mennyit szakítanak a további eladásokon, megpróbálták ezeket a pénzeket magukhoz irányítani.

Már régóta gyanítható volt, hogy zenekarok és ügynökeik közvetlenül is dolgozhatnak az üzérkedésre alkalmas oldalakkal, de ezeket eddig nem lehetett minden kétséget kizáróan bizonyítani. A Live Nation szerint nem a Metallica volt az egyetlen zenekar, amely közvetlenül a másodlagos piacon értékesítette a jegyeit, de azt mondták, hogy ez csak akkor történt meg, amikor egy produkció ezt külön kérte tőlük.

Bevallásuk szerint 2016 és 2017 között, közel tucatnyi produkció kérte ezt a több ezer kliensük közül.

(Guardian)