A Fox levédetné egy tévéműsorhoz azt, hogy OK boomer

2019.11.19. 18:57

Újabb szakaszába érkezett a mainstream média által idén novemberben felfedezett "OK boomer" meme, ami mostanra már annyira népszerűvé vált, hogy az Egyesült Államokban többen is le akarták védetni a szókapcsolatot. Ezek közül egyértelműen a Fox kísérlete tűnik a legérdekesebbnek, a tévétársaság ugyanis a jelek szerint egy tévéműsort csinálna OK BOOMER néven – írja a CNN.

A Fox november 11-én nyújtotta be az erre vonatkozó kérelmét, ami alapján a műsor valóságshow, vígjátéksorozat, vagy tévés vetélkedő is lehetne. A dolgot felfedező szakértő, Joshua Gerben a CNN-nek elmondta, elég valószínű, hogy a cég tényleg komolyan gondolkodik egy műsoron, máskülönben nem jutottak volna el egy ilyen kérelemig.

Persze nem a médiaóriás az egyetlen, ami levédetné az OK boomert:

  • egy Kevin Yen nevű férfi ruhamárkát csinálna a meméből – mondjuk ilyesmi már most is létezik,
  • egy pittsburgh-i cég matricákat adna el vele,
  • a korábban Golden Globe-ot is nyert producer, William Grundfest meg egy, a generációs szakadékról szóló előadássorozathoz használná fel a dolgot.

Az mindenesetre nem valószínű, hogy bármelyikük sikerrel jár majd, Gerben szerint ugyanis az OK boomer mostanra túlságosan elterjedt, és gyakran használják társadalmi, vagy politikai problémák közvetítésére is. Az ilyen virális jelenségek forrását képtelenség egyértelműen azonosítani, így pedig nem lehetnek védjegyek.

Az OK boomer amúgy viszonylag régi memének számít, már tavaly felütötte a fejét, de igazán népszerű csak idén lett, mikor november elején a mainstream média is felkapta a dolgot. Azóta számtalan cikk született a témában, a meme pedig még az új-zélandi parlamentbe is eljutott, ahol egy fiatal parlamenti képviselő ezzel vágott vissza egy idősebb kollégájának.