A Ne játssz a tűzzel! annyira rossz, hogy se gyerekkel, se kutyával nem lehet eladni

PWF 07422R
2020.01.23. 05:09

Isten látja lelkemet, semmi bajom nincs sem a pályaelhagyó birkózókkal, sem a gyerekekkel, tűzoltókkal - oppardon, füstugrókkal - kutyákkal vagy tudósnőkkel. Bajom nekem inkább a lusta forgatókönyvírókkal és béna rendezőkkel van, mert ha a Ne játssz a tűzzel című filmnek eladott celluloidhulladékot valós alternatívának szánják a Marvel-filmek, folytatások, remake-ek és rebootok Hollywoodjában, akkor hiába tépi a száját Martin Scorsese, a következő húsz évben nem lesz szemmel látható változás az álomgyári outputban.

Jó, de miért is lenne? Ez egy olyan üzlet, amiben csak a Disney 13 milliárdos mozibevételre tett szert a világpiacon 2019-ben, melyből 10,1 milliárd jött be két remake-ből (Aladdin és Oroszlánkirály) és öt képregényfilmből/folytatásból (Bosszúállók 4, Toy Story 4, Jégvarázs 2, Marvel kapitány, Star Wars IX).

Ha most valaki, aki dönthet, úgy döntene, hogy 2020-ban nem lesznek ilyen filmek, a Disney mostantól csak eredeti ötletekből forgat filmeket, aznap felkoncolják.

Ennyit ér

IMDb: 4,7
Rotten: 21%
Meta: 26%
Index: 2/10

Egy ilyen gépezettel, a patikamérlegen kimért, marketingosztályon összerakott filmekkel csak olyan alkotásokkal lehet felvenni a versenyt, amiben nem az az egyik központi humorforrás, hogy a gyerekszar büdös. A ne játssz a tűzzel alkotói, a Pláza ásza Vegasban rendezője és Dr. Dolittle: Apja lánya írója viszont azt sem tudták eldönteni, hogy milyen filmet akarnak forgatni abból a szinopszisból hogy

Egy erdőtüzek oltására szakosodott tűzoltóegységnek gőze sem volt, hogy három gyerekkel két napot eltölteni embert próbálóbb, mit egész nap tüzet oltani.

A John Cena egykori pankrátor főszereplésével forgatott vígjáték első fele olyan, mint a Mark Wahlberg-Will Ferrell féle Pancser police volt, amiben béna nímand rendőrök akarnak akcióhőssé lenni, csak itt a főszereplők vágya, hogy menő füstugrók legyenek, de nem azok, sőt, a brigádot egy sikeresebb házért a 4. percben elhagyja mindenki, aki értett a szakmájához. Ezen a ponton azt hittem, hogy a 80 hátralevő perc arról szól majd, hogy a bénák megmutatják mit tudnak, ebben három gyerek valahogy akadályozza őket, és paraszthajszállal ugyan, de lemaradnak az első helytől, DE a gyerekek barátságát elnyerik, ÉS EZ SOKKAL FONTOSABB BÁRMINÉL. (Igaz, miközben Ausztráliában és Kaliforniában is erdő- és bozóttüzek pusztítanak, az öntökönlövésnek nemigen van biztosabb receptje, mint a tűzbe valóban beugró hősöket munkavégzés közben kiröhögni, talán ezért lett hangsúlyosabb a gyerekszál.)

Ehelyett a négyfősre olvadt brigád, amiben az apja árnyékából kitörni képtelen fehér Cena mellett van egy börtönviselt, a repüléstől rettegő latino pilóta (John Leguizamo), egy állandóan szar vicceket elsütő fekete (Keegan-Michael Key) és egy bazinagy, szótlan csávó, akit Baltának hívnak (Tyler Mane) bénán megment három kölyköt egy égő kunyhóból, akiket valamiért nem visznek ki az erdőből se helikopterrel, se kocsival sehová, hanem beviszik őket az őrsre, a Miszlik nevű véreb és Balta mellé. Ugye, milyen vicces? És a gyerekek mit csinálnak? Rosszalkodnak. A felnőttek bírják ezt? Egy ideig, aztán meg nem, és keménykednek, és csodálkoznak, hogy miért nem ül meg a fenekén egy ötéves gyerek, aztán idegesek lesznek és kicsit kiabálnak, a végén pedig mindenki sírni fog.

Ez az a film, aminek a képi világa a hatvanas, történetvezetése a hetvenes éveket idézi fel, pedig 2018-ban költöttek rá 30 milliót.

Nincs benne semmi meglepő, minden cliffhangert azonnal feloldanak, a poénokat messziről mutatják meg, hosszan vezetik fel, és a végén ott van, teszem azt, az egyik legjobb pankrátor Cena, a hasáig alig érő egyszarvús pólóban - aminek csak a szövését nem mutatták meg előtte, és tényleg az hiányzott, hogy valaki előre röhögjön a markába, hogy HŰ EZ VICCES LESZ, MERT RÖVID A PÓLÓ! (Arról nem is beszélve, hogy A sziklának is nagyon bejött, amikor a Fogtündérben repkedett angyalszárnyakon.)

John Cena és a másik profi pankrátorból lett filmes, Dwayne Johnsn között az a legnagyobb különbség, hogy A szikla vicces és önironikus, Cena viszont nagydarab és nem vicces, és a comic timing nevű megfoghatatlan izé, érzék, amitől az ember a megfelelő ritmusban nyomja a poénokat, na az belőle teljesen hiányzik. Ezzel nem lehet mit kezdeni, Cena egyetlen olyan filmben szerepelt, amin sokat lehetett röhögni, a Szűzőrségben, és egy másikban, amire gondolkodás nélkül rámondanám, hogy jó film, az Űrdongóban.

A többit meg el kell felejteni, ezzel a filmmel egyetemben. Összecsapott, semmilyen, stílustalan katyvasz, amit sem gyerekkel, sem kutyával nem lehet eladni.

Ne maradjon le semmiről!