Már vagyonkezelője is van a BYD-nek, de nem sok befizetés érkezett

2024.09.12. 15:30
A BYD elektromos járművekre és plug-in hibridekre szakosodott világcégnek már vagyonkezelője is van Magyarországon, de a BYD Auto Hungary Kft. bankszámlájára a tervezett 191 milliárd forint törzstőkének egyelőre csak a töredéke érkezett meg.

Hamarosan megépíti Magyarország ötödik elektromosautó-gyárát a kínai BYD, amelynek hárombetűs neve a Build Your Dreams (Építsd az álmaidat) mottó rövidítése, és egy zöldenergiára specializálódott, elektromos járművekre és plug-in hibridekre szakosodott világcéget takar. 

24.hu cikke szerint a BYD Europe Holding Kft.-t augusztus elején jegyezték be, profilja a vagyonkezelés, de az egyelőre nem tiszta, hogy az új kft. már az európai terjeszkedésük részeként értelmezendő, vagy csak a magyarországi tevékenységeket fogja össze pénzügyileg.

A szegedi beruházással a BYD célja a márka elektromos járművei európai piaci jelenlétének erősítése. A projektre létrehozott BYD Auto Hungary Kft.-t tavaly decemberben jegyezték be, 191,855 milliárd forint jegyzett tőkével. A lap beszámolója szerint azonban 

idén eddig csak a töredékét, 19,122 milliárd forintot fizetett be az egyedüli tulajdonos, a hongkongi BYD (H.K.) CO. Ltd. 

A fennmaradó 172 milliárdot jövő januárig kell befizetni a szegedi cég bankszámlájára, melynek vezetője a többi Magyarországon működő kínai céghez hasonlóan a Bank of China (CEE) Zrt.

A BYD érdekeltségébe tartozik egyébként a komáromi ipari parkban működő BYD Electric Bus & Truck Hungary Kft., amely tavaly veszteséget termelt, és a pátyi székhelyű BYD Smart Device Hungary Kft. is, amely viszont szárnyalt a múlt évben. 

Évente 300 ezer autó

A beruházást 2023. december 22-én jelentették be, majd január 30-án jött az adásvétel. A gyár alapkövét várhatóan ősszel fogják letenni. Jelenleg az alapozási, régészeti munkálatok, az infrastruktúra kiépítése, a betonozási munkálatok zajlanak. Az átadás szakaszosan fog megtörténni,

évente 150 ezer autó gördülhet le a gyártósorokról, de a későbbiekben 300 ezer lesz a célkitűzés.

Az első vasúti szállítmány Kínából júniusban érkezett meg a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálra. Szegedre, ahol első európai üzemét építi a BYD, legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton szállítani a következő három évben.

Mint korábban megírtuk, Szeged történelmi beruházásra készül, és úgy tűnik, hogy a város lakóinak többsége nemcsak elfogadta, de örül is a dolognak. Az épülő üzem közelében lakók azonban még nem tudják, hogy pontosan milyen hatással lesz életükre a kínai BYD megjelenése, miközben éppen azért költöztek a Liliom Lakókertbe, hogy csendtől és nyugalomtól övezve nevelhessék fel gyerekeiket.

Kapcsolódó
„Csak az arab banda ne jöjjön ide”

„Csak az arab banda ne jöjjön ide”

Így készül Szeged történetének legnagyobb beruházására.

Arról már megoszlanak a vélemények, hogy a vendégmunkások megjelenése milyen hatással lehet majd a városra, a szegedi munkanélküliek helyzetére. Van, akinek csak az számít, hogy ne legyenek muszlimok a napfény városában. Egy biztos, a z e-autógyár több ezer új munkahelyet, több milliárd eurónyi beruházást és jelentős iparűzési adóbevételt jelent a Tisza-parti városnak.