Már vagyonkezelője is van a BYD-nek, de nem sok befizetés érkezett
További Gazdaság cikkek
- Fontos adatok láttak napvilágot a magyarok fizetéseiről
- Veszteségrendezésről döntött a Csíki Sör magyarországi vállalata
- Ismét elvitték a Skandináv lottó főnyereményét
- A vagyonkezelő szerint nem Karácsony Gergely dönti el, kinek értékesíthető Rákosrendező
- Bejelentette a kormány, hogy további termékekkel bővülhet az online árfigyelő
Hamarosan megépíti Magyarország ötödik elektromosautó-gyárát a kínai BYD, amelynek hárombetűs neve a Build Your Dreams (Építsd az álmaidat) mottó rövidítése, és egy zöldenergiára specializálódott, elektromos járművekre és plug-in hibridekre szakosodott világcéget takar.
A 24.hu cikke szerint a BYD Europe Holding Kft.-t augusztus elején jegyezték be, profilja a vagyonkezelés, de az egyelőre nem tiszta, hogy az új kft. már az európai terjeszkedésük részeként értelmezendő, vagy csak a magyarországi tevékenységeket fogja össze pénzügyileg.
A szegedi beruházással a BYD célja a márka elektromos járművei európai piaci jelenlétének erősítése. A projektre létrehozott BYD Auto Hungary Kft.-t tavaly decemberben jegyezték be, 191,855 milliárd forint jegyzett tőkével. A lap beszámolója szerint azonban
idén eddig csak a töredékét, 19,122 milliárd forintot fizetett be az egyedüli tulajdonos, a hongkongi BYD (H.K.) CO. Ltd.
A fennmaradó 172 milliárdot jövő januárig kell befizetni a szegedi cég bankszámlájára, melynek vezetője a többi Magyarországon működő kínai céghez hasonlóan a Bank of China (CEE) Zrt.
A BYD érdekeltségébe tartozik egyébként a komáromi ipari parkban működő BYD Electric Bus & Truck Hungary Kft., amely tavaly veszteséget termelt, és a pátyi székhelyű BYD Smart Device Hungary Kft. is, amely viszont szárnyalt a múlt évben.
Évente 300 ezer autó
A beruházást 2023. december 22-én jelentették be, majd január 30-án jött az adásvétel. A gyár alapkövét várhatóan ősszel fogják letenni. Jelenleg az alapozási, régészeti munkálatok, az infrastruktúra kiépítése, a betonozási munkálatok zajlanak. Az átadás szakaszosan fog megtörténni,
évente 150 ezer autó gördülhet le a gyártósorokról, de a későbbiekben 300 ezer lesz a célkitűzés.
Az első vasúti szállítmány Kínából júniusban érkezett meg a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálra. Szegedre, ahol első európai üzemét építi a BYD, legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton szállítani a következő három évben.
Mint korábban megírtuk, Szeged történelmi beruházásra készül, és úgy tűnik, hogy a város lakóinak többsége nemcsak elfogadta, de örül is a dolognak. Az épülő üzem közelében lakók azonban még nem tudják, hogy pontosan milyen hatással lesz életükre a kínai BYD megjelenése, miközben éppen azért költöztek a Liliom Lakókertbe, hogy csendtől és nyugalomtól övezve nevelhessék fel gyerekeiket.
„Csak az arab banda ne jöjjön ide”
Így készül Szeged történetének legnagyobb beruházására.
Arról már megoszlanak a vélemények, hogy a vendégmunkások megjelenése milyen hatással lehet majd a városra, a szegedi munkanélküliek helyzetére. Van, akinek csak az számít, hogy ne legyenek muszlimok a napfény városában. Egy biztos, a z e-autógyár több ezer új munkahelyet, több milliárd eurónyi beruházást és jelentős iparűzési adóbevételt jelent a Tisza-parti városnak.