Nevet és logót változtat a magyarországi Foodpanda

B RKL20230205009
2023.03.24. 07:09
Május elsejétől nevet és logót is változtat a Foodpanda online ételrendelési portál. A brandet tulajdonló Delivery Hero Hungary Kft. ezzel a lépéssel akarja egységes ernyő alá vonni európai márkáit.

Az újításokat egy futárként dolgozó olvasó jelezte a Mandinernek, miután megkapta az ételkiszállító cég erről szóló, csütörtök esti tájékoztatását. A lap úgy értesült, hogy 

májustól Foodóra néven folytatja magyarországi tevékenységét az egyik legismertebb ételfutárcég.

A futároknak küldött tájékoztatás szerint nem csak Magyarországon lesznek változások, több más országban is hasonló lépésre szánja el magát a cég. A portál felhívta a figyelmet, hogy a skandináv államokban már régebb óta Foodorának hívják a vállalatot.

A Delivery Hero magyarországi leányvállalata azzal indokolta a névváltoztatást, hogy a Foodóra nevet már ismeri a legtöbb megrendelő, és szerintük az újítással sokat nyernek majd.

A cég arról tájékoztatta a futárokat, hogy az új arculat és márkanév bevezetése miatt új munkaruhát és egységes táskákat kapnak, melyekkel már április közepétől találkozhatunk az utcákon. A futárokat megnyugtatták, hogy szerződésükben nem lesz semmilyen változás a névcsere miatt, valamint a mindennapi működésre sem lesz hatással a módosítások sora.

Két évvel ezelőtt is nevet változtattak

A NetPincér 2021 szeptemberében jelentette be, hogy Foodpanda néven és teljesen új arculattal működik tovább. A hazai alapítású NetPincér 1999-ben kezdte meg működését Magyarországon, és 2016-ban lett tagja a világszerte több mint 50 országban jelen lévő Delivery Hero vállalatcsoportnak.

Akár egymilliót is lehet keresni futárként

Nagy visszhangot váltott ki az Indexen januárban megjelent cikk, amely azt taglalta, hogy mennyit lehet főállásban keresni futárként. Írásunkból kiderült, hogy már részmunkaidőben is haza lehet vinni negyedmillió forintot havonta, teljes munkaidőben pedig az egymillió forintos havi fizetés sem elérhetetlen. Jó hír annak, aki a futárkodáson töri a fejét, hogy folyamatosan keresnek új partnereket a cégek, amelyek a szűkülő családi költségvetések ellenére nem tapasztalnak rendelés-visszaesést.

A bérekkel kapcsolatban lapunk kérdéseit három jól ismert futárszolgálat, a Foodpanda, a Wolt, valamint a Kifli.hu válaszolta meg. Az Index a vélemények összegyűjtése mellett megkérdezett egy főállású kiszállítót is, aki a borravaló alakulásáról is beszélt.

(Borítókép: Egy Foodpanda-ételfutár 2022. március 1-jén Budapesten. Fotó: Róka László / MTI)