Környezetvédők a plug-in hibridek ellen

2020.11.24. 20:07

Egy környezetvédelmi szervezet „kamu villanyautóknak" nevezte a hibrid autók egy válfaját, a plug-in modelleket, és arra szólították föl a kormányokat, hogy ne támogassák ezek gyártását – írja a Portfolio.

A Transport and Environment (T&E) nevű környezetvédelmi szervezet nemrég megjelent közleményében azt állítja, hogy a hibrid meghajtású modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki annál, mint amit az autógyártók hirdetnek prospektusaikban. 

Ezért arra kérték a világ országainak kormányait, hogy 

fejezzék be ezeknek a „kamu villanyautóknak" a támogatását.

A Transport and Environment október elején már felhívta a figyelmet arra, hogy bár az autóipar eddig jól alkalmazkodott azokhoz a követelményekhez, amelyeket az Európai Bizottság és Tanács a károsanyag-kibocsátás mérséklése tekintetében támasztott, nem elképzelhetetlen, hogy 2021. után „elfogy a lendület" és visszaszorul a tisztán elektromos meghajtású autók gyártása. 

attól tartanak, hogy a gyártók a plug-in hibrid modellek nagyobb arányú értékesítésével képesek lesznek teljesíteni a kitűzött célokat,

és így nem lesznek rákényszerítve arra, hogy a tisztán elektromos modelleket nagyobb számban gyártsák. 

Most a T&E egy új, 37 modellt valós vezetési körülmények között teszteredményeit közlő tanulmányra hivatkozva azt állította, hogy a plug-in modellek bizonyos felhasználási módok mellett

a többszörösét bocsátják ki annak a károsanyag-mennyiségnek, amelyet a gyártók állítanak. 

És miközben a plug-in hibrid modellek eladásai valósággal szárnyalnak Európában, azok kibocsátási értékei a valóságban messze elmaradnak egyrészt az előírásoktól, másrészt a gyártók által megadott hivatalos értékektől is.

Julia Poliscanova, a T&E tiszta járművekért felelős igazgatója egyenesen odáig ment, hogy kijelentette: 

A plug-in hibridek kamu villanyautók, amelyeket a laboratóriumi tesztkörülményekhez igazodva, adókedvezmények megszerzése érdekben gyártanak, nem pedig a valós vezetéshez.

Emiatt pedig arra szólította fel az autógyártókat, hogy csökkentsék a modellek kibocsátását, azt elkerülendő, hogy azok – környezetvédelmi megfontolásokból – „a történelem szemetesládáján" landoljanak.