Fizetniük kéne az utazási irodáknak, de ők sem kapják vissza a pénzt

2020.04.02. 11:22

Komoly problémát jelenet az utazási irodák számára, hogy – bár járulékot nem kell fizetniük – de vissza kéne fizetniük az utasoknak a fel nem használt utazások után járó pénzt, azonban ezt ők sem kapják vissza a szolgáltatóktól, mondta el az Utazó utazással foglalkozó oldalnak  Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke.

Mivel a járvány kitörése után nemcsak azzal kellett szembesülnünk, hogy nincsenek új utasok, legalább ekkora nehézséget jelentett, hogy megkezdődött a megrendelt utazások lemondása is. Az irodák ezért valóban komoly munkát folytatnak azért, hogy az utasokat meggyőzzék, érdemes egy másik időpontban felhasználni a most befizetett pénzt.

– mondta Molnár a lap kérdésére. 

A probléma azonban az, hogy az utasok által befizetett pénz nem az irodáknál van, hanem amikor az utas megrendelte az utazást, az irodák azonnal tovább utalták a pénzt a szolgáltatást közvetlenül nyújtó cégeknek – légitársaságoknak, szállodáknak, hajóstársaságoknak –, akik ezt most egyszerűen nem fizetik vissza. A szolgáltatók utalványokkal szeretnék törleszteni az adósságukat, azonban Molnár szerint ezek felhasználása igen bonyolult. 

Magyar Utazási Irodák Szövetsége szeretné, ha lazítanának azon a szabályozáson, miszerint 14 napja van az utazási irodáknak visszautalni az utazás összegét, ha az utazás ellehetetlenül. 

Ez a jogszabály azonban békeidőben született, amikor még elképzelni sem lehetett egy ilyen különleges, pusztító járványhelyzetet, és azt, hogy a szolgáltatók jó része nem utalja vissza az igénybe nem vett szolgáltatásért befizetett összeget.

– mondta el az Utazónak Molnár. 

Durva influenza vagy veszélyes világjárvány?

Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik,
És vannak, akik az Indexet olvassák!
Támogasd te is a független újságírást, hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk! Kattints ide!