Túlfoglalás miatt állva maradt egy utas a Wizz Air Budapestről induló járatán

2023.06.01. 21:30
A Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járatán egy utasnak már nem jutott ülőhely, a repülőgép pedig így kezdte meg a gurulást a kifutópálya felé. A gép végül nem szállt fel, és a pluszutast a kiérkező rendőrök tessékelték le a járatról.

A Wizz Air W62359 számú járata 2023. június 1-jén reggel 7 órakor indult volna Budapestről Nápolyba, de hamar kiderült, hogy nem száll fel időben. A spabook.net olvasói beszámoló alapján azt írja, hogy egymás után kétszer is 20 perc késést jelentettek be, de ekkor még nem lehetett tudni, miért.

A portál olvasója szerint ezt követően a hangosbemondón bemondtak két olasz nevet, és kérték, hogy menjenek oda a pulthoz, ahol közölték velük, hogy túlfoglalás miatt a négyfős társaságból ketten nem tudnak felszállni a gépre, ezért nem dobott fel nekik ülőhelyeket a rendszer.

A négy utas számonkérte a dolgozókon, hogy minek ad el több jegyet a Wizz Air, de a túlfoglalás teljesen hétköznapi és rendszeres a légi közlekedésben, a légitársaságok ilyenkor abban bíznak – nagyon komoly és megalapozott számítások alapján –, hogy nem jelenik meg minden utas az induláskor.

A földi kiszolgálószemélyzet azt mondta a négyfős társaságnak, hogy várjanak az utasfelvétel végéig, hátha marad szabad hely. A gép utasai végül 7 óra helyett 8 óra 20 perckor foglalhattak helyen a repülőn, ami 8 óra 45 perc környékén el is kezdett kigurulni, de az egyik kérdéses utas állva maradt.

Azt nem tudni, hogy egyáltalán hogyan indulhatott el egy álló utassal a gép, hiszen erre mindig szigorúan ügyelnek a légiutas-kísérők, de a gép végül megszakította az útját a kifutópálya felé, és a személyzet közölte a pluszutassal, hogy szálljon le.

Mivel az utas ezt megtagadta, riasztották a rendőrséget, akik azonban közölték, hogy amíg nem történik testi sértés, addig nem intézkedhetnek.

A légiutas-kísérők felajánlották az utasoknak, hogy kap 250 eurót és szállást az, aki önként leszáll, de mivel ezzel a lehetőséggel senki nem élt, úgy döntöttek, hogy kiürítik a gépet. Mindenkit leszállítottak, és busszal visszavitték őket a terminálba, ahol újra elkezdték az utasfelvételi folyamatot. Végül a pluszutast nem engedték fel a gépre, akivel a három társa is ott maradt.

A járat végül 7 óra helyett 11 óra 49 perckor szállt fel. A késés miatt a gép személyzete vizet és csokit vagy mogyorót osztott minden utasnak.

Reagált a Wizz Air

A magyar légitársaság közleménye szerint az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, ennek következtében a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni.

Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgálószemélyzet hibájából, feljutott a fedélzetre. Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni

– írták.

Hozzátették, hogy a légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgálószemélyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek ehhez kérni. Emiatt minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, és újra kellett kezdeni az utasfelvételt.

A közlemény szerint a négy, erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére. Mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a Wizz Air kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120 százalékos WIZZ-kredit visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak.

Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest–Nápoly-járat négy és fél órával később tudott csak felszállni. A Wizz Air az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól – áll a közleményben.