Már vágják a fákat a Déli Körvasút pesti nyomvonalán

BNAGZ20220407306
2022.12.05. 11:21
A projektet támadó egyik civil szervezet szerint ezzel tönkreteszik azt a rézsűt, amit a környezetvédelmi engedélyhez beadott szakvélemény megőrzendőnek minősít.

Péntek éjjel fél tizenegykor tette ki közösségi oldalára a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményét, melyben a fakivágások megkezdéséről adnak tájékoztatást. 

A MÁV kezelésében lévő Ferencváros–Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítését szolgáló Déli Körvasút projekt előkészítéseként 

vasúti területeken 2022. december 5-től fakivágási, bozótirtási munkák kezdődnek.

A favágást Pesten a Gubacsi úttól a Déli összekötő vasúti híd irányába kezdik a vasúti töltés mindkét oldalán, majd Budán Kelenföld állomás irányában folytatják. (A kivágott fákat a kivitelező pótolni fogja.)

A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért (Popék) nevű civil szervezet – mely korábban is támadta a projekt környezetvédelmi engedélyét (melyet most a XI. kerületi önkormányzat perel) – cinizmust emleget, mivel azt vélelmezik, hogy a fejlesztő a tarvágással kíván a perben lépéselőnyt szerezni, mondván, ha még a per elindulása előtt gyorsan kiirtja a fákat, akkor értelmét veszti a jogi eljárás. 

A ma megkezdett kivágási munkához nem kell engedély, mivel az a MÁV területén zajlik. A Popék szerint azonban ezzel mégiscsak tönkreteszik azt a rézsűt, amit a környezetvédelmi engedélyhez beadott szakvélemény megőrzendőnek minősít. Arra hívják fel a figyelmet, hogy a projekt környezetvédelmi engedélye per alatt áll, a beruházó a favágással most semmibe veszi a bíróság korábbi, 98 oldalas ítéletét.

(Borítókép: uszályra fektetve várja az elszállítást a Duna folyón a Kopaszi gát közelében a korszerűsítő bővítés és teljes felújítás alatt lévő Összekötő vasúti híd, a köznyelvben Déli összekötő vasúti híd már lebontott korrodált régi hídeleme 2022. április 7-én. A Déli körvasút több mint 400 milliárd forintos fejlesztése keretében megvalósul a háromvágányosítás Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévõ két vágány mellé egy rövidebb szakaszokon két új vágányt építenek ki zajvédõfalakkal és három új akadálymentesített megállót (Nádorkert Közvágóhíd Népliget) is felhúznak. Összesen 13 kilométer új vágányt 16 új vasúti kitérõt és 6 új vasúti hídrendszert építenek 2027. december 31-ig. Fotó: Nagy Zoltán / MTI)

Klímaváltozás, környezettudatosság, fenntartható jövő.
Ezek nem csak trendi hívószavak, hanem a közös valóság, amiben mindannyian élünk. A Zöld Indexen mi is kiemelt figyelemmel foglalkozunk ezekkel a témákkal. Ha te is fontosnak tartod, hogy azoknak is élhető bolygójuk legyen, akik ma születnek, csatlakozz hozzánk a Zöld Indexen.