Nyolcvan oldtimer Ikarus érkezik Ferihegyre

2022.09.26. 19:45
Nyolcvan autóbusz érkezik a IV. Ferihegyi Ikarus Találkozóra október 1–2. között. Az eseményen az állandó kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd az Aeropark és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja között.

Az Ikarus-gyár nyolcvan autóbusza – köztük számos oldtimer jármű és ritkaság – mutatkozik be szombaton és vasárnap az Aeroparkban a IV. Ferihegyi Ikarus Találkozón, ahol élménybuszozással, tematikus sétákkal, buszfelvonulással és gördülő kiállítással is várják a látogatókat.

A szervezők közleményükben kiemelték: az Ikarus egyike a magyar ipar világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, Ikarus néven azonban csak a második világháború után kezdődött meg a története. Az Ikarus a 70-es, 80-as években jelentős gyártó volt nem csupán a keleti blokk államaiban, hanem a világpiacon is. Ám nemcsak a tömegközlekedésben és a közutakon játszottak óriási szerepet, évtizedeken át a ferihegyi repülőtéren is meghatározók voltak – tették hozzá. 

Az eseményen a kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd az Aeropark és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja között.

A kiállítás mellett szombaton 16 órától felvonulással készülnek a szervezők, amikor a buszkonvoj rendőrségi biztosítással az Aeroparkból indulva oda-vissza végighalad a Vecsés–Ecser összekötőúton.

Számos ritka példány lesz megtekinthető

A járművek túlnyomó többsége kívül-belül megtekinthető lesz, sőt, több autóbusz utasterében közlekedéstörténeti kiállítás várja majd a látogatókat. A kínálatban szerepel jobb kormányos autóbusz, lakóbusz és számos ritka példány, amelyet lelkes járműrajongók mentettek meg az enyészettől – emeli ki a közlemény.

A program mindkét napon 9 és 18 óra között látogatható. Több alkalommal indulnak tematikus séták ismert Ikarus-szakértők vezetésével, akik izgalmas történetekkel szolgálnak egy-egy típus születéséről, nemzetközi sikereiről, az Ikarus-gyár legérdekesebb korszakairól.

Emellett minden órában üzembe helyezik egy Kamov 26 helikopter jellegzetes hangú motorját, és időről időre életre keltik egy An-2-es repülőgép 1000 lóerős motorját is – írta az MTI a közlemény alapján.