Óbuda és Újpest polgármestere is ellenzi, hogy új híd épüljön Budapesten

2022.05.23. 15:33
Az Óbudát vezető Kiss László és az újpesti kerületvezető, Déri Tibor sem támogatja, hogy megépüljön a két városrészt összekötő új dunai híd, az Aquincumi híd, ugyanakkor van arra vonatkozó ötletük, hogy mit kellene építeni helyette.

A már meglévő 15 fővárosi híd mellé még egyet el tudna képzelni Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, aki a múlt héten újabb társadalmi egyeztetést kezdeményezett az Újpestet Óbudával összekötő Aquincumi hídról: a kérdés, hogy szükség van-e rá, és ha igen, milyen típusú úthálózat kapcsolódhasson hozzá, vagyis kik és milyen járművekkel közlekedhessenek rajta.

A Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) részletes megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett az Aquincumi hídról, amely Óbuda és Újpest között épülne. Ezt ITT találja. 

cms-aquincumi-hid-fejlec21
Fotó: BKK

Az ATV kérdésére válaszolva Kiss László, Óbuda DK-s polgármestere és Déri Tibor, a Momentum újpesti polgármestere is azt mondja, hogy ők nem támogatják az Aquincumi híd megépítését. Szerintük cserébe mindenekelőtt az M0-s körgyűrűt kellene befejezni.

A polgármesterek hozzátették: a főváros által bemutatott öt hídterv közül megítélésük szerint négy kapásból várhatóan az Újpestre zúduló forgalom növekedését eredményezné. Déri Tibor attól is tart, hogy a hídépítéssel beton kerülne a Népsziget zöld felületére.

  • A verzió, a legforgalmasabb: kétszer kétsávos út egészen az M3-s bevezetőtől a 10-es útig;
  • B terv: csak a hídon és környékén lenne kétszer kétsávos az autóút;
  • C terv: egyszer egy sáv az autóknak, plusz egy buszsáv a busznak;
  • D verzió: csak az M3-s bevezetőtől a Szentendrei útig terjedne az útvonal, a hídon egy külön buszsávval;
  • K terv: csak Újpest-Városkaputól a Szentendrei útig haladna, és a hídon mindössze buszok és a többi tervhez hasonlóan biciklisek és gyalogosok közlekedhetnének.

Az Aquincumi híd számos projekt mellett szerepel a kormány által tavaly decemberben elfogadott Budapest Agglomerációs Vasúti Stratégiában, amely azzal a céllal jött létre, hogy megduplázódjon a fővárost vasúton megközelítő utazók száma.

Ennek részeként pedig végre készüljenek el az egymásra épülő, már korábban bejelentett, illetve évtizedek óta sürgetett, de érdemben eddig meg nem valósult budapesti és agglomerációs vasúti, illetve a rá épülő egyéb tömegközlekedési fejlesztések, kapacitásbővítések.