Ülések nélkül adták át a BKV legújabb autóbuszát, a felszállás korhatáros

2021.07.29. 18:54

Ülés ugyan nincs benne, és a felszállás is korhatáros, mégis biztosak vagyunk benne, hogy ez lesz a BKV járműflottájának egyik legkedveltebb tagja. A fővárosi közlekedési vállalat ugyanis játszóházzá alakított át egy dupla csuklós autóbuszt, amely az egyetlen ilyen járműóriás Budapesten.

A Van Hool AGG300-ast Belgiumból szerezte be a cég. Eredetileg donornak vették, ami azt jelenti, hogy ha egy hasonló típus meghibásodik, rögtön van utánpótlás. 

Az ilyen donorok a több száz használtan beszerzett busz üzemeltetése során biztosítanak alkatrész-utánpótlást. Sokszor jobban megéri a biztonsági szempontból nem kritikus elemeket így megvenni, mint újonnan, egyenként, kereskedőktől

– mondta el az Indexnek Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, aki azonban más sorsot szánt a különleges járműnek. Gördülő játszóház címmel pályázatot hirdettek gyerekeknek, és az erre érkezett rajzokkal dekorálták ki kívülről, a belsejéből pedig eltávolították az üléseket, és helyettük színes játékokból alakítottak ki gyermekbirodalmat.

Szakmai tapasztalatunk alapján kijelenthetjük, hogy a közlekedés iránti érdeklődés kortól független, és akár életfogytig tartó kötődést jelent. Ezt tapasztaljuk nyílt napjainkon, rendezvényeinken is, ahol már a legkisebbek is örömmel csodálkoznak rá a BKV különleges világára. A most elkészült jármű ötletét is az adta, hogy minél korábban megszerettessük a közösségi közlekedést a gyermekekkel

– tudtuk meg. 

A szigorúan 18 éven aluliaknak ajánlott járművet a BKV nyílt napjain és rendezvényein vehetik igénybe a legkisebbek. A nagyobb közlekedésbarátok pedig minden bizonnyal értékelni fogják, hogy készülőben van egy másik dupla csuklós is, egy Ikarus 293-as replika. Korábban már írtunk róla, hogy a típusból elkészült egyetlen eredeti Iránba került. A közlekedési múzeum expedíciója óta azt is tudjuk, hogy szerencsére meg is van, méghozzá jó állapotban. Hazaszállítása túl sokba kerülne, de mivel ez a busz a nyolcvanas években korszakalkotónak számított, most stílszerűen két akkori kétrészes csuklós buszból összelegóznak egy háromrészes járgányt. 

A BKV-s vezető kiemelte, hogy ezt a munkát csak most lehet megcsinálni, mert egy évtized múlva már nem nagyon lesz a cégnél olyan dolgozó, aki még érteni fog ehhez a korabeli technikához. Így később már nem vagy csak aránytalan ráfordítással lenne megoldható a dolog.