Sosem fogjuk megtudni, mennyibe kerültek a magyar adófizetőknek Szijjártó Péter helikopteres útjai
Ezúttal a Népszava próbált több információt szerezni arról, hogy mennyibe került a magyar adófizetőknek Szijjártó Péter sűrű programja. Sok újat persze a lap sem tudott meg, annak ellenére, hogy közérdekű adatigényléssel fordult az Országos Rendőr-főkapitánysághoz (ORFK), kiderítendő, hogy mennyibe kerültek a kormánytagok, közöttük Szijjártó Péter helikopteres útjai.
Az ORFK válaszolt is, a Népszava azt írja, hogy
pontatlan megfogalmazásunkba kapaszkodva azt hangoztatták, hogy a helikopterek üzemeltetési költségét nem a megtett kilométerek, hanem a repülési idő alapján tartják számon.
Azt a teljesen egyértelmű kérdést az ORFK figyelmen kívül hagyta, amelyben a Népszava tételes vagy tömbösített elszámolást kért a politikusok tavalyi és idei helikopteres útiköltségeiről. Nem jött válasz arra sem, hogy a kormánytagok mikor milyen útvonalakon használták a Készenléti Rendőrség gépeit. Ugyanarra hivatkoztak, mint a Belügyminisztérium, nevezetesen, hogy
ezeket az adatokat nem ők kezelik.
A Népszava ezt úgy kommentálta, hogy a válasz minimum meglepő, tekintve, hogy a rendőrség adta a helikoptert és a pilótát is Szijjártó Péter vagy Pintér Sándor belügyminiszter szállításához.
Pintér Sándor belügyminiszterként és az ORFK-t felügyelő tárca vezetőjeként 2019-ben kétszer, idén még egyszer sem repült rendőrségi helikopterrel.
További érdekesség az ügyben, hogy tavaly decemberben még pont az ORFK adott részletes tájékoztatást Demeter Mártának arról, hogy
Szijjártó Péter 2014 és 2019 ősze között 12 alkalommal használta útjaihoz a rendőrségi légiflottát, de felsorolta azt is, hogy a tárcavezető melyik nap hova repült, és ki adott engedélyt az utazásra.