Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A pitlákerségbe oltott szervilizmus nyomorú non plus ultrája (UPDATE)

2018. október 22. 15:07 sixx 122 komment

Van annál jellemzőbb erre a nyomorult NER-világra, mint az, hogy amikor egy magyar, oppardon Magyar, még inkább MAGYAR sikert a nemzeti szócső, a hírügynökségnek csúfolt MTI, amit már tényleg csak nagyon kivételes esetben és alapos forrásvizsgálat után lehet picit is komolyan venni, konkrétan meghamisít, mert szerepel benne a CEU? 

Ez a Magyar Tudományos Akadémia honlapján jelent meg:

Magyar hálózatkutatók Európa élén: a felfedező kutatások legrangosabb pályázatán nyert Lovász László és Barabási Albert-László

Hatalmas nemzetközi siker a magyar tudományos élet számára is: Lovász László, Barabási Albert-László és a cseh Jaroslav Nešetřil vezetésével, a Magyar Tudományos Akadémia Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézete, a Közép-európai Egyetem (CEU) és a prágai Károly Egyetem együttműködésében hatéves kutatási program indulhat közel 10 millió euróból azért, hogy jobban megértsük a bennünket körülvevő nagy hálózatokat. Erre tovább>>>

Ez meg az, ahogy a sikert az MTI tálalta:

Tudomány-matematika-pályázat
Magyar hálózatkutatók sikere az EU egyik legrangosabb alapkutatási pályázatán

Budapest, 2018. október 22., hétfő (MTI) - Lovász László, Barabási Albert-László és a cseh Jaroslav Nesetril vezetésével hatéves kutatási program indulhat csaknem 10 millió euróból azért, hogy jobban megértsük a bennünket körülvevő nagy hálózatokat - közölte az MTA hétfőn.

A mintegy 3 milliárd forintos támogatásból a három kutató és kollégáik arra kereshetik a választ, hogy milyen matematikai szabályszerűségek érvényesek a nagy hálózatokra a sejtekben zajló folyamatoktól az emberi agyon keresztül a Facebookig - áll az MTA MTI-hez eljuttatott közleményében. A nyertes pályázat célja, hogy a hálózattudomány és a gráfelmélet legújabb eredményeire építve, a két tudományág tudósainak együttműködésével segítse a nagy hálózatok működésének megértését.

A projektet koordinátorként Lovász László, az MTA elnöke, az Eötvös Loránd Tudományegyetem professor emeritusa vezeti. "A világ élvonalába tartozó matematikus a dinamikusan változó hálózatok jellemzőinek matematikai leírását tűzte ki célul" - olvasható a közleményben.  "A hálózat ugyanolyan alapfogalommá vált a modern tudományban, mint korábban a függvények és differenciálásuk. Természetesen nem volt annyi idő a fejlődésére, mint az analízis esetében, így a matematikai módszerein sokat lehet fejleszteni. Ehhez azonban elengedhetetlen a hálózattudományban és a konkrét alkalmazások során felvetődött kérdések, a gyakorlati megfigyelések és módszerek figyelembevétele. Ezért örülök nagyon, hogy Barabási Albert-Lászlóval, a hálózattudomány kiemelkedő képviselőjével fogok együttműködni. Harmadik társunkkal, Jaroslav Nesetrillel több évtizede dolgozunk együtt, az ő kutatásai igen jól kiegészítik azokat a módszereket, amelyeket tovább akarunk fejleszteni. A Rényi Kutatóintézet munkatársai nagy segítséget nyújtottak a pályázáshoz" - idézik a közleményben Lovász László szavait.

Barabási Albert-László fizikus, hálózatkutató, a projekt vezető kutatója szerint a projekt "kivételes lehetőség arra, hogy megerősítsük a hálózattudomány matematikai alapjait".

Mind a hálózattudomány, mind a gráfelmélet sikeres és komoly hagyományokkal rendelkező tudományág Magyarországon - írják, hozzátéve, hogy magyar matematikusok generációi tartoztak és tartoznak a gráfelméletet kutató tudósok élvonalába, így például Kőnig Dénes, Pólya György, Erdős Pál, Lovász László, Rényi Alfréd, Szemerédi Endre, Babai László és számos további tudós. A hálózattudomány hasonlóan elismert magyar képviselői között van Barabási-Albert László, Albert Réka, Vicsek Tamás, Kertész János és Csermely Péter, akik magyar kollégáikkal közösen vezető szerepet töltenek be a tudományág fejlődésében.

A közleményben olvasható, hogy a matematika régóta foglalkozik hálózatokkal, a gráfelméletnek nevezett tudományág számos eredményét használják a számítógép-programozástól az ipari tervezésen át a csomagkihordásig. Az utóbbi években azonban a technológiai lehetőségek robbanásszerű fejlődésével egyre több tudományterület és iparág művelői szembesülnek óriási, akár elemek milliárdjait tartalmazó hálózatokkal, amelyek megértése elengedhetetlen kulcsfontosságú kérdéseik megválaszolásához.

Milyen sebességgel terjednek a hírek és álhírek a Facebookon? Több ezer közül mely fehérjék működését érdemes gyógyszeresen befolyásolni ahhoz, hogy helyreállítsuk egy sejt vagy szövet egészséges működését? Miként képes rugalmasan áthuzalozni magát az agy egy sérülést követően? Az ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolásában sokat segítene, ha jobban értenénk a hatalmas méretű, dinamikusan változó hálózatok matematikáját - sorol példákat az MTA közleménye.

A Lovász László vezetésével folyó kutatások célja a való életben újra és újra felbukkanó, jellemzően dinamikusan változó hálózatok jellemzőinek matematikai leírása.

Az Európai Kutatási Tanács (European Research Council- ERC) működteti az Európai Unió legnagyobb felfedező kutatásokat támogató pályázati rendszerét. Az ERC feladata, hogy hosszútávra vonzó finanszírozást nyújtson az úttörő, magas kockázattal járó, de magas megtérülést is ígérő kutatások támogatására. Az ERC Synergy Grant támogatásával összesen 27 kutatócsoport végezhet kutatásokat. A 2-4 vezető tudós irányításával működő csoportok hatéves kutatási programjukhoz együttesen legfeljebb 250 millió eurót nyerhetnek el. A 27 tudományos projektben 17 ország 63 egyetemének és kutatóközpontjának munkatársai vesznek részt.

Szóval az immáron a Papp Hírhamisító Dániel igazgatósága alatt működő MTI a főnök módszereit átvéve simán hamisított - ezt NEM az MTA komunikációs osztálya közölte velünk, ez a MI kijelentésünk. Ők csak megmutatták azt az emailt, amiben a közleményüket az MTI-nek átküldték, és amiben a CEU még szerepelt. Szóval nem csicskult be az MTA, nyugi. (via)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joaquin 2018.10.22. 18:43:33

@Mr. Neutron: Egyet értek. Ezek a CEU-ellenes emberek ráadásul olyan tényekkel találkozhatnának, amik esetleg nem illenek bele világképükbe, ami bizonyítottan növeli a vérnyomást, pedig ebben az országban már így is elég sok embernek van magas vérnyomása. Az MTI csak óvja a magyar emberek egészségét, a lipsi index-szel szemben, amely országunk vesztét akarja, így ez nem érdekli.

kolomparlole1114 2018.10.22. 18:49:22

@de let e ...: Lassan október 23.-át is be fogják tiltani, mert már mindenkinek az jut eszébe róla, hogy pont az ilyen Orbán-Rákosi diktatúra ellen lázadt fel már egyszer a nép, és megint van rá igény.

kolomparlole1114 2018.10.22. 18:51:52

@B.Log: Persze, de "ezek" nem a világ elől titkolják, hiszen az nem a Rogán-Habony Hazugsággyárból tájékozódik, hanem a magyar nép elől, hogy nehogy lássák a példát az emberek hogy csak ott van siker ahol a kommunista tolvajkormány nincs jelen, és összekössék a logikussal, hogy akkor ezekre itt semmi szükségünk, szabduljunk meg tőlük.

B.Log · glossza.blog.hu 2018.10.22. 19:01:46

@paraszthajszal: Majdnem. A Közép-európai Egyetem mindenképp itt marad a Magyarországon akkreditált képzésekkel, az USA-ban akkreditáltakat meg átköltöztetik (az URL-t már lecserélték ceu.hu-ról ceu-edu-ra), HA a magyar kormány továbbra sem írja alá az általa mellesleg már készre letárgyalt (tag)államközi megállapodást. Most ősszel még felvehettek elsősöket, akik be is fejezhetik a tanulmányaikat.
Nyilván nem két perc egy ekkora intézmény költöztetése, ezért a CEU-nak mindenképp elő kell készítenie a költözést. Ha a kormány mégis aláír, lesz egy plusz helyszínük, ha viszont el kell költöztetni az USA-ban akkreditált szakokat, akkor az ezekhez kapcsolódó kutatási projektek is mennek velük együtt, és míg Magyarország eddig jól szerepelt az ERC-programban (is), a magyar projektek száma az amerikai képzések elköltözésével jelentősen le fog csökkenni.

NemNick 2018.10.22. 19:14:34

Olyan gyönyörű, mikor az agymosott, dohszagú sötétség okoskodni próbál... könnybe lábad a szemem...
Hajrá tenkes meg paraszt meg neutron. De ez utóbbi ad igen szép jellemrajzot a hülye birka állapotról. Le is mentettem. Ez a mondat "és nem venné jó néven, ha egy CEU-s udvarolna a lányának" ez egyszerűen meseszép.
Rémmese az, persze, de ez van.

Hallja Menjeninnen_ 2018.10.22. 19:56:30

@Ellenzéki Tüntető:
Nahát ezt az "èrvelèst" mèg sehol nem láttuk az utòbbi èvekben :-)
A diktatùrának ès az "irányìtott demokráciának" elèg sok arca ès szintje van ès haladnak ezek is a korral.
Manapság már kevèsbő lődöznek le embereket mint az 50es èvekben (Ahogy az 50es èvekben sem huztak karoba annyi embert mint mondjuk a 14. században).
Van helyette viszont anyagi es szakmai ellehetetlenìtès, lejáratòkampány, álhìrek, rèmhìrkampányok meg amiről a bejegyzès szòl, stb stb. Az összesre bőven volt pèlda errefelè manapság.
A felhasználòneved meg roppant vicces, gondolom 56ban te is inkabb hőzöngtèl volna hogy menjen haza a csőcselèk ne tüntikèzzen :-)

dr. mesterséges színezék 2018.10.22. 19:59:07

@Ellenzéki Tüntető: 1933-ban még Németországban is szabad volt pofázni. Sőt 1934-ben is, csak mán egy kicsit kevesebbet, és kicsit kevesebb lap merte lehozni a pofázást. Aztán szép lassan megfőtt a béka, és egyre kevesebbet, de úgy, hogy még olimpia is volt közben, és Németország persze áldozat volt és mindig csak visszaütött.
Csak úgy szembe jutott.

dr. mesterséges színezék 2018.10.22. 20:01:16

@kolomparlole1114: A pályázatírás és -elbírálás után a történelem felülírása a Fidesz 2. legsikeresebb üzletága. Szóval historikus tények nem lesznek gátjai a NER-nek.

balamber01 2018.10.22. 20:04:43

@NemNick: Elismerem, hogy manapság sok hozzászólásról nehéz eldönteni, hogy irónia vagy sem, de Neutron hozzászólásánál nem akadt ki az irónia-detektorod?

dr. mesterséges színezék 2018.10.22. 20:09:47

@sinus67: Igazad lehet. Az lesz a tananyag nemzeti vonalának erősítése.
Szerencsére a büdös szájat nem kell külön tanítani.

definitelymaybe 2018.10.22. 20:19:18

Most nagy ártatlanul feltehetném a költői kérdést, hogy ezek tényleg azt hiszik, hogy nem tűnik fel a szemétségük. De inkább azon baszom fel magamat, hogy már megint megcsinálták, és nagyképűen a szemünkbe vágják, következmények nélkül hazudhatnak.

paraszthajszal 2018.10.22. 20:43:14

@definitelymaybe: Milyen szemétségük? Az MTI úgy tekintette, hogy a hír érdemi része a vezető kutatók személyéhez, és a kutatás tárgyához, és nem a szervezetekhez kötődik. Vedd észre, hogy az MTI közleményében nem szerepel a Károly Egyetem és a Rényi Alfréd Kutatóintézet sem! Rádásul az MTI megfogalmazásából világosan kiviláglik, hogy ők a közleményből csak idéznek (vélhetően a hírfogyasztó közönség feltételezett igényeihez igazodva, szelektíven), nem szó szerint adják azt közre. (Az eredeti közlemény minden bizonnyal túl hosszú és unalmas.)

Huess 2018.10.22. 20:44:24

Dübörögve robog a 3/3 .

pepin_nymburk 2018.10.22. 20:50:28

@paraszthajszal: te minek mosod más szaros gatyáját? Baromi nehéz lenne beismerned, hogy az MTI közpénzen nem a feladatát végzi? Szánalmas hazudozó az MTI egy ideje, de ne félj, sikeres ország hazugságból még sehol sem épült, hehehe

vénkujon 2018.10.22. 20:57:13

én élvezem is ahogy ilyen jol dokumentáltan lejjebb tornásszák magukat a szarban az mtis urak. enyhe merevedésem is van ilyenkor:-)

definitelymaybe 2018.10.22. 21:20:40

@paraszthajszal: Hú! És megint csak hú! Pontosabban hú-húúúúúúú-húhú! Ez azért szép kis troll munka volt. Bár az érvelésed ott megbicsaklott, hogy MTA elnökének megadták még az eltés professor emeritusi címét is!!!!! (Gondolom, most alapos szakmai kritikában részesíted őket ezért a csöppnyi malőrért...) De érdekes gondolat, hogy egy tudományos pályázatról beszámoló hírben ne jelenjen meg a kutatók munkahelyének neve. Nyilván semmi köze a pályázathoz az intézménynek... Mi lesz a következő , mivel a magyarok 3-4 spanyol focicsapatot ismernek, és főleg szeretnek, ezért köv. héten már csak 3-4 meccsről számolnak be? Többi meccsen meg estek gólok, és pontokat is osztottak? Vagy az ellenzéki politikusoknak nem lesz pártja az összefoglalókban...? Ja, azok ritkán kerülhetnek be csak úgy, aktuális üzenettel... Másrészt a gondolatmenetből következően az olvasó közönség igénye, hogy ne olvasson Tiborczról, Mészárosról... Hm, ez már szinte magyargyalázás... !
Ennyit a "szakmai kritikádról".

definitelymaybe 2018.10.22. 21:25:47

@paraszthajszal: Te habony árpád vagy ? Vagy minimum századvéges.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.22. 21:58:19

Enyhe csúsztatás azért az Index címlapján ezen cikk címében is van.:
"AZ MTI KIHÚZTA AZ MTA SIKERÉRŐL SZÓLÓ HÍRBŐL A CEU-T"

Az MTI valóban nem említi a CEU-t, de a többi részt vevő intézményt SEM.
Ha ezen a szinten folytatjátok, ti sem vagytok jobbak, mint az MTI. Ők egyik irányba csúsztatnak, ti a másikba.
(Tudom, persze, a következő adu: de az Index nem állami pénzből. Nem hát, azt Simicska sokkal korábban lopta, már elévült.)
Most, hogy folyton azt hangoztatjátok, hogy ti vagytok a független média, kicsit talán jobban oda kéne ezekre a címadásokra figyelni, mert az ember még azt fogja hinni, hogy ti sem vagytok jobbak, mint az Origó.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.22. 22:01:59

@Mr. Neutron:
Igen, sajnos, tényleg sok hozzád hasonló hülye él az országban, közel 3 millió. Fidesz-seggnyalónak hívják őket.
Ja, véletlenül egyébként Kovács Zoltán Fidesz-szóvivő a CEU-n szerezte a diplomáját. Nem kéne visszaadnia? Nem gondolod, hogy segget csinál a szájából? Csak azért nem írtam, hogy hozzád hasonlóan, mert te önmagad egyetlen méretes segg vagy, semmi egyéb.

paraszthajszal 2018.10.22. 22:03:49

@definitelymaybe: „Nyilván semmi köze a pályázathoz az intézménynek”

De, nyilván van. Mancikának, a titkárnőnek is van hozzá köze, aki a projektet felvitte az iktatórendszerbe és rávezette az iktatószámot, mielőtt kávét főzött volna az elnök úrnak, csak sajna ennek baromira nincs hírértéke.

A hírfogyasztó nagyközönség a '90-es évek óta megváltozott; mindenhonnan ömlik ránk a hír, az információ; ma már nem az a nehéz, hogy a publikus információkhoz hozzáférjünk (az interneten minden ilyen infó csak pár klikkre van tőlünk), hanem az, hogy ebből az információrengetegből a fontos információkat kiválogassuk, szelektáljuk. Ebben segít az MTI is a túl hosszú (a nagyközönség számára irreleváns részletekkel telezsúfolt) közlemények szerkesztett köreadásával. Abban igazat adok neked, hogy itt félmunkát végeztek, ezen a közleményen még jócskán lett volna mit tömöríteni.

„Mi lesz a következő , mivel a magyarok 3-4 spanyol focicsapatot ismernek, és főleg szeretnek, ezért köv. héten már csak 3-4 meccsről számolnak be?”

Hogy őszinte legyek, valóban nem hiszem, hogy magyarok tömegei aludnának nyugtalanul, ha a Leganés – Real Sociedad meccs eredményét nem olvashatják sehol (újabban ezek szerepelnek a totóban, vagy mi?); a spanyol bajnokik közül talán az El Clásico tarthat számon komolyabb érdeklődésre. Engem speciel nem vágna földhöz, ha az MTI ezekkel a jövőben nem foglalkozna. Ha valaki percről percre akarja követni a kisebb meccsek eredményeit is (mert mondjuk fogad, de nincs tv-je), akkor millióegy internetes oldal van, ahol ezt megteheti…

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.22. 22:07:23

@kolomparlole1114:
Ha lenne rá igény, már forradalom lenne.
Nem, birka a nép, nincs ilyenre igény.

@Andy_73:
Szerintem nem.

morph on deer 2018.10.22. 22:07:47

@dr. mesterséges színezék:
“Szóval historikus tények nem lesznek gátjai a NER-nek.”

Na várjál csak, mert Terror Maris megfesteti orbánt is ‘56-os hősként, ha szabadon engedik..!
Mert ő már akkor is hazaküldte (volna) az oroszokat, (ha élt volna már akkor,) tehát teljesen jogos az ünneplése október 23-án...
De mint tudjuk, a gaz Soros leverte a forradalmat, és Gyurcsányt tette meg főtitkárnak, ezért is kell őket gyűlölni!
Bizony!

definitelymaybe 2018.10.22. 22:17:31

@paraszthajszal: Bocsi, de ennyi erővel akkor az egészet hanyagolni kéne. Hálózatkutatók?! Ááá..
De lehozták. Akkor meg nincs értelme azon dilemmázni, hogy hosszú, vagy kit mennyire érdekel. Szerintem meg pont nem a nyertesek munkahelye fogja akadályozni a hír befogadását. Ugyanis nem magánzóként pályáztak, ráadásul egy többszereplős projektről van szó!!!!!!!!!!!!!!
Magyarázhatok itten, a PISA-katasztrófák országában...

Lehozták a hírt. CEU neve hiányzik. Ezek tények. Egy olyan helyen , ahol kézivezérlés van és öncenzúra. Meg lehallgatás, meg nem kívánatos emberek.

Na, majd pont ott fognak bármilyen pozitív kontextust is lehozni a CEU nevével. Ennyi.

definitelymaybe 2018.10.22. 22:20:24

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: És CEU neve valahogy eltűnt az MTI-nél. Ennek mi a magyarázata?

Egy projektről hogy lehet beszámolni a résztvevő intézmények neve nélkül???????

definitelymaybe 2018.10.22. 22:27:27

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: Egyébként baromira "tetszik", úgy csinálsz, mintha egy rendes országban élnél és fogyasztanál híreket. Aztán átmész ellentámadásba. Egyrészt-másrészt stílben. Mintha lenne olyan helyzet, ahol u.azon a pályán mozogna a két megnevezett szereplő ?! Ugyanmár !

Te tudod?! 2018.10.22. 22:30:36

A magyar bajnokságokban is csak sportolók játszanak, a csapatok nem érdekesek?

paraszthajszal 2018.10.22. 22:39:33

@Te tudod?!: Sportágtól függ; fociban pl. nagyon is érdekesek a csapatok. De Te pl. tudod, hogy a 2018-as magyar bajnokságon (amelyet a szervezők Széchy Tamás emlékének ajánlottak) mely sportegyesületek képviseletében vettek részt Milák Kristóf, Cseh László és Kenderesi Tamás* magyar bajnok úszóink?!

Guglizni nem ér!

(*Kenderesi tavaly lett bajnok.)

xporolyke 2018.10.22. 22:48:31

MTI hozza a jo oreg jerevani radio szinvonalat:
– Igaz-e, hogy Moszkvában a Lenin téren Volvókat osztogatnak?
– A hír igaz – közli a jereváni rádió –, azzal az apró korrekcióval, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem a Lenin téren, hanem a Moszkva téren, nem Volvókat, hanem Volgákat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

definitelymaybe 2018.10.22. 23:00:27

@paraszthajszal: Bezzeg Széchy neve szerepel benne... Mondjuk, Kiss László-ügyben volt úszoda és klub név...

definitelymaybe 2018.10.22. 23:02:20

@paraszthajszal: De komolyra fordítva, diákolimpikonok (fizika, kémia, matek)? Gimnázium és felkészítő tanárok nevei. Hm...

definitelymaybe 2018.10.22. 23:08:58

Továbbra is értetlenül állok, hogy pályázat nyertes kutatók intézményei miért bagatell tételek. Nyilván a hálózatkutatók projektet meglőtték, hazavitték és jól megették. Egyetemekre max. az ingyen internet miatt van szüksége a kutatóknak. Meg fűtenek. Egyébként is a megváltozott médiafogyasztási szokások, tömörítés, blabla...............
PHajszál, egy kamusi troll vagy! Az MTI meg nem transzparensen és demokratikus úton működő valami.

balamber01 2018.10.23. 01:14:05

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?:
Az alapján, amit Neutronnak írtál, te épp olyan színvonalon lehetsz, mint az általad Fidesz-seggnyalónak titulált emberek. Legalábbis az irónia szó biztosan hiányzik a szótáradból, viszont fröcsögni épp oly jól tudsz, mint a bégető nyáj.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.23. 02:43:54

@definitelymaybe:
Ha megtanulnál úgy olvasni, hogy meg is értsd a leírtakat, az nagyon sokat segítene.
Most ez a szint láthatóan még messze van számodra.

"Továbbra is értetlenül állok, hogy pályázat nyertes kutatók intézményei miért bagatell tételek."
Tartok tőle, hogy ha a CEU nem szerepelne benne, nem nagyon izgatna téged sem.
Pont olyan vagy, mind a fideszesek, csak a ló másik oldalára vagy átesve, de nagyon.
Egy tudományos cikkben lényeges lenne, egy általános tájékoztatóban nem.
Nem hinném, hogy a kutatók neve is mond neked valamit, ez a cikk pedig egyre volt jó: a hozzád hasonló csekély értelmű, de minden szarságra ugró butuskák hergelésére. És bevált.
Vedd észre: az Index pont ugyanúgy manipulál, mint az Origó. Legalábbis az olyanokat, mint te, aki hagyja magát, mert a gondolkodás nehezére esik. Majd egyszer próbáld kinyitni a szemed, különben az a zsinóron rángatott bábu maradsz, aki most vagy.

@balamber01:
Tudod, nem hiszem, hogy irónia lenne. Olvasd végig, hogy a Fidesz-seggnyalók miket írnak itt és máshol, és rájössz, hogy bizony ezek komolyan gondolják, sőt, ez még egy visszafogott írás volt Fidesz-oldalról.
Hogy ez mennyire sajnálatos vagy mennyire nem, az már más kérdés.
A bégető nyáj egyébként nem fröcsög. De láthatólag nem csak juhászati ismeretekből buktál.

multifarkukutya 2018.10.23. 08:59:06

"Megírta az újság? - Akkor biztos nem igaz!"

(Magyar közmondás az 1970-es és a 2010-es évekből.)

rkg 2018.10.23. 09:26:47

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?:
Ne csináld már itt a hülyét.
Az, hogy bekerüljön a szövegbe hogy CEU-Akadémia együttműködés, attól függ, hogy van-e ennek az információnak hírértéke.
Az idei történések kontextusában szerinted van ennek hírértéke?
Tényleg ne legyünk már naivak: ennek az intézményi keretnek be kellene kerülni az MTI jelentésebe, jelen esetben pedig tudatosan kihagyták.

renitencs 2018.10.23. 09:34:41

@paraszthajszal: Pontosan ezt akarftam én is írni, inkább nem ismétlek.

ednet2023 2018.10.23. 10:02:48

@rkg: +1 Köszi a bejegyzést. Már nem kell leírnom. :)

ednet2023 2018.10.23. 10:23:50

Az MTI híreiben ezek a szervezetek lettek megnevesítve:
- Lovász László, az MTA elnöke, az Eötvös Loránd Tudományegyetem professor emeritusa
- Európai Kutatási Tanács (European Research Council- ERC)
- ERC Synergy Grant
- Rényi Kutatóintézet

Ami kimaradt az MTA hírhez képest:
- CEU
- prágai Károly Egyetem

Ami félreértésekre adhat okot:
- Úgy tűnhet, hogy Barabási Albert-László fizikus szintén az MTA részéről került a projektbe. Pedig nem. Ennek tisztázása alapvető része kellene legyen a hírnek.
- A "harmadik társ" Jaroslav Nesetrilről szintén az feltételezhető, hogy az MTA kutatója. Merthogy ha nem az, akkor hol kutató?

Az MTI-nek feladata a jól értelmezhető hírek összeállítása. Itt viszont az eredeti MTA-s hírhez képest nagy lett a hírdeficit. Vagy szervilizmusból, direkt történt a híranyag megvágása, vagy dilettánsok gyülekezete készíti a híreket az MTI-nél.

2018.10.23. 10:26:45

@dr. mesterséges színezék: azokat legalább megértem,de a nemzetileg fertőző kétlábon vissza élőket már képtelen vagyok követni!Igaz nem vagyok kamé-leó!

ednet2023 2018.10.23. 10:30:18

Ja és azt kifelejtettem, hogy a projekt 3 egyetem KÖZÖS kutatása. Ezzel indít az MTA híre is. Az MTI szerint nem az, mivel a másik két szervezet nevét meg sem jeleníti. Ez így nettó félrevezetés. Mondjuk ki: hírhamisítás.

Svegacomp 2018.10.23. 10:31:16

Az a fő baj, hogy a NER erőből old meg mindent és látszólag sikeres. Mert Semjén vadászata, Orbán repülőzése, meg a többi aljasság sorban meg van magyarázva és lecsendesedik. És ilyenkor a NER lovagok meg a szimpatizáns kommentelők boldogan veregetik egymás ás a saját vállukat, hogy megint milyen faszán megoldottuk az ügyet.
DE!!!
Minden ilyen kipattant és elmismásolt ügy után kb. újabb 10.000 magyar éri azt, hogy semmi keresnivalója ebben a kiba**ott idióta országban és szedi a cókmókját és viszlát. (én magam is 8 évvel ezelőtt). Már kezd látszani az eredmény, az értelmes, dolgozni akaró és tudó emberek már régen normálisabb országokban vannak. Ilyenkor NER pártiak, nem érzitek, hogy azért nincs minden rendben?

Mr. Neutron 2018.10.23. 10:57:24

@ednet2023: Egy nemzeti hírügynökségnek nem szegmentálisan, hanem összességében véve kell kiegynsúlyoznia a hírszolgáltatás színvonalát, hozzátéve, hogy a részleteket illetően őket is megilleti a szerkesztői szabadság, akárcsak a liberális oldalt. Lássuk be, hogy ez elmúlt hónapokban elég sokat foglakoztak a CEU-val, pl. a genderügy, a kormányszóvivő nyilatkozata és a Hollik interjú kapcsán. Gondolom, hogy valaki az MTI-ben megnézette a hírstatisztikájukban a CEU előfordulások számát, amit összehasonlítottak mondjuk a Pázmány Egyetem adataival, majd úgy döntöttek - szerintem teljesen jogosan -, hogy nem csinálnak több ingyenreklámot a CEU-nak a többi egyetem kárára.

De lehet, hogy tévedek.

paraszthajszal 2018.10.23. 11:06:51

@Svegacomp: „Minden ilyen kipattant és elmismásolt ügy után kb. újabb 10.000 magyar éri azt, hogy semmi keresnivalója ebben a kiba**ott idióta országban és szedi a cókmókját és viszlát.”

Most tekintsünk el attól, hogy ez az MTI-hír még véletlenül sem „ügy”, csak egy felfújt bolhafing (ha valaki ezért akar kivándorolni Magyarországról, az már régen nem normális); fókuszáljunk inkább az elvándorlásról szóló mesére, ami az elmúlt évek legnagyobb fake news sztorija.
Vizsgáljunk meg egy érdemi forrást (Eurostat (2018): 2017 annual report on intra-EU labour mobility - European Commission), hogy eloszlassuk a ködképzeteket.

1. Az EU-n belülre való kivándorlás egyáltalán nem speciális magyar, hanem általános közép-kelet-európai jelenség. Magyarország nincs a három legnagyobb kibocsátó ország között sem az elvándorlók számát, sem azok lakosságszámhoz viszonyított arányát tekintve!
A legnagyobb kibocsátók: „Around half of all movers across the EU-28 Member States are Romanian, Polish, Italian and Portuguese (in order by size). German and French remain im-
portant groups.”
A legmagasabb elvándorlási arányok: „Most of the new Member States still have emigration rates above EU average, the highest can be found in Lithuania, Latvia and Romania (two to three times as high as the cross-country average).”

De mondhatná talán a Pistike, hogy jó-jó, az általános elvándorlásban lehet, hogy nem mi vagyunk az élen, de tőlünk megy el a legtöbb orvos és nővér, miközben a magyarok orvos hiányábab milliószámra pusztulnak el a kórházakban. Sajnos Pistike, ez sem úgy van, ahogy neked hazudják:
„Romanian, Polish and Italian citizens are the largest groups of mobile health (associate) professionals, corresponding to the main national groups of EU-28 movers in general; Romanians were by far the largest group, constituting almost half of all mobile personal care workers (120 thousand), followed by Polish (39 thousand) and Bulgarians (13 thousand). Italy and Germany are important sending countries of personal care workers in total numbers, but not in shares. Ireland, Croatia and Romania had the highest rates of health (associate) professionals abroad.” ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=hu&pubId=8066&furtherPubs=yes

És: akiket a számokon kívül a valódi okok (motivációs tényezők) is érdekelnek (nem, sajnos Pistike, a Zorbán itt sincs benne az első tízben), azoknak ajánlható a következő szakirodalmi forrás: King, Okólski (2018): Diverse, Fragile and Fragmented: The New Map of European Migration www.ceemr.uw.edu.pl/articles/diverse-fragile-and-fragmented-new-map-european-migration

dr. mesterséges színezék 2018.10.23. 11:13:17

@Svegacomp: Amiről Viki nem tud, mert műszaki analfabéta - és büszke arra, hogy az -, hogy ha a kuktán nem volna szuszogó, a kajak acélt a plafonnal együtt vágná szét a gyengécske víz. Mivel ő nem tud erről, a vazallusai sem, hiszen amit Viki nem tud, az nincs.

Mivel viszont történelmet tanult és olykor érteni is látszik, azt nagyon jól tudja, hogy a szuronyokkal sok mindent lehet csinálni, de ülni rajtuk nem -- de a melóba menet ezt is feszt elfelejti.

dr. mesterséges színezék 2018.10.23. 11:16:49

@paraszthajszal: "Az EU-n belülre való kivándorlás egyáltalán nem speciális magyar, hanem általános közép-kelet-európai jelenség"

A lengyelek, a románok, a csehek, a szlovákok már akkor nekiiundultak Európának, amikor mi még krówkát vettünk tőlük a "lengyel piacokon", bőven az EU bővítése előtt. A blokk csatlakozása után is (ebben valószínűleg a gyalázatos nyelvtudás is szerepet játszik), mi voltunk a legkevésbé megmoccanók.
Aztán jött Viki...

feketeesfeher 2018.10.23. 11:24:48

@paraszthajszal:
"ez az MTI-hír még véletlenül sem „ügy”"

Ja, ez csak civilizált országokban lenne "ügy", de ott meg ilyen tahóságot azért nem enged meg magának egyetlen hírszolgáltató sem.

definitelymaybe 2018.10.23. 11:28:45

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: Ha te azt mondod, hogy az origo és az Index között nincs különbség, Mr Lényeglátó, akkor csak az ósdi trollkodásod célját árulod el. És persze, hogy a szokásos mti-s galádság után le akarsz húzni minket a mocsárba, magatokhoz...

definitelymaybe 2018.10.23. 11:41:30

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: Egyébként meg pofátlanság csúcsa, hogy még neked áll feljebb! Ja, a mi hibánk, hogy CEU-ról van megint szó. Mintha mi baszakodnánk az egyetemmel, mintha valami mantránk lenne. De a kormány szemét húzásait ne rajtunk kérd számon!!! Ami érdekes mindig a CEU-t találja telibe.
Trollok értetlenkedésére talán azzal kellene kezdeni, hogy megkérdezzük: szóval ez egy rendes ország, ahol minden szipi-szupi??????? Nem arról az MTI-ről van szó, amely kézivezérléssel működik, és amely rendszeresen nem hoz le a fidesznek és főleg az Orbán-dinasztiának kellemetlen híreket????? Mik vannak?
Főleg azt nem kellene eljátszani, mintha nem ebben az országban élnétek!

definitelymaybe 2018.10.23. 11:47:34

@paraszthajszal: És a lakaspénztárak újabb ügye milyen perspektívát fog jelenteni egy agilisabb polgártárxunknak? Vagy az ilyen szemét célból mellebeszélő kis trollocskáknak? Érdekes, előbbi nevetséges mellébeszélésednek nem adtál ilyen mennyiségű hivatkozást... Milyen felemelő mások párbeszédét kisiklatni... Aljas.

ednet2023 2018.10.23. 11:48:34

@Mr. Neutron: :) Remélem jól olvasom ki a mondataidból az iróniát.

balamber01 2018.10.23. 11:57:34

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?:
Ha ezt tényleg komolyan gondolta Neutron, akkor túl optimista voltam azzal kapcsolatban, hogy mennyire lehet hülye egy ember, és sokkal előrébb tartunk az "Idiocracy" megvalósulásában. Sajnos így utólag elolvasva több Neutron hozzászólást igazad lehet, de az az ominózus hozzászólás annyira abszurd volt, hogy esélyt sem láttam rá, hogy komolyan gondolja.
A bégető nyájnál, pedig a Soros, migráns, buzi, libsi szavak tetszőleges sorrendben való fröcsögésére gondoltam, ha bármilyen kritika éri szeretett juhászukat. Egyébként juhászatból még nem vizsgáztam, de valószínűleg megbuknék...

balamber01 2018.10.23. 12:04:22

@Mr. Neutron:
Igen, ahol egyértelműen pozitív vonatkozásban tűnne fel a CEU ott lesz sok belőle, amíg vélt vagy valós indokkal lehet rá köpködni addig jöhet belőle rogyásig...

Mr. Neutron 2018.10.23. 12:31:16

@balamber01: pl. itt kezdődne az érdemi vita, ha az érvelésre ellenérvek válaszolnának, nem pedig a másik minősítgetése, valamint politikai árokásás, sandaság és kútmérgezés.

Berta Csacsi 2018.10.23. 13:25:28

@Mr. Neutron: nagy arcvagy, Bocikám! Nade kijaza Rényi Alfréd?

definitelymaybe 2018.10.23. 13:36:00

@Mr. Neutron: Érdemi vita itt nem volt. Mivel a maszatolgatás, ironizálgatás, meg mindenféle össze-visszabeszéd jött a hírre, bizonyítani kívánva, miszerint a szakszerűtlen szakszerű, a hazugság igazság. Egyszerű képlet. Cél egyértelmű volt, kisiklatni bármilyen vitát, és közben lassan lehúzni a többi hozzászólót a mocsárba. Eltüntetve a különbséget trollok és többiek között. Mintha egyenlő lenne minden hozzászólás. Mintha... Mondjuk az iróniának is van kontextusa, és funkciója. És minden erőfeszítésed dacára a te céljaid is minimum öncélúak lennének...

definitelymaybe 2018.10.23. 13:44:28

@Mr. Neutron: És egyébként is, ott kilóg az a bizonyos, hogy egy szintre akarod hozni "liberális" médiát és MTI-vel. Nincs olyan felállás, ahol ez nem lenne ordas nagy hazugság. MTI a fideszes propaganda-gépezet szerves része, így nem tud hírügynökségként rendesen működni. Működési logikája egészen más.
Mérce eltűntetése, elironizálgatása árulkodó jel. A részedről (is).

seol 2018.10.23. 14:13:51

@Indriq:

Szerintem segíts még neki, ennyi nem elég. ;-)

anonymand 2018.10.23. 15:09:53

A CEU-fóbia ellen az orvostudomány sajnos még tehetetlen.
Maradna a népi gyógymód.

John Brennan 2018.10.23. 15:33:41

Bocs, hogy közbekotyogok, de ennél sokkal nagyobb (és igazi) hírhamisítás volt, amikor az Indexen hónapokon keresztül 8 éves kisgyerekek és rémólt anyák képeivel illusztráltak minden migránsos cikket.
Itt ehhez képest egy hosszú MTA közleményt rövidítettek le.

John Brennan 2018.10.23. 15:42:38

Úgy tűnik, hogy a cikkírónak és néhány hozzászólónak üldözési mániája (paranoia) van.

definitelymaybe 2018.10.23. 16:38:38

@John Brennan:Ezek szerint csak egyfajta ikonográfiai megjelenítése lehet egy olyan bonyolult témának, mint a migráció. És te birtokában vagy a megfejtésnek, amiről sejtjük, miként hangzana...
De hamisítást ezzel védeni? Gyönguci. Egy ósdi migránsozós fogással??? Ennyire nem erőlteted meg magad??????

definitelymaybe 2018.10.23. 16:48:10

@John Brennan: Nem , nem rövidítés esete forog fenn. Ha ezt tízezerszer lepötyögitek is. Nem lehet az indexet az mti-vel egy lapon említeni, mivel utóbbi a hatalom kiszolgálására van. Egy kisstílű húzást nem lehet szakmainak beállítani. A szar nem belga csoki.

definitelymaybe 2018.10.23. 16:56:59

@John Brennan: Egyébként nem értem, miért nem azon aggódsz, hogy ha mti ennyire slendrián (hihi-hehe), akkor te miként fogsz migránsügyileg tisztánlátni... És miert ezzel a kamu indexxel véded a szakmaiság csúcsát, miért nem a mértékadó médiák hasonló eljárásával bizonyítod az igazadat????? Hol vannak a példák?

zriff 2018.10.23. 17:15:53

Hasznos elolvasásra: sjwriporter.blog.hu/2015/09/17/a_migransvalsag_es_a_media

Egyébként az origóról szólva, a momentumosok bementek és megfenyegették őket, az anonymus pedig megheckelte a rendszerüket, ezek előtt még kevésbé volt politizált az oldal.

balamber01 2018.10.23. 17:31:23

@zriff: Ez így van, a momentumosok is csak azért mentek be, hogy megkérjék őket kicsit többet politizáljanak, és hogy nyomjanak már több lejáratókampányt, mert ez nagyon kevés.

John Brennan 2018.10.23. 18:49:52

@definitelymaybe: "ha mti ennyire slendrián" "a kamu indexxel véded a szakmaiság csúcsát" nem volt slendrián, értelmes rövidítést végzett, nem kell védenem, mit kellene védenem

"Ezek szerint csak egyfajta ikonográfiai megjelenítése lehet egy olyan bonyolult témának, mint a migráció" Helyesen: ezek szerint ha a migránsok 80%-a 18 és 40 év közötti férfi, akkor a migránsokról szóló cikkeket 8 éves gyerekekkel és az anyjukkal illusztrálni (mint az Index tette) hírhamisítást jelent.

John Brennan 2018.10.23. 19:35:37

@rkg: "Az, hogy bekerüljön a szövegbe hogy CEU-Akadémia együttműködés, attól függ, hogy van-e ennek az információnak hírértéke.
Az idei történések kontextusában szerinted van ennek hírértéke?"

Az indexen fő hír volt a következő: Trump cipőtalpára WC papír ragadt. Egy videó is volt róla.

index.hu/kulfold/2018/10/05/donald_trump_felszallas_vecepapir/

definitelymaybe 2018.10.23. 23:13:29

@zriff: Momentumos bénácska látogatása nem volt fenyegetés. De azon gondolkodjál már el trollkám, hogy a csudában van , újságírók ( itt erős idézőjelek kellettek volna) beszarnak azoktól, akikről írnak ! Nemhogy interjúra fognák őket ! Helyette biztonságiakért kiálltanak !!!!

Szóval hazudsz. Momentum akciójának max. K. Andrásnak volt kellemetlen (azt hiszem így hívják azt a fideszes agitpropost), mivel nagy világ előtt kiderült hol dolgozik. És főleg az, mit.

Szóval hazudsz trollkám ! Origót meg ellopta az állampárt és lezüllesztette. T.képpen mérhetetlenül szemtelen vagy, hogy pont ezzel jössz.

definitelymaybe 2018.10.23. 23:16:51

@John Brennan: Nem volt rövidítés. Pont.

Kíváncsi vagyok az adataidra, amivel alátámasztod a migrációs rizsádat, de pesszimista vagyok, mert az MTI szemét tempóját sem bizonyítottad példákkal a nagyvilágból. Milyen érdekes...

definitelymaybe 2018.10.23. 23:22:35

@John Brennan: Index főoldalán mindenféle tartalom van, szóval ezt nem nevezném súlyos érvnek. Megint csak "Index gagyi, ennyit tudok felhozni MTI szemét húzására, mert nehéz védeni azt, amiről mindenki tudja, milyen borzalmas, de az időt húzom, és addig sincs értelmes párbeszéd"-típusú helyzet. Példák megint nincsenek.

definitelymaybe 2018.10.23. 23:29:38

Nagyon úgy néz ki, itt lassan a Csubakka-védelem esete forog fenn...
De miért nem azt kérdőjelezitek meg egyből, hogy MTI kiadott volna egyáltalán valamit? Vagy egyáltalán MTI létezik ? Vagy a komment csak egy vélemény a sok közül, és nincs igazság, satöbbi, satöbbi... Olyan oroszosan.

John Brennan 2018.10.24. 08:43:23

@definitelymaybe:
Mai, mostani példa, index címlap: "A rendszerváltás óta százezrek szorulnak ki a nagyvárosokból. Sokan csak víz és fűtés nélküli kalyibákban tudnak megkapaszkodni a senki földjén. Mégis boldogok. A zártkertekről szóló sorozatunk első része."

A százezrek kiszorulnak= agglomerálódás folyamata, ez egy önkéntes belső migráció a városból a városkörnyékre, összhangban van a világban máshol is zajló területi folyamatokkal.
A zártkertekbe nem menne százezrek, de akik mennek, azok se víz és fűtés nélküli kalyibákba..

2003-től 2016-ig 15%-ról 7%-ra csökkent azon lakások aránya, amelyre érvényes a következő feltételek egyike:

nincs vezetékes víz
nincs WC vagy fürdőszoba
a fal vályogból épült
nincs konyha
nincs szennyvízelvezető csatorna

molymoly 2018.10.24. 10:51:35

Olyan hosszú ideje semmi sem történik a médiában, hiába kattintgatok a commentre :(
Az életem sivár lett :(

paraszthajszal 2018.10.25. 21:08:39

@seol: Ja, segítsetek, lypsyk! Megérteni a világot!

Mér' jó az, ha a CEU, aminek még év végéig (bő két hónapig) van működési engedélye, bevállal egy hatéves projektet? Nem felelőtlen dolog ez?

Aztán ha kiderül, hogy tényleg menniük kell, és hallgatók+oktatás nélkül a kutatást sem tudják itt Budapesten tartani, akkor mi lesz?

Nem lesz szerződésmódosításra szükség, ha a pesti Közép-Európai Egyetem helyett a bécsi Zentrale Europäische Universität lesz az egyik megvalósító? Ha pedig ők nem tudják a kutatóikat is magukkal vinni, akkor akár az egész projekt kútba eshet?

(Ez nem csak a CEU-nak, hanem az MTA-nak is nagyon fájna, fizethetnék ám vissza a kutatásra felvett pénzt, előleget.)

definitelymaybe 2018.10.26. 00:02:54

@John Brennan: Adós maradtál a válasszal. Brühüm-brühüm! Migránsozás nem teljesítmény. Szemét tempó, plusz unalom. De verjed csak a klaviatúrát, csak közben ne csöpögjön rá a nyálad, arra vigyázz troll!

definitelymaybe 2018.10.26. 00:17:27

@paraszthajszal: Gondolom, most roppant szellemesenek érzed magad, persze csakis a szarban levő kontójára. Ahogy kell. Mintha ez olyan új lenne. Mondjuk, a te típusod mennyibe került/ fog kerülni ennek az országnak... Hajaj. Az egy remek felvetés, javaslom innen közelítsük meg a témát !
Kis pufajkás elsütötte a dugóspuskáját. Csak rossz fele.

John Brennan 2018.10.26. 07:57:49

@definitelymaybe: Példát kértél, példát kaptál. Akkor milyen válasszal maradtam adós?

zriff 2018.10.26. 16:48:38

Érdemes elolvasni a neten lovas istván blogját, a metazint, a flagmagazint, abban is az antidogma, lovas istván írásait, az empíria magazint.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.30. 22:42:21

@definitelymaybe:
Nézd, én utálom a Fideszt és vazallus médiáit, de vaknak vagy hülyének kell lenned ahhoz is, hogy elhidd, hogy az Index független lap, aminek hazudják magukat.

Semmivel sem jobbak, mint az Origó, csak neked tetszőbbet hazudnak, és talán nem annyira pofátlanul.

(Meg tudom, persze, nem állami pénzből. A Simicska által harácsolt pénz közpénzjellegének elvesztése már biztosan elévült. Mert mondhatnak bármit, hogy ki vezeti az Indexet, a gazda még Lajosunk. És ennyi milliárdot nem hagy parlagon heverni, amit az Indexbe fektetett. Annyira nem hülye a bizniszhez, meg szereti is pénzt.)

"Ja, a mi hibánk, hogy CEU-ról van megint szó."
Nem a ti hibátok, ráadásul épp azért pattogsz, mert nincs róla szó. :-)
Én továbbra sem látom hibának, hogy a többi intézmény (mint intézmény, nem mint annak egyes tagjai) mellett a CEU is kimaradt a hírből.

"szóval ez egy rendes ország, ahol minden szipi-szupi"
Ezt egy szóval sem mondtam, és nekem is sok minden csípi a szemem Orbán rendszerében, de ez pont nem. Mivel a CEU-t meg nem ismerem (mármint hogy milyen oktatás folyik ott), nem tudnám róla sem azt mondani, hogy jó, sem azt, hogy rossz.
Én nem üldözném el.

Az, hogy az MTI nem hoz le ellenzéki híreket, nekem sem tetszik.

"újságírók ( itt erős idézőjelek kellettek volna) beszarnak azoktól, akikről írnak"
Hallottam már olyat, hogy vertek meg újságírókat cikkek miatt kis hazánkban, bár nem politikusok, és olyanról is, hogy neves rockzenészünk pisztollyal állított be egy zenei újság szerkesztőségébe. Szerintem te sem biztos, hogy megőrizted volna azt a hidegvéredet, amit a monitor előtt ülve otthon igen. Messziről, kívülről könnyű.
(És akkor a Kétheti Karcsiról - könnyítésül: Charlie Hebdo - még nem is beszéltem, ahova benézett pár ISIS-es nemrég bizonyos, szerintük a blaszfémia határát nem a jó oldalról súroló rajzok ügyében élénken érdeklődve.)

@John Brennan:
"Mégis boldogok."
Annak a firkásznak legyen mondva, aki ezt képes volt leírni.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.10.31. 02:42:40

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: hu, annyira messze vagy a tenyektol, hogy mar nem is vicces.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.10.31. 19:50:06

@sixx:
Kb. annyira, mint ti a cikkeitekben?

Tudod, ha ezt nem olyasvalaki mondaná, akit ezért fizetnek, még talán el is gondolkodnék rajta, hogy igaz-e.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.11.03. 12:37:32

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: hát, azért en nem kapok pénzt, hogy a mundér becsulelet vedjem, meg az eleve nem az en mufajom. Azert, amit en leirok, maximalisan vallalom a felelosseget, en szandekosan soha nem ferditettem, nem terjesztettem fake newst, ha valaki felhivta a figyelmem a tevedesemre, javitottam, ha beneztem valamit, elismertem. Ha annyit hazudnek, gndolom, sok bukott sajtoperem lenne, de csak egy van, amiben a sajat gondatlansagom es faszsagom miatt szivtam. Van viszot nyolc masik, amiben meg nekem adtak igazat. De ha gondolod, es ezt tok oszinten mondom, uljunk le egy kola (folyekony!) melle, es beszelgessunk.

közösperonos átszállás 2018.11.05. 16:47:05

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: "ahova benézett pár ISIS-es nemrég"

Al-kaidás, egyébként. A konkrét téma szempontjából nincs jelentősége, de amúgy meg ég és föld.

Meg akkor már, ha egyszer.

"Meg tudom, persze, nem állami pénzből. A Simicska által harácsolt pénz közpénzjellegének elvesztése már biztosan elévült. Mert mondhatnak bármit, hogy ki vezeti az Indexet, a gazda még Lajosunk. És ennyi milliárdot nem hagy parlagon heverni, amit az Indexbe fektetett. Annyira nem hülye a bizniszhez, meg szereti is pénzt."

Itt durván keversz három dolgot. Hogy a Simicska-féle (mondjuk ki) lopott pénzből vette meg az Indexet, abból működteti az Indexet, meg hogy azt a pénzt fialtatja az Indexben (tehát tulajdonképpen azt a pénzt veszi ki az Indexből). Az első tény, a második a te tipped, és abból következtetsz a gondolatmeneted szempontjából relevánsra, a harmadikra. Horror.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.11.06. 10:13:34

@közösperonos átszállás: a horrort aláírom, a megvétel viszont nettó faszság, innentől az egész értelmét veszti.

közösperonos átszállás 2018.11.06. 14:24:02

@sixx: "a horrort aláírom"

A gondolatmenetére mondtam, hogy horror -- tehát hogy keveri (inkább összemossa amúgy) az elsőt a másodikkal, és mindkettőt a harmadikkal.

John Brennan 2018.11.06. 16:30:51

Csaknem 3 hét távlatából úgy tűnik, ebből a példátlan esetből mégsem lett CEU gate. Mégcsak vihar egy gyűszűben sem. Mert ez a hírközlés lényege, egységnyi karakterben maximális információ elhelyezése.

John Brennan 2018.11.06. 18:03:45

index.hu/belfold/2018/11/06/pava_zsolt_megunnepelte_a_forradalom_levereset/

Ennek az index főhelyen szereplő "hír" kapcsán az index megkereste Páva Zsoltot? Egyébként ebben mi a tisztességes? Erkölcsös? Emberi? Normális? Épeszű?

közösperonos átszállás 2018.11.07. 16:30:49

@John Brennan: Mégis mit szeretnél, miért keressék meg Páva Zsoltot? Elbaszta, senki nem szúrta ki a stábból se, kijavította, ennyi, teljesen nyilvánvaló, hogy ennyi történt, más nem is lett számon kérve rajta, és hát mit tud itt még hozzátenni? Persze, nyilván bolhából csináltak, izé, szúnyogot, de hát mit szeretnél? Hogy a semmiből (hazugságból, ahogy tetszik) csináljanak elefántot, mint a közmédia? :-)

A ciki a dologban amúgy a "senki nem szúrta ki a stábból se" rész (közel sem biztos, hogy a fiókot ő kezeli), de hát ez van, a Fidesz ennyit tud.

közösperonos átszállás 2018.11.07. 16:43:09

@John Brennan: "Csaknem 3 hét távlatából úgy tűnik, ebből a példátlan esetből mégsem lett CEU gate. "

Valóban -- az, hogy az MTI hamisít, hazudik és elhallgat, korántsem példátlan, és Vityáéknak sem kell épp a szomszédba menniük, hogy emeljék a tétet, vagy biztosítsák az alapot az újabb háborgásra (akár CEU-ügyben).

De mit is akartál mondani? Hogy a sixx által megénekelt ügy tényleg megtörtént, de mindennapos? Sikerült.

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2018.11.07. 20:00:14

@sixx:
Nézd, nem én találtam ki. A Fidesz-pártisággal nem igazán vádolható 24.hu írta 2017. 04. 21-én:

"Simicska, illetve egészen pontosan az ő érdekeltségébe tartozó, a HírTV-ben és a Magyar Nemzetben is tulajdonrésszel rendelkező Pro-Ráta Zrt. még 2014 februárjában opciós jogot szerzett az Indexet működtető Index.hu Zrt.-re. Fontos, hogy ez még egy évvel az Orbán Viktorral történő emlékezetes, „G-napi” szakítása előtt történt. Ám Simicska az opciós jogát nem hívta le egészen mostanáig. Az aktuális lépéssel a Pro-Ráta Zrt. céghez került az Index"

"Simicska cégének lehetősége volt, hogy valamikor a jövőben úgy döntsön, megvásárolja a portált működtető céget. Ezzel élt most, három évvel az opciós szerződés létrejötte után."

Azaz megvette.

A többi (lemondott a tulajdonjogáról stb.) innentől már csak kamu.
Több milliárd forintról nem mond le csak úgy az ember. Te sem tennéd, én sem. Simicska sem.
Pláne úgy, hogy a 3 fős kuratórium egyik tagja Simicska unokaöccse, dr. Nagy Ajtony Csaba a cikk szerint.

És azért nálatok is olvashatók ferdítések és csúsztatások, nem okvetlenül tőled, de talán még tőled is.
Az tény, hogy közel sem annyi, mint az Origón (illetve nem tudom, mert azt évek óta nem olvasom, de feltételezem). De azért előfordulnak. Nem vezetek róluk listát, de láttam már ilyet.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.11.09. 15:02:38

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: de hát baszki, amit a 24 ír, akkor az úgy van? mindegy, én nem foglak győzködni, nekem oszt tökmindegy, mit gondolsz a lapról, csak szerettem volna tiszta vizet önteni az agyadba.

John Brennan 2018.11.10. 07:58:28

@közösperonos átszállás: "De mit is akartál mondani? Hogy a sixx által megénekelt ügy tényleg megtörtént, de mindennapos? Sikerült"

Igen, kár volt ebből főcímlapsztorit kreálni. Így működik a sajtó, rövidít, szelektál, kiemel.
Az index hónapokig az állami szféra feldusszasztásáról cikkezett, most, hogy elbocsátottak hatezer embert, vérfürdőről ír. Noooormális????

John Brennan 2018.11.21. 10:31:49

index.hu/kulfold/szevasztok/2018/11/21/cegvezeto_volt_becsi_rakodomunkas_lett/

Újabb finom magyarbírálat, hiába, szarok a magyar emberek az index szerint:
"Utóbbi pont egy magyar családé volt. Bár ilyenkor lehet tudni, ki a becsületes megtaláló, köszönő üzenet nem jött. „Magyaroktól még sosem jött, brittől, némettől már igen. Volt, hogy 50 eurót küldtek, megosztottuk a csapattal, vettünk rajta kávét meg sütit.”"

John Brennan 2018.11.30. 09:49:29

index.hu/kultur/2018/11/30/gul_baba_turbeje_kiallitas_tortenelemhamisitas_erdogan/

Ez a cikk ismét indexes hamisítás.
Kijelent valamit a címben (Történelemátírás: a törökök nem hódítók voltak 150 évig, hanem barátok), amit nem igazol, sőt, az ellenkezőjét igazolja a kiállítás szövege:
"Bár e közel 200 év alatt hivatalosan hosszú évtizedekig béke honolt, a gyakorlatban folyamatosak voltak a kisebb-nagyobb összetűzések, amelyek következtében Magyarország jelentős része kipusztult."
Az is hamisítás a cikkben, miszerint: "Hogy az elnéptelenedett megyékbe Európa minden tájáról telepítettek be népeket, egyúttal értelmetlenné téve Orbán Viktor homogén magyar nemzetről szóló meséit." A magyar nemzet homogén, Magyarország lakossága pedig a török pusztítás miatt csak 40%-a volt magyar a 18. században.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.12.01. 05:57:04

@John Brennan: szovegertelmezesbol eleg szarul allsz, ha kell segitseg, szolj, keritunk valakit melled.
süti beállítások módosítása