Júniusban felpörögnek az éjszakák: először az Irodalom Éjszakája, majd a Mozgás Éjszakája ad okot a virrasztásra. És ez még csak a bemelegítés, a cseresznyeszedéstől a Gárdonyi Pikniken át a Gyerek Szigetig 10+1 ingyenes programot gyűjtöttünk össze a nyár első hónapjára.

1/11

Jóga a Bálint Házban

Június 7-én (16:30-tól) törzserősítésre és -nyújtásra, június 9-én (17:00-kor) pedig stresszoldó órára mehetünk a belvárosi Bálint Házba. Magunkon kívül semmi mást nem kell vinnünk, mert eszközöket és matracokat is kapunk a helyszínen. Az események ingyenesek, de regisztráció szükséges.

További részletek és regisztráció itt

2/11

Irodalom Éjszakája 2023

A Fővárosi Állat- és Növénykertben zárás után sem áll meg az élet. És ez többszörösen igaz lesz június 79. között (19:0023:00-ig), amikor a Vígszínház színészei 27 ország 27 szerzőjének műveiből olvasnak fel itt részleteket. Az Irodalom Éjszakáján úgy láthatjuk az Állatkertet, ahogy még soha: a Körhinta, a Mesterségek udvara, de az Elefántház előtti tér is színpaddá változik, és megtelik világirodalommal. Összesen 9 helyszínen zajlanak párhuzamosan a programok, az útvonalat pedig mi magunk állíthatjuk össze. Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztráció itt, további részletek itt.

3/11

Wanna be my lover? – fotókiállítás

Ornella Mari Wanna be my lover? című kiállítása merész, provokatív és nagyon aktuális. Az olasz–magyar származású Mari azzal a céllal kezdett el fotózni 5 éve, hogy feltárja saját identitását és a nőiséghez fűződő viszonyát. A Honvéd utcai Létminimum Bázisban június 7-én debütáló munkájában ezt és ennek kibővítését láthatjuk: a borderline-nal küzdő fiatal nők problémáira, útkeresésére, lélektani jellegzetességeire fókuszál. Mellette társadalmi szinten is fontos, olykor kényes kérdéseket is felvet a nemek egyenjogúságával, a nők saját testükhöz fűződő viszonyával és a feléjük támasztott irreális társadalmi elvárásokkal kapcsolatban.

A kiállítás június 21-ig minden szerdán és csütörtökön 16 és 19 óra aközött látogatható. További részletek itt

4/11

94. Ünnepi Könyvhét

A Vörösmarty tér, a Vigadó tér és a Duna-korzó területe könyvekkel (és 160 kiállítóval) telik meg június 8. és 11. között. A 94. Ünnepi Könyvhét egy négynapos rendezvényt hoz nekünk ingyenes szabadtéri színpadi programokkal, könnyűzenei koncertekkel, dedikálásokkal és a részt vevő könyvkiadók műsorkínálatával.

5/11

Henri Gonzo és a Papírsárkányok a Pontoonon

Június 9-én minden Henri Gonzo és a Papírsárkányok-rajongónak a Pontoonon a helye. És azoknak is, akik csak most ismerkednének ezzel a friss zenei formációval. A csapat az első nagylemezét mutatja be 20:30-tól, a belépés pedig ingyenes.

Facebook-esemény itt

6/11

Feneketlen-tavi cseresznyeszedés, lekvárfőzés és piknik

A magunk részéről futottunk, romantikáztunk, sőt búvárral is beszélgettünk a Feneketlen-tónál, de cseresznyét még biztosan nem szedtünk. Ha ti is hasonlóan vagytok ezzel, június 10-én bepótolhatjátok a lemaradást, ugyanis 15 órától elindul az egy tálba cseresznyézés. Ezt közös lekvárkészítés követi, közben pedig szól majd a zene, ellepik a füvet a piknikplédek, és gyerekprogrammal is készülnek a szervezők.

További részletek itt

7/11

Mozgás Éjszakája 2023

Zumba a Hősök terén, görkori a Kós Károly sétányon, jóga a Városligetben, harcművészetek a Városligeti Sportcentrumban, futás, éjszakai túra, tollas, fitnesz és teqball  meg sem próbáljuk felsorolni az összes sportot, amit kipróbálhatunk június 16-án, a Mozgás Éjszakáján. A programok 20:45-től másnap hajnalig tartanak, ingyenesek, és regisztrálni sem kell a részvételért.

További részletek itt

8/11

Generali Gyerek Sziget 2023

Az iskolai nyári szünet kezdetét egy nagy családi fesztivállal üdvözölhetjük. A Hajógyári-sziget június 16. és 18. között gyerekekkel és körülbelül 40 ingyenes programmal telik meg. Az idei Gyerek Szigetre érkezik Halász Judit, és lesz többek között akadálypálya cserkészekkel, bábszínház, bűvészkedés és barkácsolás.

9/11

V. Gárdonyi Piknik

Szeretjük a Bartók Béla utat. Részben azért, mert itt mindig történik valami. Június 17-én például a(z ötödik) Gárdonyi Piknik. A B32 Galéria előtti teret koncertek, virágbomba- és printkészítő workshopok és termelői piac foglalja majd el. De a Játszóház Projektnek köszönhetően közösségi társasozással is fokozhatjuk a piknikhangulatot.

10/11

Nemzeti Atlétikai Központ és Szabadidőpark – Családi nyitónap és futóverseny

Az atlétikai vb-re épült Nemzeti Atlétikai Központot képeken már mi is bemutattuk, ám a hónap közepén bárki megnézheti személyesen is. Június 17-én ugyanis ingyenes családi napot tartanak, ahol játékos formában lehet megismerkedni az atlétika versenyszámaival, és be lehet barangolni a létesítményt. Sőt, aki regisztrál a futóversenyre, még a profi sportolók előtt kipróbálhatja a futópályát. Így pedig abból is ízelítőt kaphatunk, hogy milyen lesz Budapest legújabb szabadidőparkja, amikor a vb után visszakerül a városlakókhoz

11/11

aZorka Akusztik TV-felvétel az A38-on

Újabb Akusztik TV-felvétel lesz az A38-on! Június 24-én ezúttal Lackfi Dorottya, azaz aZorka áll színpadra. Láthattátok már őt Marge és a Margaret Island vendégeként, de a VOLT-on vagy Művészetek Völgyében is. Versszerű szövegeiről, melankolikus, de tapadós dallamairól könnyen felismerhető és szívbe zárható. A felvétel férőhelyei limitáltak, így érdemes mielőbb regisztrálni, amit itt lehet megtenni.