Intimitáskoordinátor kellett a Tündérkert című sorozat több jelenetéhez

DSC2540
Elszakadni látszik az egyik kapocs Parti Nóra és Katona Péter Dániel között. Nem sokáig mondhatják el ugyanis, hogy egyiküknek sincs színművészeti egyetemi diplomája, mivel Dániel idén befejezi az egyetemet, és már a szakdolgozatát írja. Az viszont nem változik, hogy mindketten sokat játszanak az Átrium Színház produkcióiban, és együtt forgatnak a Tündérkert címen készülő történelmi thrillersorozatban is.

Báthory Gábor körül forog minden és mindenki a magyar Trónok harcaként emlegetett készülő televíziós sorozatban, a Tündérkertben. Katona Péter Dániel szerint – aki az erdélyi fejedelmet játssza – nem feltétlenül érdemes párhuzamot vonni a Móricz Zsigmond regénytrilógiája alapján készülő magyar politikai thriller és a világsikerű fantasy között. (A Bethlen Gábort alakító Bokor Barnával korábban készítettünk interjút.)

Báthory falta a nőket, ebből a szempontból olyan volt, ahogyan a rocksztárokat képzeljük – vélekedik Dániel, de először nem ezért örült, amikor felmerült, hogy ő játszhatja el Báthoryt, hanem mert élete legjobb forgatókönyvét olvasta.

Parti Nóra testhezállónak nevezi saját filmbéli karakterét. Az általa megformált Imreffyné egy főrangú, de még feljebb törő hölgy, az erdélyi kancellár felesége, aki nem éri be a hagyományos háziasszonyi szereppel, és történetesen őt is megperzseli az ifjú fejedelem tüze.

Sokat elmond a sorozat hangulatáról, hogy Nóra és Dániel közös jelenetei, illetve Báthory egyéb kalandjai megelevenítésekor a filmkészítők szükségesnek látták egy intimitáskoordinátor aktív jelenlétét.

Dániel szerint Magyarországon először alkalmaztak a filmkészítők olyan szakembert, aki az erőteljesebben szexuális töltetű jelenetekben segít a színészeknek. Ez esetben a magyar színpadokon is sokat dolgozó finn táncos-koreográfus, a mindkettejük által csodálatos jelzővel említett

Jenna Jalonen gondoskodott arról, hogy a kényesebb felvételeknél se érezzék magukat kellemetlenül a színészek.

A témánál maradva Dánielt eleve zavarba hozta, hogy diploma előtt álló egyetemistaként egy ekkora produkció főszerepét bízták rá, amikor pedig részleteiben is megismerte a feladatot, zavara bizonyos mértékben tovább fokozódott. Olyan mélyen elgondolkodtatta a dolog, annyi határátlépést élt át, hogy készülő szakdolgozata munkacímének is a kihívások szót választotta.

Nóra leszögezte, hogy neki minden napja kihívás, szakmai értelemben pedig az egész pályafutása az. Színészi karrierje induló szakaszát emlékei szerint

alternatív és még alternatívabb társulatok, valamint sötét, hideg pincék

jellemezték, sok más, fényes és meleg körülmény mellett. Ez persze mára alapvetően megváltozott.

A beszélgetésen szó esik még arról, hogy

  • hány előadásban játszik az Átrium Színházban Parti Nóra,
  • miért tépte meg a szívét Hannibál tanár úr története,
  • mitől vált egyre aktuálisabbá ez az előadás Dániel számára,
  • hogyan lett egyetemistaként egy kortárs regényből színpadra ültetett monodráma előadója,
  • mennyire stabil most az Átrium helyzete,
  • miért nem adják fel a színházcsinálók,
  • okozott-e gondot számukra, hogy a Tündérkert az Elkxrtuk című politikai thrillert jegyző Megafilm Kft. következő politikai thrillere.

A beszélgetésen a fentieken túl is rengeteg izgalmas témáról esik szó, így mindenképp érdemes végighallgatni.

Aki pedig lemaradt volna az arútluK múlt heti részéről Kollár-Klemencz Lászlóval, az ide kattintva pótolhatja.

(Borítókép: Katona Péter Dániel és Parti Nóra. Fotó: Kaszás Tamás / Index)