Roubaix

Roubaix

Benzinárstop - ezt mi rontottuk el

2022. december 07. - Sr2021

Mi, a fogyasztók, úgy értem.

Mert ha nyáron a turizmus miatt nő a forgalom, azt megértem, mindenki pihenne végre, autóba ülne legalább hétvégén, ezt hívjuk minden hasonló esetben szezonális hatásnak, és az éves statisztikáinkat meg is szoktuk tisztítani ezektől.

De most pont nincs semminek a szezonja: sem Mindenszentek, sem karácsony, sem semmi. Nekem ne mondd, hogy Mikulás miatt kellett több benzin.

Vagyis, röviden: sokan, túl sokan kezdtek el pánikolni, mindenki elindult benzint vadászni, és mint mindig, a fizikáé volt a végső szó: nyilván lehetetlen egyik napról a másikra a másfél-kétszeresére emelkedett fogyasztói igényeket 100%-ban kielégíteni úgy, hogy a teljes hazai ellátás a MOL-ra maradt.

Dicséret illeti a MOL-t

Pedig a terv jó volt: a MOL veszi a relatíve olcsó orosz olajat, feldolgozza, eladja itthon nyomott áron, és ha minden fogaskerék jól forog, ezzel a konstrukcióval kihúzhatjuk a nehezét. A külföldiek, cégek stb. már úgyis le lettek tiltva az "olcsó" benzinről (2020 tavaszán a negatív rekordom 270 Ft/literes tankolás volt, és utána is sokáig 400 alatt volt a benzin, így értsd az olcsót!), szóval, ha nem vagyunk (lennénk) teljesen tökkelütött idióták, akkor észszerű felhasználás mellett a lakosságot elbírhatta volna a rendszer. A MOL pedig megtette, amit tudott, én másfél hete találkoztam először egy Shell-kúton a 30 literes limittel, soha addig semmilyen korlátozás nem volt. És tegnap egy MOL-kútnál (vidéken) második voltam a "sorban", és simán tankoltam 36 litert. És ez így is maradhatott volna, ha mindenki csak annyit és akkor vesz, amikor tényleg kell neki.

A kormány elcseszte

A 480 Ft-os árat már rég emelni kellett volna, akár már nyár elején is. Az ársapka ui. azt a hatást (érzést) keltette, mintha a benzin (elnézést, laikus vagyok, nálam minden "benzin") olcsó lenne, pedig még sosem volt ilyen drága (nominálisan legalábbis), így egyszerűen túl sokat fogyasztottunk, ezt a statisztikák igazolják.

Zárójel: eközben persze megy a nyivákolás a szegényekről, de azért a lakótelepi ronccsal menni a szomszéd Sparba még belefér, nemde? Na de mindegy is, kinek mi fontos, ugye. Bezárva.

Szóval, a benzinársapka követhette volna valamelyest a világpiaci árat, tompítva az áremelkedés hatását, de tompítva (visszafogva) az igényeket is. Ha nagyon drága valami, nyilvánvaló, hogy a legcsóróbbak teszik le először a fegyvert (ez esetben az autót).

Egy kis kitérő a csóróság kapcsán. A csóróság csak annyi számomra, hogy valaki anyagi értelemben rosszul áll, nincs elég pénze. Szegénynek azt nevezem, aki nem olvas könyveket, helyette valóságshow-kat néz, és az internet számára kimerül a Facebook-ban (és még folytathatnám).

Autóval járni sem alanyi jog. Főleg a fővárosban, ha nem feltétlenül muszáj, nem megyek kocsival, mert elindulni még hagyján, de odaérni és még parkolni is, már komoly kihívás tud lenni (és aki egy nagyvárosban háromszáz méternél többet sétál, az csavargó, ezt már tudjuk).

Szóval, és vissza a kormányra, a "dinamikus ársapka" a benzin esetében sokkal jobb lett volna. Ezt tehát, már hónapok óta mondogatom, jól elrontották, és a legfájóbb, hogy rosszkor: a választások megvannak, az ellenzék bármit mondhat, tökmindegy, nincs semmilyen politikai kényszer arra nézve, hogy ne lehessen kicsit behúzni a féket. A fentieket a többi ársapkás termékre is értem egyébként.

A végső elcseszés pedig az ársapka hirtelen eltörlése volt. Egyrészt az indoklással (brüsszeli szankciók), másrészt e hazugság "fonákja" miatt: hiszen nem a szankciók jöttek közbe hirtelen, hanem az emberek teljesen indokolatlan pánikvásárlása. Megértem, persze, ha a kormány ("egy" kormány) nem akarja a választói arcába vágni, hogy a hülyék aránya elérte a kritikus szintet, ezért lépnünk kell, de ennek a hülyék az oka, de mégiscsak ez van: hülyék voltunk.

A kormány ezen csak nyerni fog végül

A költségvetés amúgy sincs jól, a plusz adóbevétel kell, hogy a többi, kevésbé látható ársapka (a távfűtés, a lakossági áram- és gázár kiemelt helyen van) fenntartható legyen. Az majd kiderül, hogy a visszaeső fogyasztás és a magasabb ár miatt emelkedő adóbevételek miként módosítják a matekot, de azt saccolom, hogy az állami bevételek javára.

A második nyereség az újabb brüsszelezési lehetőség itthon. Igaz, hogy ez nettó, vegytiszta, laboratóriumi hazugság, de mindegy, egy ideig ez is elég lesz. (Vissza önmagunkhoz: az ostobák úgyis elhiszik, és ők mentek pánikvásárolni is, szóval, ugye.)

A harmadik nyereség gyakorlati: minél kevesebb az ársapka, annál jobb mindenkinek, mert az ársapka egyszerűen rossz, közgazdaságilag és társadalmilag egyaránt. Mesterséges hazugság, kétes eredménnyel. Így viszont az egyik jelentős és jól látható elemet meg lehet szüntetni, és még érvelni is lehet a megszüntetés mellett (ellátási zavarok, készlethiány, végső soron brüsszelezés).

Tanulság? Az mindig van. A legelső és legfontosabb, hogy nincs olyan, hogy "rendszeren kívül" lenni. Mindannyian, akik Magyarországon élünk, egy rendszert képezünk, de e rendszer még betagozódik nálánál nagyobbakba is, és senki ne higgye, hogy a tettei nem számítanak, mert mi az a pár liter benzin, főnök, adjon már pluszban egy kicsit. És ez a második tanulság is: csak magunknak köszönhetjük ezt a fejleményt. Nincs kit hibáztatni magunkon kívül: jöhet az orosz olaj, nincs szankciós tiltás, dolgozik a MOL, kivéve, hogy mi a Jóisten összes benzinjét is felitatnánk a tizenéves roncsainkkal, ahelyett, hogy használnánk az eszünket.

És még nekünk áll feljebb a tanársztrájkok miatt?

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr2817996560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2022.12.08. 18:04:11

Baromság az árstop, ahogy van.
Fizesse meg a piaci árat, aki tudja. Aki nem tudja, oldja meg másképp.

ulpius66 2022.12.08. 19:22:50

Hát ebbe még így nem gondoltam bele, de tök igazad van.......

A BENZINFOGYASZTÓK CSAK ÉS KIZÁRÓLAGOSAN MAGUKNAK KÖSZÖNHETIK, HOGY BENZINHIÁNYT OKOZTAK (150%-OS VOLT A BENZINFOGYASZTÁS, ÉS ÍGY A HIÁNYRA HIVATKOZVA A KORMÁNY MEG JÓL ELTÖRÖLTE A BENZINÁR SAPKÁT.......

Ha ésszel csináljuk, és nem "pánik-vásárolunk" AKKOR MÉG MOST IS LENNE BENZIN-ÁRSAPKA!!!!!

Persze a benzin-ársapka eltörlése százmilliárdos plusz bevételt jelent a kormánynak, így legalább a magyar kormány jól járt ezzel, hogy a magyar benzinfelhasználók ennyire barmok voltak......
(nekem ugyan van kocsim, de havi kétszer megyek bevásárolni vele... így havi 5.000.- forint a benzinköltségem...most havi 6.000.- forint lesz.....)

ulpius66 2022.12.08. 19:24:50

@Kivlov:

Édes Öcsém!

senki senkit sem akadályozott meg abban, hogy a piaci árú benzint vegye!!!
(azért mert neked nem tetszett az ársapka, még nem kellett volna kibaszni azokkal, akiknek bejött.....)

arthurthedent 2022.12.08. 21:50:05

@ulpius66: "Ha ésszel csináljuk, és nem "pánik-vásárolunk" AKKOR MÉG MOST IS LENNE BENZIN-ÁRSAPKA!!!!!"

Ha tudod, hogy a benzinellátás bizonytalan bevásárolsz előre. Ez az ésszerű cselekvés.

Cs3pPPelRR 2022.12.08. 23:20:55

@arthurthedent:
Közösségben kellett volna gondolkodni azoknak és nem felharácsoni, ennyi.

Cs3pPPelRR 2022.12.08. 23:24:43

@ulpius66:
Lehet hogy bejött csak épp teljesen ellentétes mindenféle piacgazdasági és kapitalista elvekkel.
Amik más tekintetben meg ugye tökre tetszenek és szívesen élvezzük az eredményeit.
Nos, nincs kettős mérce.

Etniez 2022.12.09. 01:30:59

A benzin azért (is) fogyott el, mert sok helyen minden nap mentek és tankoltak, utána lefejték, eladták külföldre vagy cégeknek és másnap kezdték elölről, ezért lehetett az, hogy a válság idején is folyamatosan nőtt az üzemanyagfogyasztás.
Az írás 95%-val egyetértek.

Etniez 2022.12.09. 01:32:35

@ulpius66: kinek van szüksége ársapkára, hiszen 13 éve a Fidesz kétharmad irányítja az országot, már régen megérkeztünk a Kánaánba.

Nincs szüksége senkinek ársapkára, hiszen Magyarország előre megy, nem hátra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.09. 05:36:12

Nagy bajban vannak most a lib bantak nem tudják eldönteni, hogy Zorbán azért rossz, mert bevezette a sapkát vagy azért mert kivezette.

CCnick 2022.12.09. 07:42:55

Az Auchannál 599 a 95-ös. www.auchan.hu/benzinkutak/ ez kb a "benzinársapka követhette volna valamelyest a világpiaci árat" szint

Kangörcsös TSZ elnök 2022.12.09. 08:13:56

Nem sokat tankolhatott a poszter a baromságaiból kiindulva.
Az ötven literes plafonról vagy az ömv tíz literes korlátozásáról nem hallott..

Sorállományú előfelvételis 2022.12.09. 09:05:52

Nagy bajban vannak az illibsik, be kell ismerni hogy az ársapka hülyeség volt.

Sorállományú előfelvételis 2022.12.09. 09:08:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Orbán azért rossz mert átgondolatlanul bevezette, majd pánikszerűen beszüntetta az üzemanyagra. Mi libsik csak röhögünk az illibsik (te) kínos magyarázkodásán.

Ozsetan 2022.12.09. 10:09:01

Szomorú, hogy még mindig vannak akik azt hiszik, hogy ha valamit áron alul kapnak azért senkinek sem kell fizetnie. Nehéz megérteni, hogy rendszerint a pillanatnyi kedvező árat később sokszorosan kell megfizetni. Jellemzően annak is aki élvezte a kedvezményt. Mint ahogy azt is illene már megérteni, hogy egy vállalkozás, azaz jogi személy soha, semmilyen adót nem fizet. Csak befizet. Amit befizet, azt meg a kuncsaftjai fizetik meg. Esetleg, nagyon ritkán, kivételesen, a vállalkozás tulajdonosai. Az állam meg soha senkinek, semmiféle támogatást, kedvezményt nem ad. Csak - általában láthatatlanul, és sokak számára megértethetetlenül - másokra terheli.

Andy73 2022.12.09. 14:52:49

Ja, biztosan szórakozásból álltak sorba az emberek a benzinkutaknal a téli hidegben. Teljesen indokolatlanul. Nyilván nem azért, mert benzinre volt szukseguk. Nem, ők tele tankkal is sorba álltak, mert ez lett az új hobbijuk Pedig nézhették volna a foci vb-t is a fűtött otthonukban, de ők csak azért sem, nekik az nem elég szórakoztató...

CCnick 2022.12.09. 15:19:39

@Andy73: Teletankkal nem, háromnegyedig lement mutatóval már igen, azok is akik korábban csak akkor mentek kútra ha már csak port szedett fel a benzinpumpa.

parttalan 2022.12.09. 18:28:11

Mértékletesség tanúsítása lett volna szükség a lakosságtól a hatósági ár közepette? De még mennyire! Persze ennek hiánya valójában csak egy oka volt annak, hogy a készlethiányok miatt áldatlan állapotok alakultak ki a kutaknál és végül lépni kellett.

Ugyanaz mondható el egyébként az ársapkás élelmiszerek esetében is. Apu bemegy a szuper-, hipermarketbe, kitolja a maximális mennyiséget. Aztán anyu is bemegy, és ő is megveszi a maximális mennyiséget. Másnap újra. Kamera másnapra felejt. Nem vicc, ez gyakorlat volt.

Hát így.

parttalan 2022.12.09. 18:40:09

" hiszen nem a szankciók jöttek közbe hirtelen, hanem az emberek teljesen indokolatlan pánikvásárlása."

A pánikoltatás egy kitervelt ellenzéki akció is lehetett, mint a DK legújabb húzása, mikor Varjú Lászlót kiállították a kamerák elé, mondja azt, hogy veszélyben vannak a hazai bankbetétek. Ez szándékos károkozás.

Akár így volt, akár nem, ha van elég benzin készleten, a pánikvásárlások nem bénították volna le az ellátást annyira, hogy a MOL-nál beteljen a pohár. A finomító termelése is leállt egy időre karbantartás miatt, sőt az újraindulás el is húzódott.

parttalan 2022.12.09. 19:20:11

Ami pedig a MOL dicséretét illeti, ez dicséretes a részedről, de maga Hernádi mondta a sajtótájékoztatón, hogy a gondok fő okozója a brüsszeli szankciók. Legalább ennek fényében azt, hogy a brüsszelezést pusztán "nettó, vegytiszta, laboratóriumi hazugság"-nak nevezed, nem kéne egy icipicit mégis újragondolni?

parttalan 2022.12.09. 19:25:25

Viszont az olaj ára szépen tendál lefelé. Már alacsonyabb, mint az ársapka bevezetésekor. A forint viszont sokkal gyengébb a dollárhoz képet most, mint akkor. Ezért 6XX a 95-ös. Ha viszont tart még a trend, nálunk is egyre olcsóbb lesz a benzin.

birkamenet 2022.12.09. 23:30:23

@ulpius66:

A te értelmi fogyatékos fiderrnyák agyadnak leforditom: orbán gazdád hiába oboázta le a KGB- s főnökét, hiába teljesiti az EU bomlasztási megbizását, a vén sz.aros putyin akkor se ad neki olajat. Max. olyan áron, amennyit ti fiderrnyákok még hitelből se tudnátok kifizetni.

birkamenet 2022.12.09. 23:33:30

@parttalan: "forint viszont sokkal gyengébb a dollárhoz képet most, mint akkor. Ezért 6XX a 95-ös. Ha viszont tart még a trend, nálunk is egyre olcsóbb lesz a benzin."

Tartani fog a trend te másik értelmi fofyatékos. 500 forintos eurónál már olyan olcsó lesz a benzin, hogy még a kút fog fizetni, csak hogy megtankoljál.

birkamenet 2022.12.10. 00:32:42

@Andy73:

Atomtudósom, történt még kora tavasszal!, hogy Oboa Viktor kijelentette, hogy márpedig Magyarországon - hála a jóságos ruszki gazdának - bőven can ekegendő benzin! 480-on.

Két nap múlva a MOL már sorozatban zárta le napközben a kutakat. Már akkor lehazudták a csillagot az égről. Soha bem a felhalmozás meg pánikvásárlás miatt nincs elég benzin, hanem mert a ruszkik nem küldenek annyit. Oboa ide vagy oda. A világpiacról meg láthatóan nem tudják vagy nem akarják beszerezni a hiányzó mennyiséget.

Etniez 2022.12.10. 02:12:30

@parttalan: haha, amióta kirámolta a nyugdíjpénztárakat az Orbán-kormány, azóta minden ilyen pletyka teljesen hihető.
Megvédték a nyugdíjadat, megvédik majd a bankbetéted is.

Etniez 2022.12.10. 02:15:17

@parttalan: ja igen, ha Hernádi mondja, akkor úgy is van, ugye?
Gondolom az nem számíthat a véleményéven, hogy kiadatását kérte Horvátország, de Orbán nem adta. Biztos nem számít ez semmit, ugye?

Egyébként mondta, csak nem magyarázta el, miért nincs benzin egy hónapja, holott a szankciók csak most kezdődnek és Magyarországra nem is vonatkozik, ezt neked sem sikerült megmagyaráznod te bohóc :)

Etniez 2022.12.10. 02:17:15

@birkamenet: Orbán még múlt pénteken is azt mondta, hogy marad a 480, pedig akkorra már régen megszavazta a szankciókat, melyek tönkretesznek minket, tehát hazaáruló.

Sr2021 2022.12.10. 07:42:18

@Kangörcsös TSZ elnök: A "poszter" csak igény szerint tankolt, nem pedig azért, hogy a mutató fel legyen ragadva a mérce tetejére. A korlátozásokról mindig hallottam, így legalább egy éve, igen ritka kivétellel, csak a MOL-nál tankoltam, bízva abban, hogy a saját kútjait tölti, illetve így nem azok elől tankolok, akiknek esetleg csak egy független kisebb kút "jut" a mindennapokban.
A Shell korlátozásába pedig nemrég, a "végnapokban" szaladtam bele, de 30 literrel én megvagyok elég sokáig, nem probléma.
Továbbra is fenntartom, az azóta olvasottak alapján is, hogy a dinamikus ársapka jobb lett volna, és ha mindenki érzi a közös felé a felelősséget, akkor még a 480-as is belefért volna, bár ezt több minden inkább cáfolja, úgy tűnik.
Amit szerettem volna kifejezni, hogy ez megnyerhető játszma lett volna, de a nyeréshez kellett volna a "közös taktika", a csapatjáték, ami, ha hiányzik, végül mindenki számára "vereséget" jelent. És leírtam már, megfelelően jól kereső középosztálybeli értelmiségi vagyok, innen nézve nem érdekel, mennyi a benzin, meg fogom tudni venni. De akit meg érdekel, azt a saját ostobasága ütötte el attól, hogy még legalább egy kis ideig (legalább év végéig) olcsóbb maradjon. Én nem az árak, hanem a butaság miatt szoktam sírni, de észt és mértékletességet nehéz ajándékba adni.

Sr2021 2022.12.10. 07:56:42

@parttalan: A MOL félig állami cég, és Hernádi, szerintem helyesen, "együttműködő" cégvezető, nem "ellenzékből" vezeti a MOL-t. A közös érdek pedig ez esetben valami olyasmi, hogy ha mondunk valamit, és még egymás mellett is állunk, akkor az egyforma legyen, tekintet nélkül arra, hogy hülyeség vagy sem. Én is néztem élőben, és azt gondolom, hogy azt a bizonyos kérdést nem szabadott volna így feltenni. Mert itt pont lényegtelen, hogy hazudik-e bárki is, a benzin fájóan meg fog drágulni (10, 9, 8...) a legrászorultabbak számára is, ebben van társadalmi kockázat (a taxisblokád megvan még?), és személyes tragédiák lehetősége ugyanúgy. Ez nehéz helyzet, ahol nem az a legfontosabb - mondom ezt én, aki az igazsággal és tévedéssel kel és fekszik -, hogy kinek van igaza, vagy hogy az indoklás helytálló-e. Nem, nem volt az.
Hernádi becsületére legyen mondva, hogy úgy válaszolt, hogy a kormányt sem hagyta cserben (egy csónak), de azt is érezni lehetett, hogy a kérdést nem tartja helyénvalónak, különben elég lett volna egy igen vagy nem.
És vissza a kérdezőre: az újságíró is ugyanabban a csónakban ül: erkölcsi felelőssége eldönteni, hogy belekérdez, vagy elsőre megelégszik a tudósítással. Mert a sztori nem ott este ért véget, ma reggel sincs még minden rendben, és ha már itt tartunk, hetek óta nem láttam ársapkás kristálycukrot. De a kristálycukornak nincs Hernádija. Szóval, bonyolult.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.10. 10:09:03

@parttalan: már mi köze lenne a magyar ársapkának a brüsszeli szankciókhoz???
Az olaj ára csökken a piacon, Magyarországon is, csak a hatósági ár eltörlése az, ami üt téged.
Az üzemanyagok, az olaj ára tavaly novembertől nő, amikor még nyoma nem volt "brüsszelnek".

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.10. 10:14:27

@Sr2021: "a saját ostobasága ütötte el attól, hogy még legalább egy kis ideig (legalább év végéig) olcsóbb maradjon. Én nem az árak, hanem a butaság miatt szoktam sírni, de észt és mértékletességet nehéz ajándékba adni"

Tipikus áldozathibáztatás.
Az gondolom nem meglepetés számodra sem, hogy egy termék akciós ára megemeli a keresletet.
Egyszerû piaci törvény.
Ha vezetőinknek nem volt világos, hogy az ársapka( leárazás) kereslet növekedéssel jár, akkor az nagyon rossz jel a jövőre!

Sr2021 2022.12.10. 14:25:03

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az áldozathibáztatás akkor áll meg, ha a drágulásnak vannak áldozatai a fogyasztók között, de úgy tűnik, nincsenek (olyan sokan), nincs "taxisblokád". Illetve reméltem, hogy kiderült: a saját racionálisnak szánt megközelítésem az igazi áldozat, hiszen én tényleg nem tankoltam (és használtam vagy adtam tovább), csak amennyi nekem kellett.
Az egyszerű piaci törbvények mögött azonban emberek (csoportjai) állnak, ezért is társadalomtudomány a közgáz. Vagyis lehet optimista megközelítése is egy problémának, legfeljebb csak 10% az esélye, hogy be is jön. Most ez történt, nem az ész győzött, és még lenne kedved örülni ennek?
A vezetőink is csak olyanok, amilyenek, de ez társasjáték: kell hozzá a "vezetettek" együttműködése, és az eddig tartott. Akárhogy is volt, új fejezet nyílt, a többit meglátjuk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.10. 15:25:04

@Sr2021: nos, ez tipikus àldozat hibáztatás.
Elmagyarázom: kereslet-kínálat-ár.
Ez a piac.
Ha az állam belenyùl az árakba, lejjebb viszi, akkor azonos kínálat mellett a kereslet nőni fog. Ez törvényszerű.
A lakosságot (kereslet) hibáztatni azèrt, mert vásárolt, egetverő butaság. Mintha a szelet hibáztatnád, hogy fúj.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.10. 15:37:16

@Sr2021: ja, és emberek csoportjától azt elvárni, hogy majd önmegtartóztatóan viselkedjen, ráadásul önként és előrelátóan, nem reális. A kormány nem volt rá képes, de elvárod Kovács bácsitòl, és a seftes Tónitól. Idiótaság, főleg, amikor a reakció kiszámítható, lásd az ársapka bevezetésekor a benzin-bevásárló turizmus.

Tudod, az emberek ùgy gondolkoznak, hogy spájzoljunk be, mert holnap nem lesz( és ez igaz is lett), vagy felmegy majd az ára( ez is bejött).
Tehát, aki felvásárolta, amíg tudta, annak bizony igaza lett. Főleg, hogy a limitált vásárlási mennyiséggel a MOL jelezte előre...
Nem, ez a lakosság szivatása, először poluláris módon akart Orbán megnyilvánulni, politikai hasznot remélve a " megvédjük a magyarokat a mocsok EU áraitól" üzenettel, aztán bekopogtatott Valóság nagybácsi, akkor meg kis extraprofit reményében áruhiányt generáltak, megölve a konkurencia egy részét, aztán könnyen lenyomták a torkodon, hogy igaz, hogy drága, de legalább van! Hirtelen, ugye???

De nyilván az a hibás, aki teletankolt....

Kivlov 2022.12.10. 17:33:30

@ulpius66:
De megakadályozott, mert a végén sokszor prémium sem volt a kutakon!!!

parttalan 2022.12.10. 18:35:44

@Sr2021: "Hernádi, szerintem helyesen, "együttműködő" cégvezető, nem "ellenzékből" vezeti a MOL-t."

Ez speciel igaz. Ültek a szocialistákhoz köthető tagok is a MOL igazgatóságában a 2010-es hatalomváltás előtt. De attól még, pusztán ezért nem kellene félvállról venni amit állít a szankciókkal kapcsolatban, mert neked az ordító tények ellenére az a megrögzött vélekedésed, hogy a szankciók működnek Oroszo. ellen, ellenben nem bántják Európát, nem bántják Magyarországot és a MOL-t sem.

Szerinted az nem fáj a MOL-nak, hogy az orosz olaj tagállamok közötti kereskedelmének tilalma elvágta egymástól a két finomítót? Nagyon körültekintő kívántál lenni a posztban, de ez valahogy kimaradt.

--------

"a benzin fájóan meg fog drágulni"

Majd ha a kőolaj ára újfent emelkedésben lesz. Most éppen más a trend. Bár az EB - hogy, hogy nem - éppen most indítványozza elő Magyarországnak az üzemagyagok jövedéki adójának emelését, ami áremelkedéshez fog vezetni, ha rákényszerülünk. Örüljünk?! Még hogy nem Brüsszel?!

---------

"(a taxisblokád megvan még?)"

Ebben reménykedsz? Káosz, zűrzavar, kormánybukás? Nem fog összejönni!

---------

Az összes gondunkért a háború keltette további drágulás, inflációs löket és a brüsszeli szankciók a felelősek. Gondolj arra, mekkora volt a tavalyi gazdasági növekmény! Az unió vezetői amerikai érdekek kiszolgálóiként jelenleg Európa tönkretételén dolgoznak. Cudar időszak jön, de a brüsszeli bürokratáknak mindig lesz pénzük benzinre, gázra és áramra.

Ne úgy legyél nyugatos, hogy mindent beszopsz ezektől az amerikaszoponc károkozó idiótáktól. Én magam is européer vagyok, de a szart nem fogom selyemcukornak látni, hiába is akarják.

Sr2021 2022.12.12. 14:27:28

@Igazamvanvagyigazamvan?: A válaszom kétféle:
1. Törvényszerű, tankönyvi volt az eset, az elmélet igazolódott, aki erre tippelt, jól tette, igaza lett, bejött, nem is vitatom.
2. Csakhogy az emberek nem gépek, a társadalom nem mindig a tankönyvek szerint működik, van rá esély, hogy egy hasonló tankönyvi példa ne jöjjön be, ezt pl. az erős kommunikáció képes leht befolyásolni. Akárhogy is volt, itt ilyen hatás nem látszott érvényesülni, az emberek kellő tömege állt elő ahhoz, hogy a tankönyvi kimenetel bekövetkezzen.

A lényeg: arról írtam, hogy lehetett volna a 2-es is, de sajna az 1-es lett, és ennek nincs társadalmon kívüli oka: a társadalom tagjai veszik a benzint, és ha a viselkedésük tankönyvi is, az még nem jelenti, hogy racionális, legfeljebb akkor, ha azt már eleve eldöntöttük, hogy racionálisnak azt nevezzük, ami az egyén szempontjából jó, és nem érdekel minket ennek a társadalmi vetülete (v.ö. lopás - ott épp fordítva gondoljuk).

Felteszem, megérted, hogy nálam nincs sem áldozat, sem hibáztatás.

Sr2021 2022.12.12. 14:34:18

@parttalan: Ha nem bánod, hogy csak röviden válaszolok: összehadováltál mindent, amit meg sem említettem, vagyis a véleményemet aligha ismered eléggé ahhoz, hogy már eleve kritizáld is. Legközelebb várd meg a tárgyalást, aztán olvasd fel az ítéletet, még ha korábban vagy is kész vele. :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.12. 15:52:53

@Sr2021: ""a saját ostobasága ütötte el attól, hogy még legalább egy kis ideig (legalább év végéig) olcsóbb maradjon. Én nem az árak, hanem a butaság miatt szoktam sírni, de észt és mértékletességet nehéz ajándékba adni"

Én erre reagáltam. Ha félreértettelek, akkor elnézést. De az legyen tiszta, hogy egy csoport tagjai közt mindig lesz, aki trükközni fog. Mert ô okosabb, mint bárki más, vagy mert azt feltételezi, hogy valaki más úgyis, tehát nem hagyja magát megvezetni.

Egyébként szerinted ki hallgatott volna a kormányra, ha azt kommunikálja, nincs gond, nem kell pánikolni, lesz elég üzemanyag?
Ja, bocs, hisz kommunikálta!!!
De ugyanígy volt pánik a UK-ben, minden ok nélkül...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.12. 15:57:09

@Sr2021: "saját ostobasága ütötte el attól, hogy még legalább egy kis ideig (legalább év végéig) olcsóbb maradjon"

ja, ebből nekem az jött le, hogy a pánikvásárlókat tartod ostobának. Szerintem, adottcesetben a társadalom az áldozat, azaz a pánikvásárlók. Akkor kit is hibáztattál?
A kormányt? A MOL-t?
Az oroszokat? Az EU-t?
süti beállítások módosítása