Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Ursula Andress és a gyilkos villámcsapás

Doppio delitto (1977)

2024. március 26. - Teakbois

Bruno Baldassarre római detektív alaposan elcseszte a karrierjét: ügyetlenségéből kifolyólag futni hagyott egy menekülő gyilkost, úgyhogy már évek óta nem kapott fajsúlyos ügyet, ráadásul „alantas”, akciómentes munkát kell végeznie: a bűnügyi nyilvántartó irodista beosztottja lett. Baldassarre felügyelő dögunalmassá vált életébe csak az hoz némi színt, ha a volt felesége átengedi hozzá immár 14 éves közös fiúgyermeküket, Danielét, valamint az, ha ebédidőben a törzshelyén, egy cseppet sem fényűző kis étteremben olvashatja a napi sajtót evés közben. Egy esős napon is épp a vendéglőben üldögél, amikor hirtelen ismét rámosolyog a „rendőrszerencse”...

01_10.jpgAnna Dell’Orso hercegnő (Ursula Andress) és Baldassarre felügyelő (Marcello Mastroianni) nagy találkozása

FIGYELEM! Egyes illusztrációk női meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

A falatozó Baldassarre női sikolyt hall az étteremmel szembeni Dell’Orso palotából, mire átrohan megnézni, mi történt. Az épület lépcsőjén a detektív rábukkan az öreg Prospero Dell’Orso herceg holttestére, akivel látszólag villámcsapás végzett, amely a tetőn át érkezett, majd „behatolt” a lépcsőház vaskorlátjába, amelybe a felfelé tartó főnemes kapaszkodott. Ám hamarosan kiderül, hogy nem ő az egyetlen áldozat: egy emelettel feljebb Romolo Colasanti hullája hever – a villanyszerelőként dolgozó férfi azért jött a palotába, hogy felhelyezzen a tetejére egy antennát, a végzetes pillanatban pedig ő is a korlátot fogta.

02_22.jpgTeresa Colasanti (Agostina Belli) a kissé lassan mozduló Baldassarre felügyelőt győzködi 

Baldassarrének feltűnik, hogy a feltételezett villám a két áldozaton kívül semmiben sem tett kárt, és Colasanti feminista hevületű unokahúga, a csodaszép és gyilkosságra gyanakvó Teresa unszolására nyomozásba kezd. A palota lakói mind potenciális gyanúsítottak: az elhunyt léha és kicsapongó életet élő unokatestvérének épp úgy lehetett indítéka eltenni láb alól az élemedett korú Prosperót, mint a herceg halála után 500 millió lírás biztosítási pénzt felmarkoló „víg” özvegynek, Annának, valamint Henry Hellmannak, Anna hercegnő jó barátjának, aki fénykorában hollywoodi nagyágyú volt, az utóbbi időben azonban a Vatikán és a nácik barátságáról szóló forgatókönyvön dolgozik Kereszt és horogkereszt címmel, amelynek a megfilmesítését a pápa mindenáron meg akarja akadályozni. Vajon sikerül-e Baldassarrének felgöngyölíteni az ügyet, mielőtt a hullák száma többszörösére nőne és Teresa is életveszélybe kerülne?

03_10.jpg

04_10.jpgAnna/Ursula tisztálkodása nélkül kevésbé lenne emlékezetes a film 

1977-re a szexi dívákkal, perverz cselekményfordulatokkal és nyers erőszakkal teli olasz bűnügyi filmek, azaz a giallók műfaja alaposan megfáradt, úgyhogy néhány jelentősebb korabeli alkotó habkönnyű stílusparódiák céltáblájává tette a zsánert – míg a véresen komoly giallókban főleg a B-vonal kiválóságai szerepeltek, a lényegesen visszafogottabb gyilkolászást felvonultató 70-es évek végi giallo-komédiákban az olasz színjátszás legnagyobbjai is tiszteletüket tették: így került például Ugo Tognazzi és Mariangela Melato A macska című mozgóképes remekműbe (vonatkozó Retrokult-cikk: A macska és a fogadást elvesztő cicababa), Marcello Mastroianni (Az édes élet + A nagy zabálás) és Ursula Andress (Bombanő a kannibál isten hegyén + Feküdj le velem, mielőtt megölnek! + Az ötödik muskétás) pedig a Kettős gyilkosság (Doppio delitto) című szatirikus opuszba. Ráadásul a Kettős gyilkosság direktora sem valamiféle Retrokult-kedvenc deviáns (mint mondjuk Umberto Lenzi vagy Aristide Massaccesi), hanem az akár családbarátnak is nevezhető vígjátékokra specializálódott Stefano „Steno” Vanzia, aki ugyan pár komolyabb művet is készített hosszú pályafutása során (például a hazánkban is vetített kemény zsarufilmet, A rendőrség megköszönit), ma már a legtöbben a Bud Spencerrel közös munkái (Piedone-tetralógia + Banános Joe) miatt emlékeznek a nevére.

05_6.jpg„Jó ideje csak iszom, meg a Vatikán szennyesében turkálok...” Harry Hellman (Peter Ustinov) vallomása a felügyelőnek

06_8.jpgAnna és Harry, a gyanús páros 

Mastroianni és Andress mellett olyanok adták nevüket és tehetségüket a Kettős gyilkosság sikeréhez, mint a 70-es évek pikáns olasz komédiáinak egyik legnagyobb sztárja, Agostina Belli (A női illata + Fehér telefonok), Jean-Claude Brialy (A menyasszony feketében volt + Margó királyné), valamint a mindig megbízható Peter Ustinov (Halál a Níluson), a filmtörténelem eddigi legjobb mozifilmes Hercule Poirot-ja. Az Ugo Moretti (Mussolini legromlottabb bombanői) regénye alapján készült fekete giallo-komédia illusztris szereplőgárdáján kívül arról nevezetes, hogy az egyik utcai jelenetét pont azon a helyen forgatták, ahol nyolc hónappal a film bemutatója után a hatóságok megtalálták azt a gépkocsit, amelynek a csomagtartójában az elrabolt exminiszterelnök, Aldo Moro holtteste hevert (a politikust a Vörös Brigádok nevű szélsőbaloldali terrorszervezet tagjai ölték meg). Aki egy kellemesen talányos és okosan vicces bűnügyi vígjátékra vágyik retro színésznagyságokkal, az nem fog csalódni a Kettős gyilkosságban.

07_7.jpg„Felügyelő úr? Ráérne felugrani hozzám egy reggelig tartó eszmecserére?”

08_5.jpg„Próbálok, hercegnőm, de előbb meg kell küzdenem ezekkel a fickókkal, akik szintén felugranának.” 

Ráadás:

09.jpegMég egy kis fürdés Ursula Andress módra

10_6.jpgAgostina Belli nem csupán a vérbő olasz komédiákban, de a talján férfimagazinokban is gyakran felbukkant

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

Betablettázott kamionosok a lejtőn (18+)

Meat Loaf és John Parr, a rock and roll zsoldosai (18+)

A grófné, akit megkívánt a pszichológusa (18+)

Amikor Leslie Nielsenre ráomlott a barlang (18+)

A kukkoló és a lovak szerelmese (18+)

A motoros banditák, akik megvédték a hippiket (18+)

Kastélyt örököltünk a sátántól! (18+)

Feküdj le velem, mielőtt megölnek! (18+)

Ursula Andress: Bombanő a kannibál isten hegyén (18+)

Az utolsó szadomazo tangó Zagarolban (18+)

Olyan rabszolgám van, amilyen neked nincs (18+)

A legszexibb terepjárós lány (18+)

Meztelennek látok minden nőt! (18+)

Fellini és a kebelcsoda (18+)

Frankenstein szörnye nagy bottal jár (18+)

A verekedős pap, a zsaru és a gengszter (18+)

A pap, aki bombanővel ragadt a liftben (18+)

Ann-Margret: A végzet asszonya Bejrútban (18+)

A macska és a fogadást elvesztő cicababa (18+)

Herkules, a nők bálványa (18+)

Franco Nero, a rettenthetetlen cápavadász (18+)

Szőke bombázó a Holdon (18+)

Nászéjszaka a börtönben (18+)

Edwige Fenech szexi karácsonya (18+)

Tisa Farrow: Érzéki amerikai nő Itáliában (18+)

„Romy Schneider küldött, hogy szemen köpjem Önt! (18+)

„Sergio Leone nem hagyta békén a pincérnőket” (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr6018075552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.03.20. 09:55:34

Egyébként ez az a filmkultúra, ami bemutatta azt, hogy egy nő nem csak húsz évesen szép, hanem akár bőven a negyvenes éveiben is.
Ezek a filmek - nálam - a NŐ DÍCSÉRETE kategóriát képviselik.

Sokan nagyon nem tudják értékelni azt, hogy mitől nő a nő, s talán ezek a filmek rá tudnák ébreszteni.

Teakbois · retrokult.blog.hu 2023.03.20. 10:12:28

@gigabursch:

Teljes mértékben egyetértek veled.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2023.03.20. 15:10:09

Érdekel ez a film, hiszen már a szereposztás miatt is érdemes megnézni. Bevallom, Andress az egyetlen olyan Ursula, aki jobban tetszik Bubó doktor asszisztensnőjénél, és nagy öröm látni, hogy ebben a filmben is undress. Egyébként olyan ő, mint például Sylvia Kristel vagy Laura Antonelli volt, akiket elkönyveltünk szexcsillagoknak, pedig néhány filmjükben megmutatták, hogy többre is képesek, mint megmutatni a bájaikat.

Agostina Belli kiváló volt a Fehér telefonok című filmben (régóta érlelődő Moviecops-téma), de valahogy nem került be annyira a köztudatba, mint mondjuk Ornella Muti.

Említsük meg, hogy Mastroianni és Andress nem először kerültek össze: bő tíz évvel korábban már játszottak A tizedik áldozat című Elio Petri-filmben, amelynek alapötletét azóta több film is kölcsönvette már, mint például A kockázat ára, A menekülő ember, a Tökéletes célpont vagy épp az Éhezők viadala.

Teakbois · retrokult.blog.hu 2023.03.20. 15:15:51

@Field64:

A tizedik áldozat szerepel a cikkterveim között, egyszer majd sort kerítek rá.
süti beállítások módosítása