Legyél kiváló és látszódj is annak!

„Légy önazonos és következetes! Tűnj ki és különböztesd meg magad!” Fontos tanácsok, amelyek gyakran elhangzanak, de van itt még néhány, amit ritkábban hallunk pedig legalább ennyire fontosak. Nézzük, melyek ezek!

szeme_lyes_ma_rka_5.png

Légy hasznos!

A hatékony kommunikáció kulcsa a történetmesélés, ezzel sokan tisztában vannak. De most nem erről, hanem a márkád történetéről lesz szó: arról és amit a márkád rólad elmond. Történet nincs hős nélkül, hőssé pedig az válhat, aki nemcsak saját érdekeit tartja szem előtt, hanem másokét is.

A híresség és a hős közti számos különbség egyike éppen az, hogy amíg az előbbi önmagáért él, addig az utóbbi a közösség jobbá tételén munkálkodik. Joseph Campbell

A kérdés tehát az: hogy mit tehetsz azért, hogy mások újra és újra kíváncsiak legyenek a történetedre?

Légy informatív! - Elég csak megnézni a TED előadások sikerét, mindenki vágyik arra, hogy jobban értse a körülötte lévő világot.  De az ASAP Science Youtube csatornáját is említhetném, akik alig egy év alatt több mint 1 millió feliratkozóra tettek szert és ma már ez a szám tízmillió felett jár.

Adj értéket! -  De azt is írhattam volna, hogy oszd meg a tudásod! Bár a tudásmegosztástól sokan tartanak, de ez az egyik legjobb módja, hogy megmutasd milyen minőségre számíthatnak mások, ha hozzád fordulnak. Hidd el ezért a közönséged is hálás lesz.

Támogasd a változást! - Mindannyian próbálunk változtatni valamit magunkon és az életünkön. Ha támogatást és segítséget nyújtasz a pozitív változás eléréséhez, akkor újra és újra visszatérnek hozzád.

Ismerd a szabályokat, majd szegd meg őket tudatosan!

Nem túl közismert tény, hogy Pablo Picasso a klasszikus akadémiai stílus elsajátításával kezdte pályafutását, mielőtt kialakította volna csak rá jellemző egyéni ábrázolásmódját. Ezzel kapcsolatban egyszer egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy tizennégy évesen már úgy festett, mint Raffaello, de egész pályája arról szólt, hogy mindezt miként felejtse el.

Tanuld meg a szabályokat, mint egy profi, hogy aztán úgy szeghesd meg őket, mint egy művész. Pablo Picasso

Picasso tanácsa nemcsak a festő palánták számára megfontolandó, hanem a személyes márkád építésekor is. Jól példázza ezt a Morell házaspár esete is, akik online-cukrászdát nyitottak, melynek egyik különlegessége éppen az, hogy az idő nagyobbik részében zárva tart. A lényeg: ismerd meg a trendeket, a szabályokat, majd formáld ezeket magadra!

Csináld jobban!

Amikor Dave Brailsford elvállalta a Team Sky, az angol profi kerékpáros csapat vezetését, nagy fába vágta a fejszéjét. Ugyanis a csapat akkoriban egyetlen Tour de France győzelemmel sem rendelkezett. Brailsford pedig azt vállalta, hogy öt éven belül változtat ezen a helyzeten. Úgy gondolta, hogy sok apró változtatással juttatja el az áhított győzelemig a csapatot.

A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy a felkészülés folyamatát részekre bontották: optimalizálták a kerékpárosok táplálkozását, a heti edzésprogramot, változtattak a kerékpárnyergeken és -gumikon. Emellett olyan területeken is keresték a javulás lehetőségét, amelyeket mások figyelmen kívül hagytak - megkeresték például a legjobb párnát, hogy javítsák a versenyzők alvás minőségét.

Brailsford úgy gondolta, ha következetesen alkalmazzák ezt a stratégiát, akkor csapata öt év múlva megnyerheti a Tour de France-t. Tévedett. Két év múlva, 2012-ben a Team Sky versenyzője, Sir Bradley Wiggins lett az első brit kerékpáros, aki megnyerte ezt a versenyt. Egy évvel később megismétlődött a siker, ezúttal egy másik csapattag, Chris Froome nyerte meg a trófeát. Kivételes teljesítmény az angol kerékpársport modernkori történetében.

Ez a történet remekül példázza azt, hogy apró kis változtatásokkal, következeteséggel és kitartással milyen eredményre számíthatunk. Ez a személyes márkád esetében sincs másképp, ha csak egy százalékot javítasz egy-egy területen, biztos lehetsz abban, hogy a márkád egyre erősebbé válik, ezáltal mindig egy kicsivel közelebb kerülsz szakmai és üzleti céljai megvalósításához.

Ha tetszett a poszt csatlakozz a Personal branding közösséghez a Facebookon  vagy az Instagramon!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása