Számos külföldi marketinges, reklámos oldalt követek, és ahogy időm engedi, megnézek hirdetéseket is. Így futottam bele a Deutsche Telekom Z generációsoknak szóló reklámjába. Megnéztem, és megmutattam az egyik Z generációs lányomnak, mit szól hozzá. A válasza azt hiszem minden marketingesnek tanulságos:
Ez extrovertált GenZ-knek szól.
És igen. Ezzel a szemmel nézve, nagyon igaz. De tudjuk, hogy a GenZ-nek - ahogy más generációban is így van - csak egy része extrovertált. Akkor ezek szerint ez nekik nem való? Érdemes lenne megkérdezni őket. És tudod mi a baj ezzel? Hogy amikor megkérdezed az embereket, tetszik-e nekik valami, kik fognak elsősorban válaszolni? Az extrovertáltak!
Elkezdtem keresni olyan cikkeket, amik erről szólnak: hogyan szólítsuk meg az introvertáltakat. Az a baj, hogy jobbára olyanokat találtam, hogy amennyiben te marketingesként introvertált vagy, mit csinálj, hogy küzdj meg azzal, hogy egy extrovertáltak uralta térben kell érvényesülnöd. De ez nem vitt előrébb: vajon érdemes a célcsoportban különbséget tenni az introvertáltak és az extrovertáltak között?
Nagyon kevés érdemi anyagot találtam ebben a témában, és azt hiszem, ez elsősorban lehetőséget jelent. Lehetőséget arra, hogy hozzáadj egy plusz dimenziót a marketing terveidhez. Egy olyan új célcsoportképzési lehetőséget, ami abban az esetben különösen fontos lehet, amikor egy nagyon versenyző piacon próbálsz valamivel kitűnni, mássá válni. És miben lehet különbség? Megkérdeztem a ChatGPT-t, és kifejezetten használható válaszokat adott, íme:
Az extrovertáltak és introvertáltak közötti különbségeket figyelembe véve, néhány fontos különbséget lehet megfontolni egy reklám tervezésekor, attól függően, hogy melyik csoportnak szól:
-
Hangulat: Az extrovertáltak általában társaságiak és energikusak, míg az introvertáltak inkább visszahúzódóbbak és csendesebbek lehetnek. Az extrovertáltaknak szóló reklámoknál érdemes vidám és dinamikus hangulatot teremteni, amelyek felkelthetik érdeklődésüket. Az introvertáltaknak szóló reklámoknál inkább érdemes nyugodt és megfontolt hangulatot teremteni, amely lehetővé teszi számukra, hogy befogadják az üzenetet.
-
Társasági helyzetek: Az extrovertáltak élvezik a társaságban való részvételt és az emberekkel való interakciót. Ezért az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes olyan helyzeteket bemutatni, ahol többen vannak jelen, például bulik, társas összejövetelek vagy közösségi események. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább olyan helyzeteket ábrázolni, ahol kevesebb ember van jelen, például otthoni környezetben vagy egyéni tevékenységek során.
-
Kommunikációs stílus: Az extrovertáltak hajlamosak nyíltan és aktívan kommunikálni, míg az introvertáltak inkább figyelnek és gondolkodnak, mielőtt válaszolnak. Az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes dinamikus, felszabadult kommunikációs stílust használni, például élénk párbeszédeket vagy vidám hangvételt. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább visszafogott, megfontolt kommunikációs stílust alkalmazni, például személyes gondolatokat vagy belső monológokat bemutatni.
-
Termék előnyei: Az extrovertáltaknak általában fontos a társasági elismerés és a külső elvárásoknak való megfelelés, míg az introvertáltaknak inkább a belső motiváció és a személyes kényelem fontos. Ezért az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes hangsúlyozni a termék társasági elismerést, divatszempontokat vagy társasági előnyöket. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább a termék funkcionalitását, kényelmét vagy a belső elégedettséget kiemelni.
Fontos megjegyezni, hogy ezek csak általános iránymutatások, és az emberek sokfélesége miatt mindig figyelembe kell venni az egyéni különbségeket is.
Utolsó kommentek