Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Extrovertált vs. introvertált célcsoport

Címkék: onlinemarketing

2023.06.06. kedd 10:05 Konrad

boy-gf775402fe_640.jpg

Számos külföldi marketinges, reklámos oldalt követek, és ahogy időm engedi, megnézek hirdetéseket is. Így futottam bele a Deutsche Telekom Z generációsoknak szóló reklámjába. Megnéztem, és megmutattam az egyik Z generációs lányomnak, mit szól hozzá. A válasza azt hiszem minden marketingesnek tanulságos:

Ez extrovertált GenZ-knek szól.

És igen. Ezzel a szemmel nézve, nagyon igaz. De tudjuk, hogy a GenZ-nek - ahogy más generációban is így van - csak egy része extrovertált. Akkor ezek szerint ez nekik nem való? Érdemes lenne megkérdezni őket. És tudod mi a baj ezzel? Hogy amikor megkérdezed az embereket, tetszik-e nekik valami, kik fognak elsősorban válaszolni? Az extrovertáltak! 

Elkezdtem keresni olyan cikkeket, amik erről szólnak: hogyan szólítsuk meg az introvertáltakat. Az a baj, hogy jobbára olyanokat találtam, hogy amennyiben te marketingesként introvertált vagy, mit csinálj, hogy küzdj meg azzal, hogy egy extrovertáltak uralta térben kell érvényesülnöd. De ez nem vitt előrébb: vajon érdemes a célcsoportban különbséget tenni az introvertáltak és az extrovertáltak között?

Nagyon kevés érdemi anyagot találtam ebben a témában, és azt hiszem, ez elsősorban lehetőséget jelent. Lehetőséget arra, hogy hozzáadj egy plusz dimenziót a marketing terveidhez. Egy olyan új célcsoportképzési lehetőséget, ami abban az esetben különösen fontos lehet, amikor egy nagyon versenyző piacon próbálsz valamivel kitűnni, mássá válni. És miben lehet különbség? Megkérdeztem a ChatGPT-t, és kifejezetten használható válaszokat adott, íme:

Az extrovertáltak és introvertáltak közötti különbségeket figyelembe véve, néhány fontos különbséget lehet megfontolni egy reklám tervezésekor, attól függően, hogy melyik csoportnak szól:

  1. Hangulat: Az extrovertáltak általában társaságiak és energikusak, míg az introvertáltak inkább visszahúzódóbbak és csendesebbek lehetnek. Az extrovertáltaknak szóló reklámoknál érdemes vidám és dinamikus hangulatot teremteni, amelyek felkelthetik érdeklődésüket. Az introvertáltaknak szóló reklámoknál inkább érdemes nyugodt és megfontolt hangulatot teremteni, amely lehetővé teszi számukra, hogy befogadják az üzenetet.

  2. Társasági helyzetek: Az extrovertáltak élvezik a társaságban való részvételt és az emberekkel való interakciót. Ezért az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes olyan helyzeteket bemutatni, ahol többen vannak jelen, például bulik, társas összejövetelek vagy közösségi események. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább olyan helyzeteket ábrázolni, ahol kevesebb ember van jelen, például otthoni környezetben vagy egyéni tevékenységek során.

  3. Kommunikációs stílus: Az extrovertáltak hajlamosak nyíltan és aktívan kommunikálni, míg az introvertáltak inkább figyelnek és gondolkodnak, mielőtt válaszolnak. Az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes dinamikus, felszabadult kommunikációs stílust használni, például élénk párbeszédeket vagy vidám hangvételt. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább visszafogott, megfontolt kommunikációs stílust alkalmazni, például személyes gondolatokat vagy belső monológokat bemutatni.

  4. Termék előnyei: Az extrovertáltaknak általában fontos a társasági elismerés és a külső elvárásoknak való megfelelés, míg az introvertáltaknak inkább a belső motiváció és a személyes kényelem fontos. Ezért az extrovertáltaknak szóló reklámokban érdemes hangsúlyozni a termék társasági elismerést, divatszempontokat vagy társasági előnyöket. Az introvertáltaknak szóló reklámokban érdemes inkább a termék funkcionalitását, kényelmét vagy a belső elégedettséget kiemelni.

Fontos megjegyezni, hogy ezek csak általános iránymutatások, és az emberek sokfélesége miatt mindig figyelembe kell venni az egyéni különbségeket is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr418139622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása