Megtámadható egy NATO-tagállam? Melyek lennének a következmények?

2022. május 28. 22:45 - Mizantróp.

Az Ukrajnában február 24 óta zajló háború esetleges eszkalálódása ma a legjelentősebb biztonságpolitikai kérdés (és kockázat) a világon. Jelenleg senki nem ismeri ugyanis Vlagyimir Putyin (vagy kiszemelt utódja) terveit. Az sem világos (még a katonai szakértők számára sem), hogy legyőzheti e Oroszország Ukrajnát és ha igen, akkor ez körülbelül mikorra várható. És a legfőbb kérdés: HA győz 1-2 éven belül Putyin, akkor indít e újabb agressziót valamely környező ország ellen, megtámadva esetleg egy NATO-tagállamot? Például a Baltikumi államokat (Észtországot, Lettországot, Litvániát), Lengyelországot, Szlovákiát vagy Magyarországot (ahol mellesleg nem kizárt, hogy barátként fogadnák csapataikat, felsőbb utasításra).

nato.jpg

NATO csúcstalálkozó 2022.02.16., Brüsszel. Forrás: LINK

A sajtóban legtöbbször olvasott vélemény szerint Oroszország soha nem támadna meg egy NATO-tagállamot, mert akkor számítania kellene az Észak Atlanti Szervezet válaszcsapására, ami akár atomtámadást is jelenthetne nagyvárosai ellen. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy több reakció is előfordulhat Brüsszel részéről. Az első lehetőség, hogy a NATO csak hagyományos eszközökkel válaszolna és a kezdődő orosz-NATO háború mindvégig hagyományos fegyverekkel zajlana a megtámadott ország(ok) területén. Második lehetőség, hogy mire a NATO reagálni tudna egy tagállamának orosz megtámadására, már Putyin kezére is kerülne az adott ország, így az új helyzet kényszerű elfogadását követően nem kezdődne igazi háború csak kölcsönös fenyegetőzés. Végül természetesen ott a legrosszabb verzió is: a NATO-tagállam megtámadását követő azonnali (vagy gyorsan elinduló) atomháború.

Ami Putyin esetleges terveit illeti:az egykori Szovjetunió eszményítése közel áll hozzá, így annak visszaállítása is vonzó lehetőség számára. Ez a gyakorlatban 8 Kelet-európai ország bekebelezését jelentené: a 3 balti államét, illetve Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia és Bulgária okkupálását. (Csehország kérdéses mert nem határos az orosz befolyási övezettel (amibe egyébként Fehéroroszország, Ukrajna és Moldávia is beleesik).

russia_targets.jpg

Az orosz agresszió célországai az elkövetkező években (forrás: csmonitor.com)

A jövőt természetesen senki nem láthatja és Putyin fejével sem gondolkodhatunk, de egy Kelet-Európa elleni orosz invázió a legkevésbé sem zárható ki (legalábbis néhány éven belül, az ukrajnai harcok lezárulását követően). A várható NATO-reakció ugyanis egyáltalán nem egy atomtámadás felé mutat, lévén, hogy az Észak Atlanti országok szemében egy atomháború kezdeményezése csak a legeslegvégső eshetőség, amit a tagországok parlamentjei a legvégsőkig elleneznének. Pláne nem Kelet-európai országokért.

Kérdés persze, hogy egy hagyományos fegyverekkel megindított orosz támadás olyan kisméretű haderők ellen, mint a lengyel, szlovák, magyar, román, bolgár hadseregek, - melyek együttesen sem vetélkedhetnek a jelenleg fél millió fővel hadban álló ukrán haderővel - mekkora gyorsasággal tudna előrejutni és ezen idő alatt beérkezhetnének e komolyabb NATO alakulatok a térségbe?

A válaszhoz ki kell emelnünk: Ukrajnában jelenleg a teljes orosz hadsereg töredéke harcol csupán és a legkorszerűbb orosz harci eszközök, fegyverek visszatartva állnak az oroszországi laktanyákban. Ezeket egyértelműen későbbi terveihez tartalékolja az orosz vezető. Az sem mellékes, hogy Putyin bármikor képes mozgósítani egy 3-4 milliós haderőt, mely bőven elegendő Kelet-Európa megszállásához.

Az elmondottakat mérlegre téve: igenis reális lehetőség a NATO-tagállamok orosz megtámadása, mert a) ehhez megvan Oroszország katonai ereje még ha most úgy is tűnik, hogy alig boldogul Ukrajnában csökkentett haderejével b) Putyin nem tart egy NATO-atomcsapástól, mert tudja, hogy a nyugati demokráciák ettől jobban félnek, mint saját népe és hadserege.

mizantroop_lec4.jpg

 

195 komment
Címkék: NATO

A bejegyzés trackback címe:

https://mizantroop.blog.hu/api/trackback/id/tr3517842821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2022.05.30. 21:12:25

@Jäger_:
Erre azért nem vennék mérget.
Még akkor sem, ha nem állna a nátó a lengyelek háta mögött.
Nem gyáva emberek, és szerintem elég jól felfegyverezték őket már, és kevesen sincsenek, a nemzet egységes.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:27:57

@Ménár Atya: ha egy NATO tagorszagot megtamadna az orosz medve akkor viszont minden tiszta lenne. Ad1 ha usa valóban megvedene akár Magyarországot akár lengyeleket tuti világháború, ha viszont usa nem szállna bele az megmutatna a faszt megint kelet európa felé és visszatérunk a hideg háborúba!!!! Magyarország a ruszkik felé sosem kozelezodhet el katonailag, ezt Orbán jól csinálja szerintem. És azt is hogy az amcsik felé csak akkor ha az amcsik egy NATO ország felé történő támadás esetén 100%osan beszallnak!

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:31:17

@Ménár Atya: én arra lennék kíváncsi hogy Magyarország a történelmi múltra visszatekintve miért nem kér semleges státuszt!!!! Vajon mi vagyunk hülyék vagy nem engedik?????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 21:37:48

@a nagy hohohorgász:

Ukrajna de facto ellenséggé válása után a semlegesség nem lenne jó ötlet

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:50:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én nem értem, hogy miért nem??? Ha ukrajna megtamad egy semleges országot az normális lenne???

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 21:53:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a pestiek kicsi fricskajara azért hozzá tenném hogy egyik ellensegunk sem butapestet akarja megszerezni hanem a mucsai parasztok lakta vidéket:))))))

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:12:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azt amúgy nagyon jól lehet érzékelni hogy 2 szomszédos országtól tudnánk megvedeni magunkat biztosan ilyen vagy olyan okok miatt, ez a kettő pedig ukrajna és Szerbia . Ez a két ország hadi fölényben van velünk szemben, és a mi oldalunkon kurvara nem all senki....

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:12:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kimaradt a "nem " ,szóval 2 országtól nem

Jager_ 2022.05.30. 22:19:27

@a nagy hohohorgász: Ember! Senkinek sincs semmilyen forrása semmire. Mindenki csak annyit tesz, hogy megpróbálja összerakni a bejövő input hírekből, a várhatót. Putyin fejébe nem láthatunk így még a a világ 3 legjobb hírszerzése (Moszad, CIA, MI6) sem tudja mit fog tenni. DE abból, ahogyan cinikusan mészároltatja embereit, ahogy megnyilvánul, ahogy biztos a győzelmében, az látszik, hogy a hapsi nem fog megállni.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ukrajna legyőzése után LENGYELORSZÁG legyőzése a könnyű feladat, nem e a NATO. Ne legyünk már naIvak, hogy egy az egybe a NATO -val tesszük egyenlővé Lengyelországot. Ugyanaz lenne a forgatókönyv, mint Ukrajnában, csak katonákkal. Az oroszok lerohanják Lengyelországot, a lengyelek vesztenek, a NATO beküld fegyvert, embert, a piros gombot senki nem nyomja meg, a ruszkik győznek. Ennyi.

@Ménár Atya: Annak, hogy a lengyelek gyáva vagy nem gyáva emberek semmi köze a háborúhoz. És ahhoz sem hogy egységesek e. Országuk egy sík terep, tökéletes az orosz katonai offenzívához. És picsányi a haderejük az oroszhoz képest. EZ számít.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:25:37

@Jäger_: te a nyugat és zelenszkij nyilatkozataiban nem látod ugyanazt amit putyineban????
Ha a hírszerzők nem látják mit fog tenni az neked miért egyértelmű hogy tovább fog menni, hisz te irtad le hogy NEM LÁTJÁK MIT FOG TENNI!!!!!AKKOR MIÉRT BIZTOS HOGY TOVABBMEGY?????? Ellentmondasz magadnak....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 22:26:30

@a nagy hohohorgász:

"Ha ukrajna megtamad egy semleges országot az normális lenne???"

Nyilván nem, de ez esetben a NATO nem lenne köteles katonai erővel megvédeni bennünket. Most köteles lenne.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:27:38

@Jäger_: te okosabb vagy mint a moszad, cia.....?????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.30. 22:29:36

@a nagy hohohorgász:

"a mi oldalunkon kurvara nem all senki...."

Csak az egész NATO. Legalábbis mindaddig, amíg Ukrajna nem lesz NATO-tag, amire szerencsére nulla esély van.

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:31:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: így értem, de azért meg kellene vizsgálni egy osztrák semlegességi szerződést hogy ők milyen alapon ( feltételekkel) valasztottak a semlegesseget.... ha nem lenne következménye egy semleges ország megtamadasanak akkor mi értelme semlegesnek lenni? Biztos van valami apró betűs rész...

Jager_ 2022.05.30. 22:35:09

@a nagy hohohorgász: Ennyi jött le abból amit írtam. Baszki. Túl nagy igénybevételnek ne tedd ki magad. :)))

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:35:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: figyelj csak, én akkor hiszek a natoban ha működik, remélem nem lesz szükség rá hogy eloszlassak minden ketelyem:)))))
Mert eddig a NATO még nem volt megtamadva se kívülről se belülről, talán jobb ez így. De addig viszont ketelyem van hogy mi lenne ha.....

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:36:04

@Jäger_: miért nem válaszolsz inkább???? Hm???

a nagy hohohorgász 2022.05.30. 22:42:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ha egy semleges országot bárki megtamadhat következmények nélkül (mert ezt állítod) akkor színjátszás az egész ( amúgy szerintem is az) .de akkor miért hivatkozol natora vagy bármire?????? Ugyanaz van mint 100,2000 vagy 5000 éve!!!!!! erősebb kutya baszik, de a gyenge is baszik mert őt basszák.....

Argus_ 2022.05.30. 22:45:54

Azt azért érdemes kiemelni, hogy a 8-9 ország, aminek orosz lerohanására pár éven belül valóban számítani lehet , együttesen is alig tesznek ki egy mai felfegyverzett Ukrajnát (ami most tele van nyomva NATO-haditechnikával). A nyolcak területe (Csehország nélkül): 980 ezer km2, lakosságszáma: 86 millió. Ukrajna területe 603 ezer km, lakosságszáma 44 millió (háború előtt). Mondjuk legyen másfél - két Ukrajna az egész Kelet-európai régió. Ha Putyin ráküldi a hivatalos hadseregét (nem a jelenlegi ukrajnait) simán győzhetnek. A NATO persze közbelép majd hagyományos fegyverzettel (a vörös gombot nem lesznek hülyék megnyomni), de nagyon sok idő lesz nekik annyi cuccot beküldeni, ami fordíthat az erőviszonyokon. Ahogy ezt most is látjuk Ukrajnában.

birkamenet 2022.05.30. 22:48:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Remélem, hogy amikor ara kerül a sor, Magyarország megvétózza a sokszáz milliárd dolláros újjáépítési pénzeket csakúgy, mint az EU-tagságot"

Deméghogy meg lesz vétózva az putyin felszopó Józsi néni, az amit orbansiztán kapott volna EU támogatást, azt teljes egészében átcsatornázzák Ukrajnának. orbán gazdidnak meg ha pénz kell, akkor menjen koldulni Putyinhoz, hiszen az az ö haverja, nem az EU.

Jager_ 2022.05.30. 22:50:40

@Argus_: És tegyük hozzá: senki nem hajlandó tudomásul venni, hogy jelenleg Putyin csupán a készenléti állománnyal harcol Ukrajnában. Ez nagyon nem egyenlő az orosz hadsereg offenzív reguláris és sorállományával. Napok alatt tud egy milliós zsír új haderőt előteremteni, a jelenleg kaszárnyázott hadfelszereléssel. És 1 millió fővel kb annyi lesz neki az említett 8 ország, mint foxinak a lábtörlő.

birkamenet 2022.05.30. 22:53:30

@a nagy hohohorgász:

Hé te orrbefogós fideszkomcsi, há mit olvasok a Závecz felmérésben? A kétharmad fidernyák birka nem fogja megvédeni Magyarországot, ha putyin letámadná! Hanem még egy részük azonnal el is menekülne az országból!

Hát elmentek ti fidessnácik a retkes kurva anyátokba a HAZASZERETET-re nevelésetekkel. 56 kapcsán is azt ünneplitek, hogy az a pár ezer harcoló magyar pár nap alatt megadta magát, ti pedig boldogan éltetek a szovjet gazdáitok alatt három évtizeden át.

Most is ezt akarjátok visszahozni a tranzi Józsi néni szerelmeddel az élen.

Argus_ 2022.05.30. 22:54:01

@Jäger_: És van, ahol harcolniuk sem kell. Például nálunk. Nem csak mert 27 ezer fős a hadseregünk (2-3 orosz hadosztály), hanem mert Orbán úgyis parancsba adná a barátságos fogadtatás. Ebben biztos, hogy a Natonál gyorsabban tudna dönteni. Mire beindulna az észak atlantiak döntésmechanizmusa, a magyarországi laktanyáknál már ott lenne a parancsa a passzív fogadtatásra. Ennyi.

birkamenet 2022.05.30. 22:56:10

@bordon:

Ma is takarodsz vissza apádba, a fél Vörös Hadseregbe te ruszki hazugság propganda terjesztö selejt bulgár birka!

Ahogy a vén szaros putyin gazdád kinéz, neki már ne vegyél többet fésü készletet!

birkamenet 2022.05.30. 22:58:59

@a nagy hohohorgász:

Te diszhülyéje a NER-nek, mikor álltak le valaha a ruszkik a gyarmatositással, más népek leigázásával?

Az a NER sorvaszott agyad nem birja felfogni, hogy pont ezt látod ma is Ukrajnában a Krímtöl Kijevig?
Na pont ekkora barmok kellenek orbánnak, mint amilyen te vagy. Meg a másik kétmillió Gyözike eftársad.

birkamenet 2022.05.30. 23:04:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Józsi néni mekkora tudathasadásban vagy má, el se tudod dönteni, hogy Putyint nyaljad vagy vészhelyzetben a NATO seggébe bújj.
Nem bírod tartani a lépést orbán gazdid hintapolitikájával?

ez a nevem senki 2022.05.30. 23:07:48

ha hó
ápo
lók meg
int ki mar
adt birkamenet a szuri
osztásból

а nagy hohohorgász 2022.05.30. 23:43:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jobban örülnék ha nem állna mögöttünk a NATO. Bejönnének az oroszok fel is ajánlanám nekik az összes nő rokonom.

а nagy hohohorgász 2022.05.30. 23:46:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor mögöttünk nem állna senki. Maximum mögöttem a birka. Le is hajolnék!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:48:51

@Jäger_: nem hinném, hogy Putyin csak a hadserege töredékével gazdálkodna. Akkor nem lenne szüksége szír, azeri és csecsen segítségre.
A háború alakulása minden nappal gyengíti az oroszok renoméját.
Az indiaiak már visszamondták a T 90-es megrendelésüket, Kìna még lamentál a repülőgépekkel.
A többmilliós haderő pedig egy hoax.
Persze, lehet úgy, mint Sztálingrádnál, rohamot vezényelni, az egyiknél lőszer, a másiknál puska...de épp más hírek jönnek a frontról. Hullanak a magas rangú tisztek, dezertálnak a katonák, fellázadnak a parancsnokuk ellen.

Mondjuk szánalmas, ha a hivalalos állomány így reagál egy támadásra, mint az oroszok. Rálőnek a tankra, a személyset pedig szétszalad a szerjózsa minden irányába? Mi ez, az orosz Benny Hill show?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:52:34

@Jäger_: ja, azt tudod, hogy fogy az orosz haditechnika? Amiben amerikai, japán és dél-koreai elektronika üzemel?
Tudod mi kell a háborúhoz: pénz, pénz és pénz. Oroszország gdp-je az olaszt sem éri el!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:56:40

@Argus_: én nem hinném, hogy az orosz képes lenne bárkit megtámadni. Nincs pénze, az eddigiekben rengeteg tisztet vesztett, a csúcstechnikájuk kudarcos.
Tankjaik szétlőve, katonái temetetlenek, a légifölényt sem tudta biztosítani, még a kígyó-szigeteki csatája is egy vicc.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.30. 23:59:49

@Jäger_: nos, azt figyelmen kívül hagyod, hogy az orosznak biztosítania kell a hátországát is, a határait, a bábkormányait, és , ha megszállná Ukrajnát, akkor annak az egész területét.
Miközben kiköltekezett...

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 00:04:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Őt a bányászoknak. Lemenne és feljönne a szén.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2022.05.31. 01:20:39

"Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy több reakció is előfordulhat Brüsszel részéről." Brüsszelben az EU bizonyos döntéshozó szervei vannak, és nem a NATO-é.

Ha csupán egyetlen tagállamot is ér támadás, minden NATO tag előtt két opció állna: VAGY azonnal hadat üzen, és cselekszik, függetlenül attól, hogy megszállták-e az adott országot, VAGY azt mondja ki a vele kötött szövetség szart sem ér, innentől ő sem számíthat segítségre, minden szövetségese megtámadható. Ilyenkor nem bürokrácia, nem viták vannak, hanem világosan tisztázott kötelezettségek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 09:13:20

@a nagy hohohorgász:

"Mert eddig a NATO még nem volt megtamadva se kívülről se belülről,"

Talán nem véletlenül. Amúgy belső viszàly volt: Ciprus miatt török-görög.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 09:38:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na látom te sem idmered a kérdőjelet... ha lehetne kérni arra válaszolj amit kérdeztem és ne másról hadovalj....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 09:40:24

ja az EU megszopatta a patast, ja bocs még sem :))))
Az a geci bj meg fidesz adóval szopatja a britteket....
Hát hiába, o1g súlytalan:))))

Visceroid 2022.05.31. 10:44:32

"Melyek lennének a következmények?"

Armageddon.

sírjatok 2022.05.31. 11:04:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Budapesten ahol a többség nem függ az államtól és nem hülyíthető, sehol sem voltatok. "

44% volt BP-n is a Fidesz, az milyen "sehol nem voltatok", ember?

Wildhunt 2022.05.31. 11:13:41

@bordon: azért az a rengeteg nyugati fegyver nem sokat ér hozzávaló lőszer meg információ nélkül. Ami nekünk van, az ukiknak meg nincs.

Argus_ 2022.05.31. 11:23:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ugye nem hiszed komolyan, hogy egy 150 milliós országnak 2-3 százezres hadereje van, ami most Ukrajnában harcol Putyin parancsára. Ez egy készenléti létszám. Senkit nem hívtak be. Nincs is hadkélszültség, lévén, hogy hadgyakorlatnak tekintik az egészet. HA megtámadják az említett 8-9 Kelet-európai országot - amire szerintem 1-2 éven belül kb 100% hogy sor kerül - akkor összeáll az orosz hadsereg kb 1-2 millió fővel. Na, az fogja lerohanni a területet.

chrisred 2022.05.31. 11:30:31

@Argus_: A NATO katonailag erős országai feltehetően ugyanúgy csak fegyverzetet fognak küldeni, mint Ukrajnának, meg embargózni. A földrajzileg közel lévő országok a fenyegetettség miatt nem fogják a saját emberanyagukat feláldozni, a távolabbiak meg azért, mert politikailag nem kifizetődő egy olyan háborúba küldeni a választópolgáraikat, ahol nincs nagy esély a túlélésre. Putyin az ukrán háborúval sikeresen felmérte, hogy a jelenlegi nyugati politikusok között csak Chamberlainek vannak, Churchill egy sincs köztük.

Wildhunt 2022.05.31. 11:35:43

@a nagy hohohorgász: többet. A titkosszolgálati információk többet érnek, mint akármennyi rakéta. Moszkva, tábornokok kinyírása, az összes támadás előre tudása, stb.

birkamenet 2022.05.31. 12:23:28

@a nagy hohohorgász:

Te Viktátor seggcsimbókja, ugye hogy fel se tűnt neked a reggeli pályinka ködétől, hogy Johnson meg orbán a két legnagyobb EU bomlasztó, úgyhogy csak a magadfajta szellemi fogyatékosoknak örömteli látni, hogy ez a két illibernyák ugyanúgy rohasztja a nemzetgazdaságát.

birkamenet 2022.05.31. 12:28:33

@sírjatok:

Pucuska, orbánc gazdád évek óta naponta milliárdokat öntött Karigeri lejárató kampányaiba, oszt mégse hatott az agymosás. A fidernyák bandádat kiirtották Budapesten.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:31:18

@Argus_: "Vlagyimir Putyin orosz elnök aláírt egy törvényt, amelynek értelmében a 40 évnél idősebbek is beléphetnek az orosz hadseregbe. A korhatár eltörlésétől azt remélik, hogy így több szakképzett embert toborozhatnak a seregbe.

AZ ÚJ TÖRVÉNY ÁLTAL „MAGAS PRECIZITÁSÚ FEGYVEREK MŰKÖDTETÉSÉHEZ" SZERETNÉNEK SZEMÉLYZETET TALÁLNI,
de toboroznának felcsereket, gépészeket és kommunikációs szakembereket"

Nem, nem gondolom, hogy általános mozgósítást rendeltek el.
Azt gondolom, hogy ez a nemháború aláásta az orosz haderő renoméját.
Vesd össze a náci Németország nyugati terjeszkedésével.
3 hónap alatt már rég be kell fejezni egy ilyen műveletet. Az nem indok, hogy csak a hadsereg egy töredéke. Ez öngól.
Elhasználták fegyvereiknek aránytalanul magas számát, segítséget kellett hívni, tankjaik, repülőik betliztek. Blamázs!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:36:17

@a nagy hohohorgász: akkor kicsit gondolkozzunk, Béláim!
Miért adóztatja meg BJ az olaj és gáztermelőket? Mert szarban van a költségvetés, két kézzel szórta a pénzt a Covid alatt, most meg nincs tartalék.
Miért adóztat Orbán? Mert szarban a költségvetés. Hogy mennyire? Orbán nem csak az olaj és gázcégeket extraadóztatja...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:38:47

@a nagy hohohorgász: és pont BJ , mint pozitív példa...hát, te se vagy egy zseni.
Épp bizalmatlansági szavazást készítenek ellene, a pártja szavazói elfordultak tőlük, ha vele futnak neki a választásnak, biztos a kudarc.

birkamenet 2022.05.31. 12:39:52

@chrisred:

Mivel az EU se felvenni, se eltartani nem fog 10-30 millió ukránt, ezért a ruszkik ugyanúgy ki lesznek egy napon takaritva, ahogy az USA seperc alatt kitakaritotta a szerbeket Koszovóból.

A nyugati erők már csak arra várnak ki, hogy a vén szaros elmebeteg putyin gazdasága megzuhanjon és a művi nimbusza lehulljon. Onnantól akár még Moszkváig is üldözhetik a ruszki Roncshaccsereget.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.31. 12:45:19

@Argus_: azért még egy valamit: a 200 ezer támadó vesztesége 30 ezer fő. Ez 15%.
Ezek képzett, jól felszerelt félprofik. Kiegészülve csecsen, azeri, szír profikkal.
Mekkpra lesz a veszteség egy amatőr, rosszul felszerelt hadsereg esetén?
Ez már nem a nagy honvédő.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 14:05:54

@Igazamvanvagyigazamvan?: azt is tudjátok okosok hogy orbancnak miért engedett az EU megint?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 14:42:05

@a nagy hohohorgász:

"na látom te sem idmered a kérdőjelet... "

Talán mert nem volt kérdőjel ..

"ha lehetne kérni arra válaszolj amit kérdeztem és ne másról hadovalj...."

Ezt a hangnemet használd az alárendeltjeiddel, ne velem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.31. 14:45:37

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ezek képzett, jól felszerelt félprofik"

Meg egy rakás 19-20 éves újonc, ahogy a hírekből kiderült. Ami szintén egy lesújtó látlelet az orosz hadseregről.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 15:14:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez a kérdőjel "?".... szólj ha még mindig nem találod:))))

fkv.118 2022.05.31. 16:50:46

Nem vetne be a Nyugat atomot értünk, ez teljesen nyilvánvaló. Ugyanúgy a saját kis önös érdekeiket védik csak, mint 56-ban. Akkor is ígérték hogy segítenek, csináljuk csak, aztán semmi. Ugyanez lenne most is, Washingtont nem kockáztatnák Budapestért vagy Varsóért, hiába a kötelezettség. Az atom csak azt védi, akinek van. Épp ezért nekünk is rendelkeznünk kell vele, ha biztonságban akarunk lenni! Európában egyedül a franciákat és angolokat nem merné megtámadni Putyin, mert azok nem Washingont, hanem Párizst és Londont védik, ezek elleni támadásnál már lenne nuclear winter Moszkvában. De mi feláldozhatók vagyunk - ismét.

Ennek 2 következménye van:
1. A NATO szart sem ér, max a hagyományos fegyverzetére lehet valamelyest apellálni.
2. Irán / ÉKorea a büdös életben nem fog ezek után lemondani a saját atomról, hiszen látják ők is mire mentek az Ukránok a Krímért cserébe atomról lemondással. A mostani tutyimutyiság, az írott garancia semmibevétele értelemszerűen megerősítette őket abban a(z egyébként helyes) hitben, hogy nekik atom kell, csak az nyújt biztonsági garanciát, semmi más.
+1. Akinek még nincs, az is atomot fog akarni ezután.

Ha így nézzük, a mio kétkulacsos hinatpolitikánk helyes, ugyanis semmit nem nyerünk az USA érdekei mögé beállással (szankciózgatás), hiszen cserébe úgyse kapunk semmilyen védelmet, ha Putyinnak olyan kedve van, megint lehetünk ruszki gyarmat. Ezért fölösleges nekünk szolidarítani...

fkv.118 2022.05.31. 17:04:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: És ezeket a magas precizitásho értő embereket hol kívánják megtalálni, a nyugdíjasokban, akik a CCCP magas precizitású Katyusáján szocializálódtak, vagy a könnyű állampolgársággal kecsegtetett külföldieknél, akik valószínűleg Washingtonban és Párizsban szerezték a Kalibr, Cirkon, Armata és hasonló ruszki fegyverek kezelési ismeretét? :D

fkv.118 2022.05.31. 17:15:05

@birkamenet: Az EU-t leginkább a saját önzése + tutyimutyisága bomlasztja. A franciák talán kilőnék az atomot Moszkvára, ha Budapestet találat érné? Nem? Akkor nekünk miért kéne az ő érdeküket néznünk, és nem a sajátunkét? Jelen helyzetben ruszki felszopóként vészelhetnénk át a legkevesebb veszteséggel a ruszki agressziót. Ugyanúgy gyarmat lennénk, mint ellenállás esetén, de legalább veszteség nélkül. Más lenne a helyzet, ha kölcsönös lenne a szolidaritás, és nem csak odadobható koncként kezelnének. Mert akkor nekünk is aszerint kell túlélési stratégiát választanunk. A mi célunk a Nyugathoz tartozás, de a túlélés még ennél is fontosabb.

fkv.118 2022.05.31. 17:24:24

@Lesz még Magyar Köztársaság: Sőt, a ruszkik csak úgy érhetik el a céljukat, ha lassan haladnak, és minél véresebben. Még a ruszki nemzetiségű ukránok nagy része is inkább ukrán mint ruszki, a fő ellenség Azovot is ilyen ruszkiukránok alapították. Ha még ők se kívánkáj a tezsvíreket, akkor a valódi ukránok vajon mennyire? A lakosság némi ksebbségtől eltekintve tehát ruszkiellenes, potenciális partizán (főleg ha már a házukat is lebombázták, családjukat lelőtték). Itt a ruszkik éljenző népet nem, csak területet nyerhetnek, ami nekik annál jobb, minél kevesebb ellenség lakja. Tehát érdekük a háborús bűncselekmény, a népirtás, elkergetés. Az üres földdel jobban járnak, ez számukra a legjobb nyereség. Ha partizánokat hagynak a hátukban, ebből is Afganisztán lesz. Melitopolban már el is kezdték a partizánkodást.

fkv.118 2022.05.31. 17:44:53

@Ménár Atya: Te nagyon beszoptad a ruszki propagandát, azok se állnak olyan fényesen, csak szájkaratéznak, mint az ukránok.

"Az oroszoknak semmi érdeke a nátót támadni, pénzkidobás."

Pedig pont ezt csinálják, Ukrajnát is a NATO tagság miatt támadták meg.

Hogy sikeres-e a háború a ruszkiknak? Még a bevonulás se történt meg, nemhogy a kivonulás. Afganisztánba ennél is könnyebb volt bemenni, aztán mégis ki kellett jönniük. Ilyenkor szokott jönni az a mantra, hogy "de ott hegyek vannak", na és Szíria + Irak? Aztán a "győzelem" után X évvel még mindig van ISIS-es akit le kell lőni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.31. 17:49:11

Nnna, két fideszkomcsi egymásnak esik.
Én már csak egy kávét kérek! :))

fkv.118 2022.05.31. 17:50:29

@a nagy hohohorgász: Te milyen hírforrásból szedted hogy az ukránok támadták meg a Szovjetúniót, nem fordítva?

fkv.118 2022.05.31. 17:52:30

@a nagy hohohorgász: Vagy azért, mert április 4 csak neked felszabadulás, nekünk nem!

fkv.118 2022.05.31. 17:55:43

@a nagy hohohorgász: Talán mert bevallották? A 97es NATO határokat kérik vissza, hogy könnyen lerohanhassanak minket.

fkv.118 2022.05.31. 17:58:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hol van itt a képletben a teljes NATO? Majd jönnek az amcsik segíteni, mint 56-ban? Amíg csak parádézni kell itt pár egyenruhással egy Hummerben, addig oké, megy, de nyílt harcot is vállalnának a ruszkikkal? Ahol már taktikai atom is hullhat a fejükre? Hiszen az interkontinentális rakétázás csak végszükségben indul be, amíg van még mit veszteni, addig nem nyomják meg a gombot, és hát KEurópa az nem pont az a hely, amiért beáldoznák Washingont és Las Vegast.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.31. 18:00:35

"Orbán csatát nyert az EU-ban, de Putyin mélyütést kapott"

Ezt el kell ismerni, Orbán jól taktikázott.

fkv.118 2022.05.31. 18:04:44

@a nagy hohohorgász: "ha usa valóban megvedene akár Magyarországot"

Persze, mint 56-ban...

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:05:37

@fkv.118: Anyámnak a fogantatás napja volt. Nagymama mindig is emlegette a daliás orosz katonákat.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:06:33

@fkv.118: Nem kell megvédeni Magyarországot, javulni fognak a népességi adatok.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:11:14

@Argus_: Tényleg! Biztos ez a hatalmas orosz titkos taktika, hogy a képzetlen katonáikat küldik a mészárszékre, hogy elaltassák az ellenséget. Én is titokban szoktam leszopni a szomszéd bácsit, hogy a családom meg nem tudja.

fkv.118 2022.05.31. 18:14:07

@а nagy hohohorgász: Kiké? A magyaroké, vagy a cigányoké?

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:21:54

@fkv.118: 45-ben is volt orosz vérfrissítés a családomban.

fkv.118 2022.05.31. 18:25:08

@а nagy hohohorgász: Az már Tel Avivban történt, a túlélés után!

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:28:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A nagymama - Isten nyugosztalja - hálából sokáig tartott Sztálin képet a szobájában.

а nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:29:27

@fkv.118: Nem tudom. Szerintem igazából a nagymama sem tudta.

Éhes Ió 2022.05.31. 18:48:01

@а nagy hohohorgász: Nem kell kiteregetned itt az egész családod életét!

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 18:48:34

@а nagy hohohorgász: kurt úrfi, köszi a kommenteket a nevemben, mindegyik 10ezer forintot hoz a kasszamra:)))))

epidermis 2022.05.31. 19:01:32

@fkv.118: Ukrajna nem a Krímért cserébe mondott le az atomfegyvereiről 1996-ban, hanem a Borisz Jelcin által ratifikált megnemtámadási szerződésért. Ezért nem hivhatja Putyin háborúnak a háborút, mert akkor "felrúgná" a szerződést. Ergo a saját "lelkiismeretét" is nyugtatja...

Fidesz bérszámfejtés 2022.05.31. 19:01:36

@a nagy hohohorgász: Ki engedélyezte a mellékállást a oroszoknál magának?

fkv.118 2022.05.31. 19:04:15

@epidermis: Pedig az atomfegyver az egyetlen megnemtámadási garancia. Nekünk is kéne.

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 19:15:47

@Fidesz bérszámfejtés: milyen szocializmus ez ahol nem lehet fusizni:)))???
De jó z.sidó vagyok mert a kurt úrfi csinálta a melót én csak a pénzt kapom:))))

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 20:10:20

Na melyik demokrata meri kommenttelni Orbán újabb uniós szopasat???? Csak van köztetek egy walesi bárd.....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:15:01

@a nagy hohohorgász: Orbánnal felmostak a padlót, haza felé meg kellett állnia Graz ban kezelesre, kedden hajnalban végre megbukott a patas, mondtam hogy kedden fog megbukni, Jakab petya már acsolja a bitofat az előszobában, Dobrev klarika már ma letargyalta az nyugati béreket a magyar dolgozóknak, az óvodások szivárvány színű lufit fújnak a szabadság téren, a cigányokat végre engedik dolgozni, végre a kutyák piaci áras farhatat kapnak és végre vége a diktatúrának!!!!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:41:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: de a legszebb az egészben, hogy az a köcsög kubatov úgy menekült el az országból hogy nem égette el a fidesz szavazók nevét, lakcimet és elérhetősegeit...... rettegek hogy most mi lesz....

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:44:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: és tudod hova menekült a fidesz elitje hát nem oda menekültek ahová kosutth......

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 21:45:51

@a nagy hohohorgász: na nem is oda ahova kádár.... hanem Brüsszelbe bmeg

a nagy hohohorgász 2022.05.31. 22:00:43

Na jöhetsz kurt úrfi és elmondhatod miért fehér a fekete:)))) kérlek az én nickedem csináld mert az plusz pénz nekem:)))) a jobboldali ellenőrök is ugyanúgy hülyék mint a balliberálisok:)))))) szóval termeljed nekem a pénzt:))))

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.06.01. 10:28:23

@fkv.118: igen. Úgy tůnik, a fiatalok nagyon nem értenek a hadifelszerelésekhez, vagy akik értettek, már meghaltak.
Úgy tűnik, a teljes mozgósítás előtt az önkéntesekre alapoznak.
Nos, nem gondolom, hogy ez az orosz hadsereg világuralmának bizonyítéka.

GyMasa 2022.06.02. 16:34:32

@chrisred:
Ha ez történne, az egyértelmüen a NATO azonnali végét jelentené.

chrisred 2022.06.03. 04:55:56

@GyMasa: Inkább az átalakulását.Vannak olyan országok, amik papíron NATO tagok, de a gyakorlatban már semmilyen formában nem tartoznak a szövetség kötelékébe, lásd Törökország.
süti beállítások módosítása