mi nem haldoklunk

mi így élünk

mi így élünk

Nagy baj lesz, ha a németek nem fagynak meg

2022. augusztus 17. - p.a

heat.JPG

Mi, magyarok szeretünk a hülyeségbe menekülni.

Van valami furcsa, logikátlan a magyar ember lelkében. Mások nyomoráról fantáziál, hogy ne kelljen észrevenni, pláne megoldani a sajátját.

Többektől hallottam, hogy „nehéz idők jönnek, de legalább tudunk majd fűteni - a németeknél rosszabb lesz, ott meg fognak fagyni az emberek”. Gondolom valahol annál az orbáni mondásnál ragadt ez be, hogy „kinek-mit intézett a kormánya”. Én a magam részéről elég biztos vagyok benne, hogy sokak várakozásával ellentétben a németeknél nem lesz rosszabb. Sőt, nem fognak megfagyni az emberek. Megszervezik, elintézik, kigazdálkodják. Nem úgy itthon, ahol sokan billegnek majd a megfagyás és az alultápláltság között.

A másik, az előző bekezdésben említett témától független, de legalább olyan sokszor, sokak által fejemhez vágott gondolat, hogy „hát nézd meg a Bident, ez egy hülye vénember, mi ez az usa, ez akarja megmondani?”. Miközben pont arról van szó, hogy van egy ország, ami akkor is működik, amikor egy hülye vénember a főnök, mert a döntések sokkal bonyolultabb módon születnek meg, mint nálunk. Egy ország, ami nem one-man-show. Én a magam részéről elég biztos vagyok benne, hogy az USA-ban mindigis nagyobb egyéni szabadság- és boldogságérzet lesz, sőt nagyobb jövőbe vetett hit, mint itthon. Arról nem is beszélve, hogy a világpolitikában is mindig nagyobbak lesznek a lehetőségei, mint például az ellenpólusként bemutatható Oroszországban. Éppen azért, mert úgy van kitalálva, hogy nem számít, ha egy vén hülye az elnök.

De térjünk vissza a hazaihoz. Mit fogunk mondani mi, magyarok abban a kellemetlen helyzetben, amikor kiderül, hogy a németek nem fagytak meg? Megmagyarázzuk majd? Simán csak pofára esünk? Esetleg beismerjük, hogy hülyeségeket beszéltünk és levonjuk a tanulságokat? Ne zárjuk ki ezt a legutóbbit.

A bejegyzés trackback címe:

https://miigyelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6717910147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.19. 17:02:59

@cvsvrs: na ezt így elfogadom.
Az egyetlen baj, hogy Putyin nem ütközőzónát akar. Mellesleg minek az, ha nem háborúra készül, hanem együttműködésre?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.19. 17:05:39

@cvsvrs: az oroszok gazdasàgilag olaszország szintjén vannak. Ugye tudod, mi kell a háborúhoz?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.19. 17:09:56

@cvsvrs: mert olcsóbb máshol gyártatni. Lásd, az orosz miatt felmentek a gázárak, az usa kitermel és exportál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.19. 17:11:35

@arthurthedent:

"Nincs olyan jog, hogy az országoknak joguk van biztonságban érezni magukat."

S mint kiderült, ez nemcsak Oroszországra, hanem Ukrajnára is érvényes. Ki gondolta volna?

Etniez 2022.08.19. 17:14:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: ez a cvscrs egy ostoba fasz, ne pazarolj rá energiát.

2022.08.19. 18:05:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:
vannak egyszerű szempontok, amit nem értesz. pl. a kelet-európai síkvidéket egy katonai tömbben lehet megvédeni.
en.wikipedia.org/wiki/East_European_Plain#/media/File:Europe_landforms_East_European_Lowlands.svg
na de egyezzünk meg inkább abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. és úgy nincs vita.

2022.08.19. 18:10:35

@arthurthedent:
ezért nem nato tag törökország. mert határvitái vannak. hja, de. mégis, mert katonapolitikai érdek.

midnight coder 2022.08.19. 18:29:56

@arthurthedent: "És ha mondjuk az oroszok meg a németek öszebútoroznak, akkor a németek elkezdenek processzorokat gyártani és élre törnek? Vagy mondjuk megtízszerezik az ipari termelésüket a szibériai tanulatlan tömegekkel?"

Akkor nem a kicsi kínaiak fejlődnek fel, hanem az oroszok. Ami azt jelenti, hogy lenne a szomszédban mondjuk egy nagy Észtország. És igen, lehet hogy elkezdenek processzorokat gyártani, meg sok minden mást - úgy, hogy közben piacai maradnak Európának is. A kicsi kínaiaknak viszont nem sok mindent tudsz innen eladni.
És azért annyira nagyon ne becsüld le a ruszkikat, azért a Lomonoszov egyetem nem volt rossz a maga idejében világszinten sem, és nem véletlenül tudták még a szocializmus ellenére is sokáig folytatni az űrversenyt és a hidegháborút az amcsikkal. Az oroszok pont olyan északi nép mint bárki más európában, legalábbis kis hazánk déli határától északra. A ruszkik előbb csinálnak processzort a németekkel karöltve mint mondjuk a görögök...

midnight coder 2022.08.19. 18:33:06

@cvsvrs: "ha nem támadják meg az ukránokat, akkor most az lenne, hogy ukrajnát fel kell venni a nato-ba."

Igazából senkinek nem hiányoztak a háta közepére sem az ukránok. Sem a NATO-nak, sem az EU-nak. Ha nincs ukrán háború, akkor úgy 20 év múlva lettek volna EU tag. Már ha valaha is. Most lehet hogy felveszik majd őket politikai okból - már persze ha valahogy túlélik ezt a háborút - de ez nagyobb katasztrófa lesz nekik, mint ha győznek az oroszok.

arthurthedent 2022.08.19. 18:36:41

@cvsvrs: Nem. Törökország 1952 óta NATO tag. Ha egy ország most akarna csatlakozni, arra az 1995-ös "Study on NATO Enlargement" vonatkozik. Mint az közismert.... ;)

midnight coder 2022.08.19. 18:37:30

@cvsvrs: Ezt a háborút szerintem az amcsi olajcégek mozgatták erdetileg, akik szert akartak tenni a ruszkik környékén lévő naftára, és Putyin helyett egy olyan bábot szerettek volna mint az alkesz Jelcin. De az sem rossz ami most van, hogy az EU aranyért veszi az amcsi palagázt. A lényeg, hogy pörögjön a fosszilis energiahordozó amíg még lehet.

A másik érdekcsoport akinek ez jó, az a fegyverlobbi. Ha kipörögnek a felhalmozott régi készletek akkor jöhetnek az új megrendelések. Ráadásul egy jó kis háború Európa mellett azért sokkal jobb indok a fegyverkezésre mintha két afrikai országban ütik egymást a nyam-nyamok.

arthurthedent 2022.08.19. 18:42:20

@midnight coder: "és nem véletlenül tudták még a szocializmus ellenére is sokáig folytatni az űrversenyt"

Miért van az, hogy mindenki összekeveri az oroszokat meg a szovjetúniót? A szovjetúnió komoly eredményeket ért el, igen. Az ukránokkal, a lettekkel, meg egy csomó más országgal. És igen, részt vettek a munkában a magyarok, a csehek, a szlovákok és a KGST országai.

Aztán úgy ahogy van elvesztették a hidegháborút, alulmaradtak, elvesztették az űrversenyt, a technológiai versenyt. Úgy, hogy egy csomó ország dolgozott együtt velük.

Ja, pár dologban volt jó elitképzésük meg volt egy pár jó egyetemük. Meg pár nagy koponyájuk is. Ja. Ha egy ország elég nagy lesz pár okos ember, lesz pár olimpikon köztük. Akár egy-két jobb egyetemet is el tudnak tartani.

arthurthedent 2022.08.19. 18:47:51

@cvsvrs: "vannak egyszerű szempontok, amit nem értesz. pl. a kelet-európai síkvidéket egy katonai tömbben lehet megvédeni."

Pontosan! És egy tömbben is fogjuk megvédeni.

Emlékszel pár hete mekkora hatása volt, amikor Ukrajna megkapta az első 4 HIMARS rakétarendszert? Most ha jól tudom már 12 van nekik, gyakorlatilag szétrombolták az orosz tüzérséget, ellehetetlenítették. Cirka 4-12 HIMARS rendszerrel.

Lengyelország bejelentette, hogy 500-at vesz. :-o

Szóval meg fogjuk védeni a síkvidéket. :D

arthurthedent 2022.08.19. 18:53:23

@Igazamvanvagyigazamvan?: "az oroszok gazdasàgilag olaszország szintjén vannak. Ugye tudod, mi kell a háborúhoz?"

Azazhogy nem helyes Putyint Hitlerhez hasonlítgatni. A helyes hasonlat Mussolini. :D

2022.08.19. 18:55:19

@arthurthedent:
és törökországnak mindig is voltak határvitái. csak egy ponton az illetékesek azt mondták, hogy az nem számít. és nem olyan nagy probléma az se, hogy a nato eléri kis ázsiát.

2022.08.19. 18:59:07

@arthurthedent:
és van az, hogy akkor most nem vennénk fel. csak most már nem zárjuk ki. ez egy vicc. vagy mondjuk a balti államoknak is vannak határvitái éppen az oroszokkal. és mégis felvették őket. éppen ezért. ahogyan az ukránokat is felvették volna.

arthurthedent 2022.08.19. 19:27:25

@cvsvrs: "és törökországnak mindig is voltak határvitái."

Próbáld megérteni, nem olyan bonyolult. A követelmények, amikre hivatkoztam nem voltak még érvényben 1952-ben. Nem mondtam, hogy törökországnak nem voltak határvitái.

Amúgy meg, ha már ennyire belementünk nem hiszem, hogy a határvita a legjobb szó erre. Talán a határviszály a helyes. Mindenesetre stabilitási meg egyék kritériumok is vannak. Demokrácia, meg ilyenek.

kivagyokakadva 2022.08.19. 19:30:11

@arthurthedent: Mik voltak azok a "teljesithetettlen kovetelesek"?

arthurthedent 2022.08.19. 19:34:34

@cvsvrs: "kisemmizik őket. felvásárolják maradék ukrajnát. a többit újjépítik. úgy, hogy az ukrán népnek túl sok nem marad."

Teljesen agyrém olyan dolgokért bírálni egy országot, amit majd szerinted fognak elkövetni a jövőben. A franciáknak maradt valami a második világháború után? Németországnak? Ki felejtett el hazamenni, az oroszok vagy az amerikaiak? Az 1980-as években a nyugat vagy a ruszkik által elfoglalt országok voltak kisemmizve? Mi van Csecsniával, azt felszabadították, ugye? Transznisztria? Ott mi maradt moldováé? Olaszország? Azoknak sem maradt semmi?

Ha egy cseppet ismernéd a történelmet akkor tudnád, hogy ahova az oroszok mennek, azok a népek megszívták. Ehhez képest az amerika az egy főnyeremény.

arthurthedent 2022.08.19. 19:35:54

@arthurthedent: Még egy dolog: ott vannak a felvételek, az oroszok pakolják az acélt, a traktorokat, a búzát, mindent. Aki azt mondja, hogy az USA semmizi ki ukrajnát az nyilván akkorát hazudik, mint ide lacháza.

arthurthedent 2022.08.19. 19:39:53

@cvsvrs: h"ja, ja, a fényességes török demokrácia. ezeket egyszerűen felülírják a katonapolitikai érdekek."

Nem írta felül, mert nem volt ilyen követelmény, nem volt mit felülírni. 1995 óta van ilyen követelmény, azóta sem írta felül semmi. Lehet, hogy majd a jövőben felülírja, de ez eddig még csak a te képzeletedben létezik.

arthurthedent 2022.08.19. 19:44:58

@kivagyokakadva: "Mik voltak azok a "teljesithetettlen kovetelesek"?"

Például azt követelte Putyin, hogy a NATO térjen vissza au 1997-es állapotokhoz:

Az orosz békeajánlat: vissza 1997-be, lényegében megszűnne Magyarország NATO-tagsága
telex.hu/kulfold/2022/01/26/oroszorszag-ukrajna-nato-csapatok-kivonulasa

Ami ugye azt jelentette volna, hogy a NATOnak ki kellett zárnia az egyik tagországot, amit a NATO megállapodás nem tesz lehetővé. Több ország is így járt volna. Ráadásul teljesen abszurd dolog lett volna, ha Oroszország mondja meg, hogy ki lehet NATO tag, nyilván teljesen elhiteltelenítette volna a NATO-t az egész.

kivagyokakadva 2022.08.19. 19:57:37

@arthurthedent: Igazsag szerint, a Varsoi Szerzodes felbomlasa ota a Natonak sincs semmi letjogosultsaga. Nincs mar masik katonai szovetseg, ami ellen "vedekeznie" kellene. A Nato csak arra jo, hogy az USA az o neveben csinalja a szemetkedeseit.
Amugy pedig nemcsak ez volt Putin kovetelese a nyugat fele, ez csak egy volt. Remelem a tobbit is tudod es van roluk velemenyed is.

arthurthedent 2022.08.19. 20:05:02

@kivagyokakadva: "Igazsag szerint, a Varsoi Szerzodes felbomlasa ota a Natonak sincs semmi letjogosultsaga. Nincs mar masik katonai szovetseg, ami ellen "vedekeznie" kellene."

Jesszusom!

1) Szerinted csak katonai szövetség ellen lehet katonai szövetséggel védekezni? Mi van, ha csak simán Oroszország ellen akar valaki védekezni?
2) A NATO nem korlátozott, nem valami szövetség ellen alakult, hanem minden külső támadás ellen.
3) De persze Oroszország sem maradt katonai szövetség nélkül a KGST felbomlásával. Úgy hívják, hogy "Kollektív Biztonsági Szerződés Szervezete", azaz Организация Договора о Коллективной Безопасности.

"Remelem a tobbit is tudod es van roluk velemenyed is."
Azt írtam, hogy "például". Nyilván nem fogom Putyin minden követelését részletesen elemezni, egy példát adtam igazolva az állításom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.19. 22:01:57

@arthurthedent: ne foglalkozz vele, csak egy új kamu fikanick!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:12:09

@midnight coder: màr miért fejlődne fel az orosz? Eddig is nyugati technológiával tudtak érvényesülni, még a hadiiparuk is amerikai, japán, koreai alkatrészeket használt. Mesélj, milyen a német chip?

Annyira buták vagytok, hogy az valami elborzasztó.
Mesélj, hogyan alakult a gazdaság, hogy a gonosz nyugatiak kivonultak? Felfutott az orosz mikroelektronika?
Mesélj, hogyan van az, hogy az oroszok híres gabonatermelési feljődése nyugati importvetőmagon alapul???
Mesélj,hogyan lehet, hogy egy légzsák vezérlő elektronikát nem képesek összerakni?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:18:40

@midnight coder: nyilván igazad van, Putyint az amerikai olajlobbi mozgatja.
Te teljesen hülye vagy?
Nem, kedves ápolt, Ukrajna déli részén nagy kiterjedésű gázmezőt találtak. Ha ezt az ukránok kibányásznák, megszűnne az orosz zsarolási potenciál, az orosz gáz már nem menne Ukrajnán keresztül.
Mit gondolsz, a német hirtelen miért húzta be a kéziféket az új balti gázvezeték engedélyezésénél?
Mit gondolsz, miért lett hirtelen oly fontos Ukrajna? Bjelorussziát leszarták, Grúziát leszarták, az örményeket szintúgy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:20:42

@kivagyokakadva: Putyin minden követelése teljesíthetetlen, hisz provokáció. Nem gondolja komolyan.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:24:29

@midnight coder: te, nem lehet, hogy a számokkal hadilábon állsz? Ugyan, vesd már össze Kína gazdaságát az orosszal!
A kínai fejlődő bikapiac, az orosz meg fikapiac.

Ja, német chip, orpsz gyártásban...rósejbni lesz az!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:31:32

@: aztán kitől védenéd meg a nagy síkságon a megtámadott oroszországot???
Majd az angol-amerikai csapatok partra szállnak Dovernél, és elindulnak Európán keresztül???
Le vagy maradva vagy száz évvel.
Amúgy mijafasznak támadná meg az usa az oroszt, amikor több volt az amerikai érdekeltség Oroszországban, mint bármilyen más???
Akkora sületlenség a szárazföldi támadás, hogy csak az olyan gondolkodásra képtelen, előemésztett ideológián élő szellemi szegények hiszik el, mint te.

nemecsekerno_007 2022.08.20. 10:34:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: Szóval az ukránok az ukrán gázmezőkért halnak meg. Milyen nemes cselekedet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:41:41

@midnight coder: ha az oroszok összebútoroznak a németekkel, akkor gyarmat lesz.
Tudod, a gazdag kizsákmányolja a szegényt. De nem baj, mert lesz ütközőzóna!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:42:43

@nemecsekerno_007: a te agyad ennyit képes felfogni. Nem, az oroszok halnak meg az ukrán gázmezőkért. Milyen nemes cselekedet!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:47:29

@: látom, van térképed. Földgömböt is láttál már?
Szerinted az USA elleni védekezés legjobb módja , ha ütközőzónát építenek ki Európa felé?
Nem kéne agyatlanul védeni a putyini propagandát.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 10:59:30

@midnight coder: "
A másik érdekcsoport akinek ez jó, az a fegyverlobbi. Ha kipörögnek a felhalmozott régi készletek akkor jöhetnek az új megrendelések"

Ez jó. Csak annyi a bibi, hogy az oroszok kezdték el elhasználni a régi tyehnyikát.

Gondolom, már gyártják az újat. Hja, hogy ahhoz pénz kéne? Hogy eddig külföldről vették hozzá az alkatrészt?
Majd Kína! Ja, mégse...
Fordítva ülsz a lovon. Vagy te vagy a ló.

arthurthedent 2022.08.20. 11:14:18

@nemecsekerno_007: "Szóval az ukránok az ukrán gázmezőkért halnak meg. Milyen nemes cselekedet."

Az ukránok azért halnak meg, hogy a lányaikat ne erőszakolják meg, a fiaikat ne vigyék szibériába és a népüket ne döntsék rabszolgasorba.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 13:25:13

@arthurthedent:

Mindezt egy olyan elnök vezetésével, aki felnőttként tanult ukránul. Aki színészként is oroszul beszélt.

Erős a gyanúm, hogy az ukrán közemberek az ukrán oligarchák érdekeiért halnak meg. Olyannyira, hogy a háború előtt még sz USS polozikusainak is kényelmetlen volt sz ukrán korrupció.

nemecsekerno_007 2022.08.20. 14:02:27

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ez aztán a PR duma :)))))))))))

Hány éves is vagy te királyfi.

nemecsekerno_007 2022.08.20. 14:05:16

@arthurthedent: Ez aztán az USA propaganda Töki.

Olyan mint az azeri baltás diktátor.
Most már jogállami földgázt tud adni.

Mint a kazah.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.20. 14:14:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez a szíjjájé lyól kiképeszte eszt a Zelenszkijt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.20. 14:18:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ezek sohasem. Akik már megtették azok már évek óta nem kommentelnek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 14:21:28

@: "amerikaiak célja is az, hogy ukrajnából bábállamot csináljanak." - tényleg? És mikor álltak amerikai csapatok Kijev alatt?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 14:22:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Legalább is a választások utáni megszorítások hatására egy csomó értelmesebb fideszes eltűnt. Ménár atya például.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 14:31:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Te is tudod, hogy nem kell ahhoz hadsereg. Pénzzel sokkal többet lehet elérni, még demokráciákban is, hát még egy olyan korrupt maffiaállamban, mint Ukrajna.

(Mielőtt még bárki beszól: az oroszok sem jobbak.)

Ukrajna ezek után nem tud független, semleges állam maradni. Vagy az USA benyújtja a számlát, vagy orosz befolyás alá kerül. Szerintem mindkettő, mert a Krím és a Donbasz megmarad orosznak.

Gondolod, hogy

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:32:36

@nemecsekerno_007:
Nem az évek számától függ. Neked nincs eszed, attól, hogy öregszel, nem lesz több. A nullát hiába sokszorozod.

Figyelj nagyon, roppant bonyolult logikai menet következik.
Az oroszok bevonultak Ukrajnába. Orosz katonák halnak meg.
Az oroszok meg akarják szállni dél-Ukrajnát, ahol gázmezők vannak.
Következtetés: orosz katonák halnak meg az ukrán gázmezők megszerzéséért.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 14:33:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Vagy gondolod, hogy az USA nem fogja benyújtani a számlát, ha lesz kinek? Persze nem pénzben.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:34:07

@nemecsekerno_007: ja, a PR jelentésével tisztában vagy?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 14:37:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Már megint a jövőbe látsz. Én maradok a tényeknél, orosz hadsereg van ukrán földön és bombáz egy másik országot. Nem is tudom. Én valahogy jobban érzem magam hogy "kizsákmányol" egy multi, minthogy orosz bombák hullanak a városra amiben élek. Te nem?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:38:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: de, be fogja nyújtani. Csak nem úgy, hogy kiirtja fél Ukrajnát, mert nácik.
De azért vonjuk le a következtetést: az usa bábállamokat kreál gazdasági befolyása révén, gyarmati sorba taszítva ezen országokat.
Ilyen Németország, Lengyelország, Törökország, Magyarország, stb.
De ilyen volt Oroszország is, hisz 2019-ig a legnagyobb összegű befektető az USA volt Oroszországban.
Változott a helyzet, most Kína gyarmatosítja Oroszországot.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:42:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Ukrajna ezek után nem tud független, semleges állam maradni. Vagy az USA benyújtja a számlát, vagy orosz befolyás alá kerül"

Ez eddig is világos volt. Egyetlen érintett állam sem semleges. Svájc, Svédország, Törökország,stb. mind szegény ártatlan oroszok ellen fordult, de még Magyarország sem tud semleges maradni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.20. 14:42:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: hááátttőőő..., hogy ménár atya mennyire volt értelmesebb vagy alex róz aki azt állította, hogy márpedig ő látta, hogy gyurcsányt dícsértem..
De jópár éve már, hogy egykori nagy fideszesek eltűntek, mostanra már csak a propaganda majmok maradtak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 14:46:49

Bazz.. most olvastam. A 20.-ai tűzijáték egy héttel elhalasztva. 27.-e az ÁFA alapítás ünnepe. :-))

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:47:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: csak jól kell értelmezni. Mi nem leszünk gyarmat. Azzá tesznek.
Nem, kedves barátaink túl széles körben használják a fidesz propagandát.
Az, hogy egy ország gazdaságába mások befektetnek, nem gyarmatosítás. Hisz az USA legnagyobb hitelezője Kína. Tehát az USA kínai gyarmat...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 14:48:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A gyarmati sorba taszítással kissé túlzol, de tagadhatatlan, hogy a gazdasági befolyással együtt jár a politikai is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.20. 14:51:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem tudom, nem nagyon olvasom a kommentjeiket. :))
De mondjuk 2014 és 2018 között, illetve ezen időszak előtt voltak még értelmesebbek is.
Mondjuk valszeg közülük is elhajtottam párat a faszba.
Na most már ezeket sírom vissza.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:54:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hát hogy van ez? Legyőztük a rezsidémont, de az eső megállít?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 14:57:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: tagadható.
Nincs kínai befolyás az USA-ban, holott beboríthatnák az amerikai gazdaságot a követeléseik piacra dobásával.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:00:33

"Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerint a nukleáris katasztrófa szélére sodródott a világ a zaporizzsjai atomerőmű elfoglalása miatt."

Kissé barokkos túlzás.

Amúgy meg nem kell lőni az erőművet. Az oroszok benn vannak, biztos nem ők lövik magukat. :DDD

Más kérdés, hogy ezzel az oroszok nagyságrendeket léptek, mert míg az ukránok az AI jelentése szerint is "csak" pár ezer ukrán civilt használtak élő pajzsként, az oroszok egy új Csernobillal Európa nem is kis részének lakosságát használják élő pajzsként.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:01:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: befektetők közül pedig Japán a legjelentősebb az USA-ban. Politikai befolyása???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:03:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Kína gazdasági és katonai hatalma már önmagában befolyásolja az USA politikáját.

Ki mondta, hogy a befolyás csak abból állhat, hogy kiadják az ukázt?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:04:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ezzel mit akartál mondani? Civileket szabad lőni, erőművet nem?
Szerintem akkor kell lőni, amikor dél-nyugati -nyugati a széljárás.
Mellesleg az erőművet nem lövik. Az elhasznált fűtőelemek tárolóját lövik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:06:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Kína gazdasági és katonai hatalma már önmagában befolyásolja az USA politikáját"

Ez így mindenre és mindenkire igaz.
Ettöl még egy ország lehet független.
Avagy Kuba amerikai gyarmat lenne?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:07:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Kína gazdasági és katonai hatalma már önmagában befolyásolja az USA politikáját"

Ne nevettesd ki magad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:08:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az érdekek egybeesése miatt nem jut szerephez.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:09:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: eddig egész értelmes embernek ismertelek, most lementél Birca szintjére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:11:47

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Itt most te vagy a nevetség tárgya. Az USA politikáját már régóta jelentősen meghatározza az, hogy akadályozni/késleltetni próbálja Kína gazdasági-politikai befolyásának növekedését a világban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:13:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: tehát, ha az érdekeik eltérnének, akkor Japán politikailag átvenné az USA irányítását. Bábkormánnyal?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 15:13:36

@Igazamvanvagyigazamvan?: Békemenetet azonnal az eső ellen!

"Nincs kínai befolyás az USA-ban, holott beboríthatnák az amerikai gazdaságot a követeléseik piacra dobásával."

Ha a követeléseiket piacra dobnák, akkor az USA állampapírok értéke rengeteget esne, röhögve felvásárolnák más befektetők, a kínai tőzsde meg bedőlne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:13:42

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"most lementél Birca szintjére."

Így már legalább egy kisebb távcsővel is meglátsz, ha felfelé nézel. :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:14:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " te vagy a nevetség tárgya. Az USA politikáját már régóta jelentősen meghatározza az, hogy akadályozni/késleltetni próbálja Kína gazdasági-politikai befolyásának növekedését a világban"

Mellébeszélsz.
Tényleg nem érted, vagy direkt viszed más irányba a témát?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:16:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: orbitális pályán mozogsz?
Ott fenn nincs sok levegő, azért romolhat ennyire az agyad.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:18:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "
Ha a követeléseiket piacra dobnák, akkor az USA állampapírok értéke rengeteget esne, röhögve felvásárolnák más befektetők, a kínai tőzsde meg bedőlne."

Ez igaz, de az alapállításomat nem cáfolja. Az állampapírok értéke esne.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:19:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Így már legalább egy kisebb távcsővel is meglátsz, ha felfelé nézel"

Nem távcső. Mikroszkóp.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:20:27

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A japán befektetések az USA teljes gazdaságának hány százalékát teszik ki?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:22:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: " hát viszonyíts a gyökérhez, upliushoz"

Hé, ez egy kicsit erős! Mi van, ha gyerekek is olvassák?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:24:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: jó a kérdés. Az USA befektetései hány százalékát teszi ki a német gazdaságnak? A svájcinak?
Az orosz a magyarnak, szerbnek?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.08.20. 15:25:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az ideiglenes likviditási gondot okozna az USA-nak. Viszont nem biztos hogy pénznyomtatással a FED gyorsan visszavásárolna egy csomót, amivel elinflálnák mások dollár tartalékait, az USA államadósság meg csökkenne.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:28:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Luxembourg 759.36
Canada 422.16
Ireland 390.27
United Kingdom Islands, Caribbean 304.82
Bermuda 274.58
Singapore 270.81
Switzerland 211.94
Australia 163.47
Germany 162.39

Bár nem százalékos adat, de azért jól látszik, az USA legjelentősebb gyarmata Luxemburg, amelyik amerikai befolyás alatt áll. De Svájc is az usákok csahos kutyája.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:31:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a pénznyomtatás pedig felnyomná az inflációt, a dollár romlana, az állampapírok kamata nőne, értékük csökkenne. De nem erről beszélgettünk. Kína politikai hatalmat nem tud gyakorolni attól, hogy gazdaságilag az USA felé követelései vannak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:42:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Pedig én óva intettelek, amikor rákattantál arra a hirdetésre, amely az Alibabán eladásra kínálta a JWST-t. Most aztán a mikroszkópoddal tanulmányozhatod a seggem lyukát. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:45:05

De légy óvatos, mert igen erős szelet jósolnak mára.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:47:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Luxembourg
Stock market capitalization, billion USD
Latest value 51.57
Reference 2020
Measure billion U.S. dollars
Source The World Bank

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 15:51:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na, érveid elfogytak, jön az altesti személyeskedés.
Szexuális életedről sokat elárul, hogy a mikroszkópot anális megközelítésre használod, mást elképzelni sem tudsz.

Tudod, az agyad kerestem, de úgy látszik, már ott sincs. Sokat romlott a szinvonalad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:55:31

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Rossz helyen kerested, mert magadból indultál ki: az én agyam nem az ánuszomban van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 15:58:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Amúgy meg a személyeskedést, minősítgetést te kezdted, így ez a csörte a te érveidről, a te színvonaladról mesél.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 16:04:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: csak személyeskedés, a téma érintése nélkül. Altesti utalások. Te a seggedet emlegeted, én az agyadat.
Igazad lehet, rossz helyen keresem, már kipottyantottad.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 16:10:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Tudod, az agyad kerestem, de úgy látszik, már ott sincs"

"
Rossz helyen kerested, mert magadból indultál ki: az én agyam nem az ánuszomban van"

Látod, azt írtam, már ott sincs. Máshol már kerestem. De elhagytad valahol.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 16:13:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: látod, elvégeztem a munkát, az USA befektetései és Luxemburg vállalatainak tőzsdei értéke megadva.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.08.20. 16:14:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: igazad van, hiába citálok adatokat, úgyse érted, kedves lyuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.20. 16:18:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Idáig érződik az izzadságod, ahogy erőlködve próbálsz valami frappánsat írni.

Nevem senki. 2022.08.20. 21:56:29

@birkamenet: Nem utállak. Azt se tudom ki a fasz vagy.

Az egész agymosó eLMeBeTeQ haladóprogresszívliberálglobalista politikusaitok és médiáik pont arra van ráállitva, hogy mindenkit utáljatok és mindenkin röhögjetek.
Ez így van. atvretekklubrádió444hetivilággazság.

Aztán jön a Valóság, oszt akkor meg ti álltok ott elvert sza.rként.
Ez 2010 óta tényleg nagyon így van. 4 évente áprilisban.

Mekkorákat sz.optok, épp aktuális fogyatékos messiásotok által, azon csak rőhögni lehet. Mekkora veretes hülyitéseik buktak már eddig is be.
Úgy bizony! Ez pontosan így van. :D
süti beállítások módosítása