2024. ápr 30.

A virtuális influencerek átvehetik a főszerepet?

írta: Sáringer Viktória
A virtuális influencerek átvehetik a főszerepet?

ai-generated-8145415_1280.jpgA virtuális influencereké vajon egy maradandó trend, vagy inkább újdonság a márkák számára, akik ki akarnak tűnni az egyre zsúfoltabb közösségi média térben? Lássuk!

Hogyan hatnak a virtuális influencerek a márkákra?

A virtuális influencerek jelentik a közösségi média marketing jövőjét? Ez attól függ. Egy 2022-es fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a közösségi média személyiségeit követő emberek közel fele érdeklődik egy virtuális influencer követése iránt. Sok márka és ügynökség azonban óvatosan folytat virtuális influencerekkel partnerkapcsolatokat, mivel az új technológia bizonyos kockázatokat rejt magában.

Íme néhány kulcsfontosságú pont, amelyre a márkáknak gondolniuk kell, amikor a virtuális influencerekkel való munkát fontolgatják:

A márka biztonsága és hírneve

A virtuális influencerek biztonságosabbnak tűnhetnek, mint a valós influencerek, de nem feltétlen mentesek a botrányoktól a virtuális világot képviselők sem. Caryn Marjorie influencer például a címlapokra került, mert megalkotta magáról a mesterséges intelligencia verzióját, amelyet egyesek kritizáltak amiatt, hogy megalázza a nőket.

Ezenkívül az AI-nak is vannak problémái: az emberek nem teljesen értik ezeknek a rendszereknek a működését, és ezek a kitalált karakterek nem hoznak döntéseket, ami óriási kihívás elé állítja a hirdetőket és az ügynökségeket.

Átláthatóság és hitelesség

A legtöbb ember már most is küzd, hogy különbséget tegyen az autentikus és a mesterséges intelligencia által generált képek között. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a résztvevők csak az esetek 61%-ában tudták ezt megtenni. Ahogy a technológia fejlődik és a virtuális influencerek még jobban hasonlítanak az emberekre, elengedhetetlen, hogy a márkák átláthatóak legyenek ezen eszközök használatával kapcsolatban.

A szabályozások szerint a virtuális influencereknek is egyértelműen meg kell jelölniük a márka szponzorálását, akárcsak a valós véleményvezéreknek. Azonban kérdéses, hogy őket is ugyanúgy ellenőrzik-e.

Ezen túlmenően a legtöbb márka azért dolgozik együtt influencerekkel, hogy kiaknázzák hiteles kapcsolataikat a közönségükkel. Bár a virtuális influencer mögött még mindig valódi emberek állnak, nem tudnak közvetlenül kapcsolatba lépni követőikkel. Ezenkívül nyilván nem tudják használni a termékeket és nem adhatnak őszinte véleményeket, mint az valódi, emberi influencerek, ami miatt ajánlásaik kevésbé hitelesek.

A közönség hangulata

A virtuális influencerek hatással lehetnek arra, hogy az emberek hogyan vélekednek a márkákról – jó vagy rossz irányba is terelhetik a megítélést. Míg a mesterséges intelligencia eszközök a közelmúltban robbanásszerűen népszerűvé váltak, és tucatnyi előnnyel járnak a marketingesek számára, az embereknek még idegen lehet.

A legjobb virtuális influencerek

Lehet, hogy a trend most új lendületet vesz, de a virtuális influencerek valójában már jó ideje léteznek és csendben forradalmasították az influencer marketing világát, miközben hatalmas közösségi média követőbázisokat építettek ki. A divatikonoktól az animált karakterekig léteznek példák, melyek közül most párat megmutatunk:

Lil Miquela

Instagram bemutatkozása szerint Miquela (@lilmiquela az Instagramon) „19 éves, Los Angelesben élő robot”. A virtuális influencer tér úttörője 2,6 millió Instagram- és 3,5 millió TikTok-követővel rendelkezik és 2016-ban indult. Jelenleg a Brud kreatív ügynökség kezeli. Olyan márkákkal dolgozik együtt, mint a Prada, a Pacsun és a Calvin Klein, és helyet kapott a TIME magazin „25 legbefolyásosabb ember az interneten” listáján is.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Miquela (@lilmiquela) által megosztott bejegyzés

Imma

Imma (@imma.gram az Instagramon) egy virtuális lány Tokióban, több mint 390 000 Instagram-követővel. Nemrég a Coach elindított egy kampányt, amelyben Imma olyan hírességek mellett szerepel, mint Lil Nas X és Camila Mendes.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

imma (@imma.gram) által megosztott bejegyzés

Janky

Janky (@Janky az Instagramon) egy macskaszerű karakter, aki 1 millió Instagram-követővel és 11,9 millió követővel rendelkezik Guggimon virtuális influencertársával közös TikTok-fiókjában. Ezeket a Superplastic, az animált hírességeiről és játékairól ismert cég készítette. Virtuális influencerként Janky olyan márkákkal működött együtt, mint a 7-Eleven, a Fortnite és a Gucci.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

janky (@janky) által megosztott bejegyzés

Te követsz virtuális influencereket? Hitelesnek tartanál egy termék reklámot, amit nem egy valódi személy, hanem egy kitalált karakter népszerűsít?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/virtual-influencers/

Szólj hozzá

tartalom ai virtuális valóság metaverzum influencer posztolás mesterséges intellingencia virtuális influencer