BioShock Centrum

BioShock Centrum

Ezért hagyta ott a BioShock atyja saját sorozatát

2023. június 06. - MastigiasHU

bioshock-centrum-ken-levine-podcast-interju-infinite.jpg

Ken Levine egy podcastben tért ki arra, hogy a siker ellenére miért hagyta ott a BioShock sorozatot az Infinite után - részletek a tovább mögött!

Levine a Sacred Symbols nevű podcast csatorna vendége volt, ahol elárulta, hogy lényegében önmagának épített csapdát, és rájött, hogy ez nem egészséges. Hogyasszondja egészen pontosan:

Tudom, hogy ez hülyén hangzódhat. Tudom, hogy szuper mázlista vagyok, amiért volt egy sikeres játékom, de ez egyfajta csapda is. Mivel úgy vagy vele, hogy 'oké, elkészítettem ezt a dolgot, de most újra hasonlót kéne alkotni.'

Korábban a BioShockkal kapcsolatban az volt az elvárás... az Irrational társalapítójával, Jon Chey-jel azzal vicceltünk, hogy ha sikerül eladni belőle egymillió példányt, akkor meg is halhatnánk, és tökéletesen boldogok lennénk.

De ennél sokkal több fogyott. Aztán meg a következőnél jön az, hogy mi van, ha nem adod el? Rengeteg statisztika van - mit jelent ez? Szerintem egy egészségtelen gondolkodáshoz vezethet, egyfajta versengéshez önmagaddal.

Emlékszem, amikor a BioShock Infinite bejelentése volt New Yorkban 2009-ben, az egyik kedvenc szerkesztőm azt mondta, hogy 'Ken, téged mindenki támogatott legutóbb, mert kishal voltál. Most viszont el fognak jönni érted.' És azt gondoltam, valószínűleg igaza van. Ez természetes körforgása a dolgoknak - engem nem emeltek ki. Mindenki az esélytelenebbnek szurkol, aztán ha van egy nagy siker, onnantól várják a botlást. Ez teljesen természetes.

Úgy döntöttem, és ez rajtam múlt, hogy egy még nagyobb közönséget szeretnék. Egyfajta Call of Duty-szintű bombasikert. Szóval az Infinite sok elemét úgy terveztük meg, hogy még szélesebb közönséget szólítson meg. 

A probléma az volt, hogy nem voltam igazán az a fajta játékos. Nem játszom valami sok multiplayer játékkal, mivel nem vagyok jó bennük, és jobban hajlok a furcsább, kockább játékok felé. Leginkább indie roguelike-okat és a stratégiákat szeretem, mint például az XCOM. Imádtam a Midnight Suns-t. Nagy rajongója vagyok Jake Solomonnak, ő egy zseni.

Szerintem egy kicsit saját magam legrosszabb ellensége lettem, és ez az egyik oka, hogy leálltam a BioShock játékok készítésével... Nem versenyezhetsz önmagad ellen. Ez helytelen lenne, és nem vezet egészséges életmódhoz.

Szóval nem akartam egy másik BioShock játékot készíteni. Nincs semmi bajom a BioShockkal, egyszerűen csak nem volt hű de nagy móka dolgozni rajta, mert egyfajta csapdát építettem magamnak.

A teljes podcast adást itt követhetitek végig:

Mit szóltok mindehhez? Nekem kicsit sántít a logika, mivel attól, hogy nem egy új BioShockot készít a Mester, ugyanúgy teljesítenie kell, mert sokan sokat várnak a Judas-tól is. Vagy annak úgy állt neki, hogy az se baj, ha sz*r lesz? Reméljük nem!

Forrás: TweakTown

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr2218140692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása