A BMW 5-ösök sem tudták függetleníteni magukat a trendektől
2023. május 30. írta: autonet

A BMW 5-ösök sem tudták függetleníteni magukat a trendektől

Ha meg kellene tippelni, hogy mi a BMW 5-ös széria legújabb, immár nyolcadik generációjának legnagyobb újdonsága, akkor az Automeister szervizhálózat itteni bejegyzéseinek olvasói jó eséllyel sikerrel járnának: igen, a népszerű felső-középkategóriás kocsi immár tisztán elektromos változatban is elérhető lesz. A vadonatúj villanyautóknak már a hazai áruk is ismert, de persze ezenkívül is jócskán akad tudnivaló a napokban bemutatott új BMW 5-ösökkel kapcsolatban.

bmw_5_szeria_uj_1.jpg

Manapság egy vadonatúj BMW színre lépésekor a rajongók egyik legfőbb kérdése, hogy feltűnik-e rajta egy a legutóbbi 7-es széria vagy épp az i4 és az iX modellekéhez hasonló, erősen megosztó kinézetű, markáns hűtőrács? Nos, a hosszú ideje magas eladási számokat produkáló 5-ös sorozatnál a mérnökök a jelek szerint eltekintettek ettől a megoldástól, és maradtak a márka és a típus hagyományaival jobban harmonizáló kialakításnál.

A belsőégésű motorral ellátott modellek egyaránt megkapták a 48 V-os lágy hibrid technológiát. A paletta alján a 2.0 literes, 4 hengeres turbós benzinmotorral és nyolcfokozatú automata váltóval felszerelt verziót találjuk, amely 190 lóerős teljesítményre, 310 Nm-es csúcsnyomatékra és 7,5 másodperces 0-100-as sprintre képes. Akad szintén 2.0 literes, 4 hengeres, de turbódízeles erőforrás is a kínálatban, 197 lóerővel, 400 Nm-rel és opcionális összkerékhajtással. A választékot egy 258 lóerős, négyhengeres és egy 381 lóerős, hathengeres benzinmotor egészíti ki (ám ezek jelen állás szerint Európában nem lesznek kaphatók), gyártó ígérete alapján pedig jövőre előrukkolnak egy hathengeres dízelvariánssal is.

Az előző korosztálynál debütált plug-in hibrid változatokból ezúttal kétféle áll rendelkezésre. A 299 lóerős összteljesítményű 530e-ben egy 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor és egy villanymotor teljesít szolgálatot, és a 19,4 kWh-s akkumulátorának köszönhetően akár 100 kilométer is megtehető vele tisztán elektromos üzemmódban. Ennél valamelyest szerényebb zöld hatótávot (maximum 90 km), de jóval nagyobb teljesítményt (489 lóerő) ígér az 550e xDrive, amelynek hajtáslánca egy 3.0 literes, hathengeres benzinmotorra épül.

Ami pedig a tisztán elektromos verziókat illeti, érkezik egy szimpla motoros, hátsókerék-meghajtású, 340 lóerős i5-ös, 81,2 kWh-s akkumulátorral és kb. 480-580 km-es hatótávolsággal. Akinek ez a teljesítmény kevés, válaszhatja a dupla motoros, ennek megfelelően összkerekes i5 M60 xDrive-ot is 601 lóerővel és 820 Nm-es nyomatékkal – igaz, a hatótáv terén itt kell némi áldozatot hozni (nagyjából 450-520 km). Sajtóinformációk szerint az előbbi kivitel 28,6 millió forintos áron startol a hazai kereskedésekben, míg az i5 M60 xDrive egy-egy példányáért már valamivel több mint 40 millió forintot kell fizetni.

Érdemes még megemlíteni, hogy az elektromosítás mellett a generációváltás egy másik szempontból, a méretnövekedés terén is hozta a papírformát: az újdonság mintegy 10 centiméterrel hosszabb, 3 cm-rel szélesebb és 4 cm-rel magasabb elődjénél. A csomagtér ezzel együtt valamelyest szűkült, egész pontosan 520 literes lett, ami a villanyváltozatok esetén 490 liter. Aki ezt kevesli, talán csak egy évet kell várnia a számára ideális modellre, a szedánok mellé ugyanis a BMW 2024-re beígérte a kombiverziókat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7318135602
süti beállítások módosítása