Gyűjtöm a tapasztalati pontokat

XP BAR

A Naprendszer kicsit másképp

2020. június 02. - Elekes Pál

logoanimnak_0_00_00_00_1.jpg

Volt, hogy már elgondolkoztál azon, valójában, hogyan is nézhet ki a világűr vagy a Naprendszer bolygói?
A NASA-nak és számos csillgásznak köszönhetően teljes képet kaphatunk a minket körülvevő bolygókról, felszínéről és még az összetételükről is. Ez mind szép és jó, de mi lenne, ha inkább a fantáziánkra bíznánk az egészet, nem pedig a szilárd adatokra? Ezen a fonalon elindulva hoztam létre a Solarg nevű projektemet.

Sokszor gondolkoztam, hogy milyen is lehet a világűr. Emlékszem, nyaranta mindig kifeküdtünk este a fűbe és bámultuk a csillagos eget, ami őszintén szólva, baromi ijesztő volt, de mégis imádtam. Akkoriban még nem igazán járt a fejemben ilyen gondolat, hogy mégis milyenek lehetnek a bolygók a Naprendszerben.

A félév elején Alternatív illusztráció órán megkaptuk a tematikát, hogy valami mélyen kísérletezős, "think outside the box" projektet tegyünk le az asztalra, ami igazán kizökkent minket a komfortzónánkból. Eleinte egy sima 2D animációt akartam, de a félév közepén rájöttem, hogy nem igazán csinálom szívvel lélekkel, aztán elkezdtem csak úgy random a Blender3D-vel játszadozni. Néztem néhány tutorialt és kísérletezgettem mindenfélével, materialokkal, animációkkal stb.

merkur.png


Barangolva a neten valahogy rátaláltam olyan hangfájlokra, amelyeket a NASA készített. A hangfelvételek a bolygókból kiáramló hangullámok voltak, némelyik kellemes hangot árasztott, de volt, ami baromi para kísérteties dallamokat sugárzott. Ezekből a hangokból kiindulva elkezdtem megalkotni olyan 3D modelleket, amelyek passzolnak a bolygók szólamaihoz. A színeket és a materialokat a bolygók tulajdonságaiból, felületeinek közeteiből merítettem.
Végül így született meg a Solarg. A Solarg név egy szójátékon alapul: So Large. Magát az egész helyszínt Unityben építettem fel és ingyenesen bárki kipróbálhatja PC-n, valamint MAC-en.

Íme egy kis kedvcsináló előzetes:


Ha érdekel a projekt bővebben, akkor tekintsd meg a Behancen:

https://www.behance.net/gallery/98162351/Solarg

Itt található számos videó és képi anyag a projektről, valamint, ha ki szeretnéd próbálni a Solargot, akkor a letöltő linkeket is itt találod meg.

Ez volt életem első Unityben készült projektje, tudom, hogy nem a legtökéletesebb a kivitelezés, látom a hibáit is, de szeretnék rajta még alakítani és fejlesztgetni. Örömmel fogadom a kritikákat és az észrevételeket, ötleteket.
Az órai feladatot sikeresen teljesítettem és abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy ezt a projektet tartották az oktatók a legkiforrottabb projektnek a félév során, ami plusz motivációt adott ahhoz, hogy folytassam tovább az ilyesfajta kísérletezéseket.

uranusz.png

Rengeteg órányi tutorial van a hátam mögött és bátran ugrok fejest még kétszer vagy háromszor ennyi videós tananyagba. Így a végére hagyva, annyit tudok mondani, hogy bátran kísérletezzetek és ne adjátok fel akkor, amikor egy akadályba ütköztök. Szerencsére mindenre van B-terv.
Köszi, hogy elolvastad, minden jót!

Social media oldalaim:
Fotók: www.instagram.com/elkspl
Szakmai: www.instagram.com/ep_artworks
Szakmai FB: www.facebook.com/elekespal/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://xpbar.blog.hu/api/trackback/id/tr1815736880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása