Az Osztrák Államvasutak új szlogenje a 2025-ös nyári menetrendhez: Energiatakarékosság lóerővel! A jövőben az ÖBB a mozdonyok helyett bizonyos viszonylatokon vontató lovakra fog támaszkodni, ezért kovácsokat, lóápolókat keresnek. A Railjetek akár 230 km/h sebességgel száguldanak A-ból B-be, miközben rengeteg energiát fogyasztanak el. A klímaválság idején azonban nem engedhetnek meg maguknak ekkora pazarlást, ezért egy különleges megoldásra összpontosítanak, hogy még több energiát takarítsunk meg: Mostantól az ÖBB a Railjetekhez vonólovakat is csatlakoztathat a mozdonyok helyett!

Andreas Matthä vezérigazgatók kifejtette: „Már eddig is 100%-ban zöld vontatási árammal közlekedtünk, de az új vontatólovakkal igazi innovációt értünk el az energiatakarékosság terén. Mostantól az állatok még több klímabarát lóerőt biztosítanak a vasúton. A sínek melletti füves sávok legeltetésére is használhatjuk őket. Így ezen a területen is erőforrásokat takarítunk meg.”
A mintegy 130 különböző szakma, amelyet az ÖBB-nél elsajátíthatsz, egyre bővül: most éppen kovácsokat keresnek az ÖBB Railjets új vonólovainak gondozására!
Kattintson ide a jelentkezéshez!
A leendő kovácsokkal szemben támasztott követelmények sokrétűek. Hiszen az új igavonó lovakat optimálisan fel kell készíteni a használatukra: A régi patkók eltávolítása, a paták tisztítása, ápolása és újrapatkolása az ÖBB új munkatársainak fő feladatai közé tartozik. Az ÖBB-nél betöltött új munkakör betöltésének előfeltételei a kovácsképzés elvégzése, a lovakkal való foglalkozáshoz való tehetség és a kézügyesség. A leendő kovácsnak emellett három nyelven kell tudnia suttogni. Az új munkatársak izgalmas munkára számíthatnak egy segítőkész és profi csapatban. Közvetlenül a friss vidéki levegőn dolgoznak, és értékes hozzájárulást nyújtanak az ÖBB energiatakarékosságához.
Bár a lóvontatású járatok maximális sebessége csak 30 km/h, és a lovakat minden állomáson cserélni kell, ez csekély kényelmetlenség, amikor a klímavédelemről van szó! A megkérdezett utasok is pozitívan nyilatkoztak az új lehetőségről, bár Bécsből Salzburgba a korábbi 2 óra 30 perces menetidő így mintegy 2 napra nő, az utazás azonban 100%-osan megújuló energiából, fenntartható módon történik.
Az első lóvontatású Railjet a Westbahn vonalon
A megkérdezett utasok is pozitívan állnak a változáshoz, kérdésünkre Dummerchen Hans válaszolt:
"Én maximálisan támogatom a klímavédelmet, ezért nagyon örülök, hogy az energiazabáló mozdonyok helyett végre környezetbarát lesz a vonóerő is" - és míg kortyolgatta a kolumbiai kávéból Thaiföldön pörkölt és az USA-ban csomagolt tejszínes Lattéjét, tovább folytatta: "Ám az én időm nem engedi meg, hogy élvezzem a lóvontatású vonatokat, de az autópályáról sok helyen rálátok a sínekre, ezért úgy érzem, én is részesülök a sikerből!"
Az új munkakörökre 2025. április elsejével lehet jelentkezni az ÖBB-nél!
Forrás
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek