UtazóBázis

A magyar utazóközösség

USA nyugati part körút látnivalói 15 nap alatt

Az USA-ban elég nagy fejtörést okoz a távolságok leküzdése, és hogy a temérdek nemzeti parkot és látnivalót hogyan lehet a leggazdaságosabban összefűzni. Sikerült egy 5000km-es kört megtennünk és nagyon sok szépet láttunk. Ezek voltak az állomásaink:

1-2. nap, Los Angeles: sokan azt mondják, hogy nem érdemes ott körülnézni, csak dugók vannak és semmi izgi. Szerintem azért a Venice beach, Santa Monica Beach, a Hollywood felirat alatti hegyek és a Griffith observatory a tök jó panorámával megér 1-3 napot. Persze ott a Universal Studios is, de oda drága volt a jegy és hosszú a sor, így kimaradt.

3. nap Reggel indulva egy egész napot kitölt az út a Pacific Highway-en át San Franciscoig, útközben ki vannak táblázva az oroszlánfóka nézőhelyek. Nem átverés, a fókák valóban ott napoznak és sok parkoló van az út szélén, a panoráma miatt, ezeket az amerikai mókusok ki is használják kajakunyerálás céljából. Érdemes kis sétát tenni a McWay vízeséshez, és meg lehet állni Montereyben is.

4. nap: San Francisco városnézés (nagy kedvencem volt a Tween Peaks kilátóhely) és Alcatraz. (szállás tipp: Continental Lodge, Oakland)

5. nap: Bodie a szellemváros és Monó-tó, már az ide vezető utak is szépek. Bodie-ban sétáltunk 2-3 órát, a Monó-tónál a legnagyobb sziklaképződményeket néztük meg, szép volt, de sokkal fotogénebbek napkeltekor vagy naplementekor, mint napközben. Estére pedig szállás tipp: Bridgeportban a Big Meadow Lodge, vidéki, csendes, nyugis kis házikókkal.

6. nap: Yosemite Nemzeti park.: ezen szépen át lehet autózni, néhol megállni, vízesésekhez elsétálni, megmászni Half-Dome-ot.  Itt szívesen maradtam volna még 1-2 napot, a Yosemite Valley-ben nagyon hangulatos volt a kemping, faházakkal, menzával, bolttal. Így, hogy egy napunk volt, megálltunk a híresebb kilátóhelyeknél, Tunnel-view, Glacier-point, Bridalveil-fall. A völgyben vacsoráztunk, ezután átkeltünk a Tioga-passon és Fresno-ban aludtunk. (szállás tipp: Americas Best Value Inn, Fresno)

7.nap: Death Valley, ez is egész napos autós túra, hegyekkel, sivataggal és 40fokos hőséggel, visitor center természetesen itt is van, mint minden látványosságnál és nemzeti parknál.  A légkondicionált autóból a Deadwater basin kiszáradt sós medrénél és fent a Dantes Veaw kilátóhelynél mindenképpen érdemes kiszállni. Ide kényelmes autóút visz fel, 1700m magasan van.  (szállás tipp: Budget Inn Mojave)

8. nap: Út Las Vegasba, útközben Vegas előtt egy outletben  vásároltunk néhány dolgot, majd este még maradt időnk Vegasban sétálni egy nagyot. (Szállás tipp: Motel6 Las Vegas Tropicana, az MGM hotelhez közel)

9. nap: Indulás Vegasból,fotózkodtunk a híres Fabuolus Las-Vegas tábla előtt majd a Hoover-gátat is megnéztük. Késő délután még a Grand Canyon is belefért, itt egy 40 kilométeres út mentén több kilátópont is van Grand Canyon Village-ből indulva. (Szállás tipp: Motel 6 Williams East – Grand Canyon)

10. nap: Hosszú autókázás árán be lehet préselni a napba a Monument Valley-t, vagy egy teljes napot még a Grand Canyonnál tölteni és este továbbállni, mi ez utóbbit választottuk.(szállás tipp: Americas Best Value Inn-Page)

11. nap: a szállással szemközti parkolóból indult a túra az Antilop Kanyonba, ide online foglaltunk helyet a navajotours.com-on, a reggeli órákra. Azért jó délben menni, mert akkor pont besüt a nap egy hatalmas fénycsóvával a kanyonba, de ilyenkor drágábbak is a túrák és a fénycsóva nélkül is nagyon látványos. Ezután irányba vettük a Horseshoe Bandet és a Zion Nemzeti parkot., amire háromnegyed napunk volt csak, sajnos (viszont nyertünk egy órát, mert az már másik időzóna). Így is sok mindent láttunk, autóval is bejárható és buszjárat is van, a végállomásától jó kis túra lett volna a The Narrows patakvölgy, ami kimaradt nekünk. De legalább láttunk tarantulát, és sok szép kilátóhelyen megálltunk így is. Érdemes megmászni az Angels Landing csúcsot is. Nekem kedvenc helyem lett a 2000 méter magas vörös homokkő hegyeivel.
(szállás tipp: Motel 6 St George)

12. nap: Bryce Nemzeti park., Sunrise és Sunset Point, kis túrát tettünk le a völgybe a hatalmas vörös sziklák között, vacsorázni a Ruby’s Innbe ültünk be, soha nem láttam még akkora brownie-t sehol, mint ott.

13. nap. Vissza Las Vegasig, ekkor már a Red Roof Inn-ben aludtunk
14. nap: Las Vegasból Los Angelesbe: és ezzel a kör be is zárult.

Ha te is végigjárnád az útvonalat, most tedd meg! Repjegyek Bécsből 100.000 forint alatt.

Nektek mi a kedvenc úti célotok, vagy melyik az a hely, ahova mindeképpen el akartok jutni? Írjátok meg nekünk kommentben! Ha szeretnétek a facebookos utazó közösségünkhöz tartozni, csatlakozzatok csoportjainkhoz! Európai úti célokkal kapcsolatos bejegyzéseket az Utazás Európában csoportban találhattok, Európán túli utazások számára az Utazás a nagyvilágban csoportunkat ajánljuk.

Az Utazóbázis számára írta és a fotókat készítette: Dobi Krisztina

Sequoyah 2018.09.20. 21:43:18

Mi is bejartuk a fenti helyeket, es valoban nagyon jo ez az itiner, ha valaki pontrol pontra koveti akkor nem jar rosszul:)
Csak par aprobb hozzafuznivalo:
- San Franciscora en mindenkepp tobb napot szannek, ez az egyik legjobb Amerikai varos, egyedi hangulattal, es rengeteg latvanyossaggal. LA-nel mindenkepp tobb ido jar neki.
- Grand Canyon ne csak "belefer"-jen, ez egy fo latvanyossaga a turanak. Bar ti masnap bepotoltatok, de ez nem opcionalis, hanem kotelezo elem:)
- Apro attervezessel az utolso ket nap sem kell hogy csak az autozasrol szoljon. Egyik-masik nemzeti park letudhato itt, vagy 66-os uton egy szakasz.

dobik 2018.09.21. 08:28:39

@Sequoyah: Persze, a Tieid is jó meglátások! Igazából ezt bárki, bárhogy bővítheti, bármelyik állomáson lehet 2-3-at is aludni, sőt a legjobb ha valakinek 15-nél több napja van erre a csodás körre.

Stupid 2018.09.21. 18:14:19

Egy része már nekem is megvolt, de lehet-e valaha elég annak, aki egy kicsit is belekóstolt?...

UtazóBázis

Az Utazóbázis célja, hogy összehozza a magyar utazókat és egy honlapon gyűjtsön össze minden hasznos információt, beszámolót. Ez a honlap a három Facebook csoportunkat fogja össze.