Humor és ügyfélszolgálat? Elképzelhetetlen. Egyes helyeken még a tegeződést is magázással kell viszonozni üzletpolitika szerint. Vagy mégsem? A közvetlenül ügyféllel való kapcsolatban nehezen elképzelhető a viccelődés, viszont ha kellően kreatívok vagyunk (és természetesen ha illik cégprofilunkhoz), akkor igenis van helye a humornak az ügyfeles életében.
Ötletek a humor kiélésére:
Adott helyen
Ha szeretnénk humort vinni ügyfélszolgálatunkra, érdemes azt úgy megtenni, hogy ne minden csatornát fedjen le. Lehetnek vicces cikkek a céges blog oldalon, vagy a tudásbázisban lehet erre külön rész. A lényeg, hogy ne mindenhol egyszerre legyen, és előre közöljük, hogy itt egy kicsit kevésbé komoly tartalom lesz. Akinek tényleg segítségre van szüksége általában nem fog jól reagálni arra, ha viccelődünk, bármennyire is kifinomult az ügyfeles humorérzéke.
Adott időben
A hosszútávú és változatlan komolytalanság erőltetett érzetet kelt, és idővel még akkor is unalmas lesz, ha tényleg nagyon jó a vicc. Próbáljuk meg időben korlátozni, hogy milyen időszakokban, vagy milyen sűrűséggel osztunk meg humoros tartalmat. Hiszen nem akarjuk, hogy ügyfeleink összességében komolytalannak vegyék cégünket, legfőképp nem azt a részlegünket, ami a segítségnyújtásért és az elégedettségérért felelős.
Adott személyekkel
Még a legjobb és legnépszerűbb komikusok sem hatnak mindenkire ugyanolyan pozitívan, így feltehetően ügyfeleink között is lesz olyan, akinek tetszik a humorunk, de akadni fog olyan is, aki nem fog olyan jól szórakozni rajta. Elemezzük célközönségünket, és próbáljunk meg elsősorban nekik imponálni humorunkkal. Humorunk ne legyen erőszakos, ne legyen részrehajló, és legfőképpen ne kirekesztő. Kár lenne egy rosszmájú vicc miatt elbukni akár egy jó ügyfelünket is. Mint mindenhol az életben itt is fő a mértékletesség. Vagy sül. Ki hogyan szereti jobban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.