Az már nem lehet kérdés, hogy van-e járványügyi előírásod, az a kérdés, hogy feltüntetted-e bármilyen formában.
Ha még nem volt rá idő, akkor most jött el a pillanat, hogy időt szakíts a saját, szálláshelyedre szabott COVID szabályzatod megírására. Ha már van, akkor használd útmutatóként, amely segíti a sajátod finomítását.
Miért fontos?
A szabályzat nem csak a vendégek, hanem a dolgozóid és a saját egészséged megőrzését is szolgálja. Az utóbbi egy év tapasztalata mutatja, hogy gondos odafigyelés nélkül és még odafigyeléssel is milyen könnyen elveszíthető.
Milyen egy jó szabályzat?
- bemutatja a járványügyi irányelveket
- biztonságérzetet ad
- szakértelmet tükröz
- van célja (kihangsúlyozza az egészség fontosságát)
- pozitív töltetű (nem kelt félelmet és negatív érzéseket)
Mit tartalmazzon?
- Amit a szálláshely nyújt
- A vendégektől elvárt hozzáállás
- Egészségügyi jellegű, helyi elérhetőségeket
Kizárólag az legyen papírra vetve, amit teljesíthető és tükrözi a valóságot.
A szálláshely tekintetében az alapdolgok, amelyek nem lesznek ismeretlenek:
- Tiszta, fertőtlenített szobák (itt kitérhetsz arra, bár a tisztaság mindig is erősséged volt, de most speciális fertőtlenítőre váltottatok, az ágyneműt magas hőfokon, antibakteriális mosószerrel van tisztítva)
- Kézfertőtlenítési lehetőség a közösségi terekben
- Kézfertőtlenítő folyékony szappan bekészítése a mosdókhoz
- Az egyik „legádázabb” tárgy a szobákban a távirányító, amelyek fertőtlenítésére sokan nem fordítanak figyelmet. Világosítsd fel a vendégeket, hogy távozásonként fertőtlenítve vannak és akár egy kis vidám laminált kártyával is jelezheted, hogy "frissen fertőtlenítve :)"
- Wellness rész esetén, adj pontos leírást arról, hogy milyen gyakran tisztítjátok. Jelölj ki napszakot erre.
- Vidám és egészséges dolgozók.
- Szájmaszkot hordunk.
- Oltakozottság. Mindenkinek joga van eldönteni magánszemélyként az oltáshoz való hozzáállását, azonban, ha a szolgáltatásaink elválaszthatatlanok a közvetlen emberi érintkezéstől, ebben az esetben erősen javallott az oltakozás mindenki érdekében.
Extra szolgáltatások:
- A fürdő napi takarítása
- A szobák teljes napi takarításának lehetősége.
- Szálláshely-gyógyszertár lehetősége. Több fajta, nem vényköteles gyógyszertári termék beraktározása (fájdalomcsillapító, Fenistil gél, Normaflor esetleg fülcsepp, szájmaszkok és lázmérő) is pozitív benyomást kelt a vendégekben.
- Közösségi terek takarítási rendjének a feltüntetése
- Gyors ("expressz) bejelentkezés. Ajánld fel, hogy már otthonról online (érintésmentesen) bejelentkezhet, vagy ha nem támogatja a szállodai szoftvered akkor érkezés előtt, emailben elküldve el az adatokat, felvihető a gépre.
- A készpénzforgalom minimalizálása. Kártyás fizetés előtérbe helyezése vagy bankterminál hiányában, kicsekkoláskor a telefonos utalás felajánlása.
- Érintésmentes reggeli, előre tálakra kiszervírozott finomságok családonként, vagy kolléga segíti a svédasztalról való választást.
Mit kérhetünk a vendégtől?
- Kizárólag egészségesen érkezzen (itt fel lehet tüntetni, hogy gond esetén az előleg xy napig felhasználható, átruházható ajándékutalványként vagy visszautalásra kerül)
- A kihelyezett fertőtlenítők használatának a kérése
- A maszk használata addig a pillanatig amíg a kormány máshogy nem rendelkezik.
- A távolságtartás betartása
- Éljen az online bejelentkezés lehetőségével
- Jelezze napi takarítási igényét
A helyi orvos, gyógyszertár neve címe és telefonszáma, apróbetűvel a lap aljára kerülhet.
A saját COVID szabályzat felhasználása:
- szobákba bekészítve laminálva
- honlapra, közösségi oldalakra, szállásközvetítő portálokra
- ajánlatok kiküldésénél a végére belinkelve
- a szabályzat pontjai felhasználható külön posztonként a közösségi felületekre
A saját szabályzat megírásánál a legfontosabb, amit szem előtt kell tartani, hogy a vendégek pihenni, kikapcsolódni érkeznek, maguk mögött hagyva a kötöttségeket és a feladatokat.
Legyen könnyed hangvitelű, teljesíthető és a szálláshely arculatára szabott.