touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

Dubajt ejti a Wizz Air - sorra zárja be a járatait

2020. február 26. - Legjobb Áron

 

Március végéig még napi járattal repül Budapestről Dubajba a Wizz Air, utána azonban drasztikus csökkentés jön, csak heti két járat marad. Ezek egyenlőre október végéig foglalhatóak, hogy elérhetőek lesznek-e a téli menetrendben is, kérdéses. De ennél is árulkodóbb, hogy a Wizz sorra zárja be a dubaji járatait.

 

A szófiai útvonal csak március végéig él, a katowicei - amely tudtommal a Wizz leghosszabb útvonala - csak június elejéig foglalható. Bukarest - szintén drasztikusan lecsökkentett járatszámmal - október végéig foglalható, a heti egy kolozsvári viszont szintén csak június elejéig. 


w8.jpg


Tavaly jelentette be a Wizz Air, hogy leányvállalatot alapít Abu Dhabiban, ami azt jelenti, hogy előreláthatólag egy komoly bázist fog kiépíteni a térségben. Miután a két repülőtér igen közel van egymáshoz, logikus, hogy bezárják a dubaji útvonalakat, bár az Abu Dhabi járatnyitásokról egyenlőre nincsen konkrét hír (az idei év második felére tervezik). De ez a gyors és drasztikus járatcsökkentés azt mutatja, hogy nem voltak olyan sikeresek ezek az útvonalak, hiszen ha komoly bevételt termeltek volna, akkor nem dobják őket ilyen gyorsan.


Mondjuk számomra ezek a járatok mindig is kérdésesek voltak: nagyon sok időre lekötöttek egy gépet - ennyi idő alatt két fordulót, de akár hármat is teljesíthetne ugyanez a gép -, miközben azt is lehetett tudni az induláskor, hogy nem is tudnak teljes terheléssel repülni, azaz a kihasználtságuk is eleve jóval alacsonyabb, mint lehetne. Ráadásul a jegyárakat sem lehetett az egekbe emelni, mert konkurenciának ott az Emirates, aki szélestörzsű géppel, szuper szolgáltatásokkal és komoly útvonalhálózattal nyújt nagyon is vonzó alternatívát, versenyképes áron. 


Ráadásul ebben a térségben a légitársaságok mind az átszállóforgalomra építenek, hogy Európa és Ázsia, illetve Ausztrália között szállítsanak minél több utast (és igen sikerek ebben). Szóval ezzel kellett volna versenyeznie a Wizz Airnek úgy, hogy keskenytörzsű gépen kell nagyjából hat órát utazni - ami azért már nem kevés -, nem tudnak csatlakozójáratot kínálni a továbbutazáshoz - azaz, csak azokra számíthatnak, akik Dubajig utaznak -, és ha nagyon felemelik az árukat, akkor az emberek inkább foglalnak az Emirates-re. Valószínűleg Dubaj varázsa is megkopott az évek során. Akit érdekelt, már felkereste, és nem fog visszajárni ide évenként.


Innen nézve egyáltalán nem meglepő - sőt, inkább logikus - a desztináció feladása, ami inkább meglepő, hogy ezt úgy tették meg, hogy az Abu Dhabi járatnyitásról még nincsenek konkrétumok. A Budapest Dubaj útvonallal kapcsolatban volt még egy érdekes hír. Úgy másfél-két éve a Flydubai bejelentette, hogy ők is repülni fognak a két város között. Ők ugyanazt a kategóriát képviselik, mint a Wizz Air, azaz nem az Emirates-nek lettek volna versenytársai (velük amúgy is együttműködnek). Azután a 737 MAX repülési tilalmára hivatkozva - a Flydubai is érintett, gépei estek ki a forgalomból  - azóta sem nyilt meg a járat, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e belőle valami. Az ő megjelenésüket sem tartom logikusnak, a környékünkön inkább oda járnak, ahová az Emirates nem, és nem annyira olcsók a jegyeik. Esetleg, ha nem lesz Wizz Air járat, akkor lehet az Emirates egy picit drágább, a Flydubai meg a fapados ajánlat.

 
És érdeklődve várjuk az Abu Dhabi bázis megnyitásáról a híreket, hogy melyik európai városokból fognak repülni oda és onnan lesznek-e útvonalaik ázsiai városokba.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://touchandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr8915490586
süti beállítások módosítása