touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

Egzotikus új úti cél a Wizz Air kínálatában - Skellefteå, az Aranyváros

2020. február 22. - Legjobb Áron

 

Egészen meglepő újdonságot jelentett be a Wizz Air, mégpedig azt, hogy 2020. júniusától heti két alkalommal repül majd a lengyelországi Gdansk és a svédországi Skellefteå repülőtere között. 

 

Teljesen új, komoly forgalommal és fapados múlttal nem rendelkező desztinációk igen ritkán kerülnek be újdonságként a Ryanair vagy a Wizz Air útvonal hálózatába (az írek még csak-csak próbálkoznak, de a Wizz ebben is nagyon óvatos duhaj). Skellefteå elég szerény forgalommal rendelkezik, menetrendszerinti forgalomban jelenleg egyedül a SAS légitársaság gépei repülnek ide, Stockholmból. Ezen kívül néhány chaterjárat színesíti a forgalmat. Ide érkezik meg a Wizz Air heti két járata, és a választás igazán meglepő, bár feltehetőleg nem turisták fogják elsősorban igénybe venni, hanem lengyel vendégmunkások. Skellefteå ugyanis jelentős bányászati központ, ezen belül is kiemelkedő az itteni aranybányászat (ezért nevezik a települést Aranyvárosnak is). És még az is lehet, hogy az itt élő svédek szívesen felfedezik Gdansk-ot és környékét). Az új útvonal egyenlőre csak október végéig foglalható, pedig errefelé a tél is igazán izgalmas.


skaffa2.jpg

 


Gdansk eddig is a Wizz Air egyik legizgalmasabb bázisa volt, számos skandináviai járattal, olyan városokba is, ahová Budapestről nem repülnek (ha lenne végre egy Budapest-Gdansk járat, nagyon jó átszállóhely lehetne Skandinávia felé). A lengyel piacra jellemző a bőséges útvonalkínálat és a kedvező jegyárak. Nem tudom, hogy ez a svéd úti cél mennyire fogja megmozgatni a turistákat, de aki szívesen kirándul, szereti a természetben eltölteni a szabadságát, az itt biztosan jól fogja érezni magát. Jellemzően egy desztinációt igyekeznek minél több városból kiszolgálni, kíváncsi vagyok, hogy Skellefteå repülőterére lesz-e további járatnyitás a Wizz Air részéről.


skaffa.jpg

 

De ha már járatnyitásról esik szó, akkor nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a Wizz Air az utóbbi időszakban döbbenetesen nagy számba szüntet meg útvonalakat, sokszor olyanokat is, amelyeket éppen csak megnyitottak. Miután egy járatnyitás komoly befektetést igényel, nem kicsit pazarló ez a folyamat, ami egyben azt is mutatja, hogy nem tudják jól előkészíteni az új útvonalakat, és türelmük sincs ahhoz - vagy a tudásuk/a pénzük kevés -, hogy megvárják, amíg nyereségesek lesznek. Fájó veszteség például a szuper Bergen. Az ide közlekedő budapesti járatot tavaly, a bécsi most szüntették be. 


Kifejezetten tanulságos eset a Wizz Air frankfurti kudarca, hogy három év után - miután megszűntek az addigi kedvezményei -, teljesen feladták ezt a desztinációjukat (és láthatóan nem tudták jó áron értékesíteni, mert folyamatosan voltak 3-4000 forintos jegyek a járatokra). Pedig ez Európa egyik legfogalmasabb repülőtere, hatalmas számú üzleti utassal. Csakhogy, amikor egy útvonalon az utas választhat a hagyományos - sokkal színvonalasabb - szolgáltatást nyújtó társaságok - pl.Lufthansa, British Airways, Brussels Airlines - és a fapadosok között, akkor azonnal megmutatkozik a Wizz Air gyengesége: ezen a ponton már nem versenyképes a szolgáltatása, hiába olcsó esetleg (ha pedig csomaggal utazik valaki, vagy elsőbbségi beszállással, akkor már nem is olyan olcsó az áruk). Mert a tapasztalt utazó már össze tudja hasonlítani az ár/érték arányokat, és ebben nem a Wizz Air a legjobb. Frankfurt felé a Lufthansa volt az egyetlen közvetlen járatot üzemeltető vetélytárs. De ez is elég volt ahhoz, hogy kiderüljön: a két cég nincs egy kategóriában. A Lufthansától elszenvedett vereséggel pedig nem lehet majd büszkélkedni az éves jelentésben.

 

www.skellefteaairport.se/

képek forrása: www.visitskelleftea.se/sv/

A bejegyzés trackback címe:

https://touchandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr7515484764
süti beállítások módosítása