Televerzum

Még soha nem keresett annyit egy filmstúdió sem, mint a Disney idén

10 milliárd dollárt hoztak az idei mozifilmjei

2019. december 09. - lewiee

Bár nálunk inkább a tévépiacot, és kevésbé a filmpiacot érintő hírekből lehet szemezgetni, úgy egyáltalán médiapiaci szempontból igen nagy jelentőségű az a teljesítmény, amivel a Disney büszkélkedhet az idei évben. A szép lassan világuralomra törő médiaóriás 2019-ben az első filmstúdió lett, amely túllépte a 10 milliárd dolláros mozis bevételeket világszerte.

avengers-endgame-lion-king-frozen-2.jpg

A Mickey egeres cég nem bízta a véletlenre a sikerét, jól bejáratott franchise-ok újabb részeivel, illetve rebootjaival pakolta tele a moziműsorokat hónapról hónapra, a Bosszúállók: Végjáték, Az oroszlánkirály, a Jégvarázs 2, a Toy Story 4, az Aladdin, a Marvel Kapitány egytől egyig már előre sikernek elkönyvelhető címek voltak, és az új Star Wars-epizód még a mozikba se került.

A Disney az idei év tíz legnagyobb bevételt hozó filmjéből hatot jegyez, de sem ebbe, sem a bevételi rekordba nem számítanak bele a szintén Disney-tulajdonú Fox-filmek (mint a Ford vs. Ferrari, vagy az X-Men: Sötét Főnix), sem a Disney+ saját gyártásai, amik közül idén a Star Wars-sorozat The Mandalorian hozott szép pénzeket a médiaóriásnak.

A Disney uralkodása a többnyire papírforma szerint, futószalagon készített fimekkel azt is jelzi, hogy a moziban valóban nagy bevételeket már szinte kivételesen csak bejáratott címekkel és formátumokkal, visszatérő karakterekkel és a közönség számára már ismert filmes univerzumokkal lehet bezsebelni.

Az előbb is felsorolt legnagyobb mozis sikerek közül a jelenleg is mozikban vetített Jégvarázs 2. már most 920 millió dollárnál jár. Ezzel még nem érte el a többi idei Disney-sikert, a Marvel Kapitány 1,2, az Aladdin 1,5, Az oroszlánkirály 1,6, a pedig Toy Story 1,7 milliárdot vasalt be a mozinézőkön, de még a Pixar-film is alig közelíti meg az áprilisi utolsó Bosszúállók-részt. A Végjáték mindenidők legnagyobb bevételű mozifilmje lett, összesen 2,79 milliárd dollárt hozott a stúdiónak.

A Disney filmstúdió a The Walt Disney Company elnevezésű médiakonglomerátumhoz tartozik, amely félelmetes méreteket ölt, az utóbbi években bekebelezte Hollywood másik vezető médiacégét, a 21st Century Foxot, amivel jött több kábelcsatorna (így pl. a National Geographic is), illetve a tartalomgyártás egyik nagyágyúja, a 20th Century Fox is. Tévés vonalon a Disney az egyik amerikai országos televíziós csatornát, az ABC-t is magáénak tudhatja, de van még sikeres ifjúsági kábelcsatornája is, a Disney XD, illetve a hazai piacon is jelenlévő Disney Channel. Emellett novemberben elindította saját streaming-platformját, amivel nekimenne a tévéforradalmat kiáltó Netflixnek és Amazonnak, amihez elég erős alapot ad az óriási filmes és sorozatos könyvtára. Ha ez amúgy nem lenne elég, a Disney filmstúdió rengeteg olyan védjeggyel és leányvállalattal rendelkezik, amelyek sikeres kontentekhez köthetők, ilyen a Lucasfilm, a Pixar és a Marvel is.

Jövőre sem kell aggódniuk, Marvel-filmekből 2020-ra is alaposan betáraztak, jön egy elég ígéretes új Pixar-film is Soul címmel, de készül majd az előző évek trendjét követve élőszereplős Mulan-film is, a 20th Century Fox oldaláról pedig a James Cameron-féle Avatar 2. landol a mozikban.

A bejegyzés trackback címe:

https://televerzum.blog.hu/api/trackback/id/tr4015344806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása