2020. feb 27.

Közeli sógorság: bringával a Hochwechsel-en

írta: ddefekt09

Mint minden évben, idén is kiugrottunk a soproni Volt Fesztivál alatt a nyugati szomszédainkhoz egy alapos túrázás kedvéért. Ezúttal a hatalmas W betűvel díszített Hochwechsel csúcsára akartuk felküzdeni magunkat. Kezdetektől fogva biztosak voltunk benne, hogy ambíciózus a tervünk. Nagyjából 1500 méter szintemelkedés várt ránk, a legnagyobb kánikulában.

Először Aspang Markt temetőjén kellett áthajtanunk, egy útlezárás miatt.

Majd váratlanul Mönichkirchen település szélén levő talpmasszás centrumban találtuk magunkat. A feladat itt az volt, hogy a különböző felületeken (kavics, kéreg, kő, fa) végigmenni mezítláb, és közben merengeni az alpesi panorámán. A jéghideg vizű kis merülő tó megváltásnak tűnt a 30 fok feletti melegben.

További hosszas mászás után eljutottunk egy farmra.

Hűtött sörökkel vártak bennünket.

Amíg kifújtuk magunkat, a bringáink is élvezhették a remek környezetet.

Aztán folytattuk az utat, míg fel nem értünk a csúcsra, a hatalmas, bizarr W betűhöz.

Mikor elértük az 1743 méteres magasságot, már jócskán délután volt. Viszont hátra volt még egy orbitális lejtőzés; amihez komoly reményeket fűztünk, mivel több ponton érintette a St Corona környéki kiépített pályákat is. Csalódásra nem volt ok. Látványos kanyargással ereszkedtünk le hosszan a völgybe - kivéve az a társunk, aki még a szakasz elején behajtogatta a hátsó váltóját a küllők közé. Ő is le tudott persze gurulni valahogy, de a csattogó, leesett lánc megakadályozta benne, hogy hozzánk hasonló élvezettel fejezze be a napot.