Tango Libre

A tangóról szabadon

Döntőbe kerültünk a Török Világbajnoki Tangó Selejtezőn - Élménybeszámoló

Gőzerővel készülünk az Európa Bajnokságra. Egész héten gyakoroltunk, szombaton este meg a Hölgyválasz két órás praktikáján készültünk, ahol a légkondi igencsak megbecsülendő. Ezért is késett az élménybeszámoló amit a verseny után megígértem, de íme, jó szórakozást.

Török Tangó Bajnokság

A Török Tangó Bajnokság, azaz hivatalos nevén Istanbul Tango Fiesta and Championship, a Buenos Aires-i Világbajnokság egyik hivatalos selejtezője és tangó fesztiválja.

Aki megnyeri, repülőjegyet kap Buenos Airesbe, döntőbe kerül az Európa bajnokságon és középdöntőből indul a Világbajnokságon. Andreával mi is részt vettünk ebben az évben. A terv az volt, ha elindulunk pénteken korán reggel, akkor az esti selejtezőre frissen, kipihenten érkezünk meg. Nem így történt, nevessetek velünk.

A Vonat

Pénteken korán reggel kimentünk a Nyugati Pályaudvarra a fél hét körül induló személyvonathoz.

Itt kezdődtek a bonyodalmak:

5 perccel az menetrendben szereplő indulási idő után bemondták, hogy 5 perc késéssel indul a vonatunk.
10 perc elteltével már csak azt mondták be, hogy a vonatunk késve fog indulni.
25 perc múlva kezdtünk megijedni, így 30 perc után leszálltunk a vonatról és kirohantunk a Nyugati pályaudvar elé, hogy taxival menjünk tovább.

Később kiderült, hogy járhattunk volna sokkal rosszabbul is, mert  ezt olvastuk az Indexen:

Elindult a vonat Monor felé, majd 40 embert otthagytak a semmi közepén.

"Olvasónk szerint pénteken munkaidő után 40 ember várt arra, hogy a Monor felé közlekedő 2786-os számú vonattal hazaérjenek. A vonat 17.38-kor indult volna, de a kijelző szerint tíz perces késéssel indult, így olvasónk 17.50-kor még felpattant rá. A vonat azonban csak 18.20-kor mozdult meg. A megkönnyebbülés azonban gyorsan átváltott megdöbbenéssé, mert kb egy kilométerrel arrébb a vonat megállt, és nem mozdult tovább. Az utasok a kánikulában egy idő után keresni kezdték a kalauzt, hogy megkérdezzék az állás okáról, de a vonaton nem találtak jegyvizsgálót, sőt a vonat vezetője is eltűnt írja olvasónk."
forrás: Index.hu

A Taxi

Tehát kirohantunk a Nyugati pályaudvar elé taxit hívni és a telefonban elmondtuk, hogy nagyon sürgősen ki kell jutnunk a reptérre. Itt a péntek reggelre hivatkozva, azt mondták, sietnek és a taxink érkezik is kb. 5 perc múlva. 10 perc múlva újra hívtuk őket, és már azt mondták, nem tudják megmondani, hogy mikor érkezik a taxi. 15 perc múlva már pánikoltunk és és pár perc elteltével sikerült leintenünk egy arra járó taxit. Az illetékes társaságtól azóta, se hívtak, hogy "helló a taxink megérkezett". A leintett taxisunk, viszont filmbeli jelenethez illően száguldott az autók között. Sajnos a gyorsforgalmi úton elénk került a 100-as reptérbusz,ezáltal csigalassúsággal de megérkeztünk a repülőtérre 1 óra 1 perccel a felszállás előtt.

A Repülő

Itt jött a következő pofon. Mire beértünk az épületbe, már nem tudtuk leadni a csomagokat, mivel egy órával előtte zárt a check-in. Ekkor már nagyon feszültek voltunk és azt mondtuk, hogy nem fogunk a 100 ezer forint értékű Turkish Airlines jegyeket elpazarolni. Nekiindultunk a biztonsági kapuknak azokkal a bőröndökkel, amelyekkel a világbajnokságra - Buenos Airesbe mentünk.

A biztonsági kapunál csak nézték mit akarunk az óriási bőröndökkel, de megértőek voltak és miután kidobtak az Andi csomagjából néhány dolgot, továbbengedtek. Megérkeztünk a kapuhoz és fel voltam készülni, hogy vagy fizetünk egy csomó pénzt vagy szemeteszsákokba átpakolok mindent. Szerencsére megoldották INGYEN, úgyhogy ezúton is köszönet a Turkish Airlinesnak!!!

A Verseny

Isztambulban egy órával később van, ráadásul pótolnunk kellett Andi kidobott cuccait így éppen csak hogy megérkeztünk az este 7 órakor kezdődő versenyre. Nem is sikerült jól, részben az egész napi káosz miatt de azért sikerült a selejtezőben 11.-ként végeznünk és továbbjutni a középdöntőbe.

Egy ilyen tangó verseny egy fesztivál is egyben, argentin tanárok és mesterek tangó workshopokat tartanak napközben, este pedig a milongáé és a show-é a főszerep. Tavaly például Daniel Nacucchio és Cristina Sosa 2008-as argentin tangó világbajnokok léptek fel:

A középdöntőt szombaton immáron a saját hibánkból de sikerült újból majdnem lekésnünk. Ettől függetlenül, már sokat javítottunk a helyezéseken és a döntőbe 7-ként kerültünk be. Egy kedves táncos barátom mondta, hogy a döntőbe az első öt helyen kell bekerülni, azokat figyelik igazán. Ez a jóslat sajnos bevált, így egy újabb helyet javítva a hatodik helyen végeztünk. Ettől függetlenül nagyon elégedettek vagyunk, mert nagyon pocsék kezdés után nagyon sokat léptünk előre és a döntőben többszörös világbajnoki döntős is utánunk végzett.

Így táncoltunk a döntőben. A felvételen a második perctől sajnos a zene le lett vágva.

Köszönjük a szurkolást mindenkinek, jövő héten Európa bajnokság. Szurkoljatok :)

Szerző: Szeghalmi Endre, a Tango Libre Budapest oktatója, milonga szervező.