Statisztika egyszerűen

Mágikus jelek nélkül...

A repedő műanyag házak rejtélye

2019. március 20. 09:30 - glantos70

Feladat

 

Tibor az elmúlt másfél évben egy műanyag házakat fröccsöntő üzem termelési vezetője volt. Ebben az időszakban Tibor kiemelten foglalkozott azzal, hogy megértesse beosztottaival, mennyire fontos a vevői követelményeknek való megfelelés. Még egy szigorú termékellenőrzési programot is bevezetett, amelyet „A Vevő hangja” néven nevezett el. A program eredményei nagy jók voltak. A részlegen vezetett feljegyzések alapján az látszott, hogy az elmúlt 9 hónapban csak olyan termék került kiszállításra a vevőkhöz, amelyek mindenben megfeleltek a vevői követelményeknek. Ez alatt az idő alatt semmilyen vevői reklamáció sem érkezett a műanyag házakkal kapcsolatban.

Ennek ellenére a múlt hónapban a vevők elkezdtek reklamálni, hogy törnek a műanyag házak. Tibor elhatározta, hogy a végére jár az ügynek.

Mivel egyetlen olyan adat sem állt rendelkezésre, amely azt mutatta, hogy nem-megfelelő termék került kiszállításra, Tibor megkérte az ellenőreit, hogy gyűjtsék össze az összes törésteszt adatait. Az ellenőrök óránként egyszer eltörnek egy műanyag házat és megmérik a töréshez szükséges erőt. Mivel ez egy roncsolásos vizsgálat, az ellenőrök nagyon figyelik az eredményeket, hogy azok elérik-e a követelményben megadott minimális törési erőt. Az 1. számú gyártósor adatait, amely a legtöbb ilyen házat gyártja, az alábbi táblázat tartalmazza:

Törési erő

Dátum

Idő

Erő

Dátum

Idő

Erő

2019.02.15

2:30

70

2019.02.16

1:30

68

2019.02.15

3:30

74

2019.02.16

2:30

28

2019.02.15

4:30

81

2019.02.16

3:30

74

2019.02.15

5:30

75

2019.02.16

4:30

66

2019.02.15

6:30

69

2019.02.16

5:30

81

2019.02.15

8:30

66

2019.02.16

6:30

68

2019.02.15

9:30

76

2019.02.16

7:30

63

2019.02.15

10:30

33

2019.02.16

8:30

77

2019.02.15

11:30

80

2019.02.16

9:30

74

2019.02.15

12:30

84

2019.02.16

11:30

83

2019.02.15

13:30

74

2019.02.16

12:30

64

2019.02.15

14:30

68

2019.02.16

13:30

68

2019.02.15

16:30

71

2019.02.16

14:30

77

2019.02.15

17:30

81

2019.02.16

15:30

76

2019.02.15

18:30

79

2019.02.16

16:30

30

2019.02.15

19:30

63

2019.02.16

17:30

69

2019.02.15

20:30

77

2019.02.16

18:30

74

2019.02.15

21:30

85

2019.02.16

19:30

80

2019.02.15

22:30

69

2019.02.16

20:30

65

2019.02.15

23:30

80

2019.02.16

21:30

70

Minimális törési erő: 20

 

Kérdések:

1.       Feltételezheti-e Tibor, hogy az összes termék, amely ebben az időszakban kiszállításra került, megfelelt a vevői követelményeknek? Miért?

2.       Miért nem vette észre Tibor eddig a problémát?

3.       Mit kellene változtatnia Tibornak a további vevői reklamációk megelőzése érdekében?

Forrás: Sophronia W. Ward, Ph. D. with Sheila R. Poling: Quality Brain Teasers – Volume 1

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://statisztikaegyszeruen.blog.hu/api/trackback/id/tr5614700652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glantos70 2019.03.21. 05:08:36

@Amegy: megindokolnád a válaszod? Konkrétan mi miatt állítod, hogy a folyamat nem szabályozott?
süti beállítások módosítása