Ismerős az az érzés, amikor létrehozol egy terméket, de nem tudod, hogyan mutasd meg a célközönségednek? Nem tudod, merre indulj és hogyan kezd el értékesíteni és reklámozni a szolgáltatásaidat? Erre nagyon jó módszer lehet a közösségi média oldalak használata!
Minden vállalkozás különböző módon kapcsolódik az ügyfeleihez, de vannak olyan irányok, amiket jól használva elindulhatnak az úton. A social media is alkalmas arra, hogy olyan kapcsolatot alakítsunk ki a felhasználókkal, amely segít megismertetni a termékünket és szolgáltatásunkat. Az emberek ugyanis a napjuk nagy részét töltik ezeken a platformokon. Nézd meg az alábbi technikákat, amelyek segíthetnek elindítani az értékesítési folyamatot a közösségi média segítségével!
1, Alakítsd a stratégiát az ügyfeleidhez!
Nem minden platform lesz megfelelő számodra, hiszen nem mindegy, hol vannak jelen a vásárlóid. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy kik vásárolják meg a termékeidet? Kinek van szüksége rá? Ha tudod, hogy hány évesek, mi érdekelheti őket, akkor meg tudod határozni, melyik felületet használd.
2, A közösségednek kommunikálj!
Minél eredetibb egy közösségi média tartalom, annál vonzóbb az emberek számára. Azt viszont tudnod kell, hogy azok, akik megvásárolnák a termékeidet, mit szeretnek, mi érdekelheti őket? Nem mindegy ugyanis, hogy milyen hangon szólsz hozzájuk, mert érdektelenné válhatnak és nem figyelnek fel rád. Meg kell találni azokat a témákat, vizualitást, ami vonzóvá teszi számukra a vállalkozásodat. Erre nagyon jó módszer, ha bemutatod a céged, betekintést nyújtasz a mindennapjaidba vagy elárulsz egy fontos vagy érdekes információt a termékedről. Adj nekik olyan értéket, amit máshol nem kapnak meg!
3, Építs közösséget!
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy mindenáron eladni akarnak és csak ezt kommunikálják. Pedig hosszú távon sokkal eredményesebb lehet egy vállalkozás, ha közösséget épít. A sikeres közösség előmozdításának a kulcsa pedig az aktív jelenlét. Rendszeresen tegyél közzé tartalmakat, érdekeljen a felhasználók véleménye, tegyél fel kérdéseket, reagálj a mindennapjaikra! Ha azt érzik, hogy a közösségedhez tartoznak, akkor szívesebben vásárolnak és ajánlják a termékeidet.
4, Ápold a vevőkkel a kapcsolatot!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem reagálnak a visszajelzésekre. Ha pozitív véleményt írnak a vállalkozásodról, akkor köszönd meg, legyél hálás érte, hogy ezt nyilvános kommentben vagy véleményben mindenkinek elmondta. Ha negatív vélemény érkezik, akkor pedig törődj az ügyféllel, tudd meg, mi volt az oka a negatív tapasztalatának és esetleg kárpótold. Ezzel a többi felhasználó is biztos lesz abban, hogy jó döntés téged választani, hiszen törődsz az ügyfeleiddel.
Azonban ne felejtsd el azokat sem, akik privát üzenetben veszik fel veled a kapcsolatot. Próbálj meg minél előbb, de legkésőbb 24 órán belül válaszolni a megeresésükre, hiszen a közösségi média felületeken az emberek igénylik a valós időben történő kommunikációt, nem szeretnek napokig várni a visszajelzésre.
5, Mutasd meg a termékeidet!
Nem elég csak beszélni a termékekről és szolgáltatásokról, néha jobb, ha megmutatod őket. Használj videós tartalmakat, ahol használat közben látják a termékedet, vagy engedj betekintést a gyártási folyamatokba.
Ha új terméken dolgozol, akkor is mutass meg részleteket, hogy mire számíthatnak, engedd, hogy a részesei legyenek a folyamatnak. Kérheted a segítségüket a színek kíválasztásában is vagy a névválasztásban.