PC Gaming

A Thaumaturge Teszt

A lengyel Fool's Theory nagy jövő elé nézhet. Nem csak az árulja el ezt számunkra, hogy a csapatot korábbi CD Projekt RED fejlesztők alkotják, és még csak nem is az, hogy dolgoznak a legelső.

a_thaumaturge_probaja.png

The Witcher Unreal Engine 5-ös remake-jén (hiszen külsős anyagból dolgoznak), vagy hogy egy kis részben hozzájárultak a Baldur's Gate 3-hoz is (mivel az egy kooperáció eredménye). A 2017-es Seven: The Days Long Gone-t jegyző csapat főleg legújabb művében, a The Thaumaturge-ben mutatkozó stílusa és különlegességei miatt érdemes figyelmet szentelni.

A természetfeletti elemekkel játszó, a múlt viharos időszakába helyezett koncepció bemutatja, hogy mennyi lehetőség rejlik a Fool's Theory kreativitásában. Ugyanakkor érezhető, hogy a csapat még keresi az utat, és eszközeiket még ki kell csiszolni. Az irány azonban ígéretes.

A The Thaumaturge eseményei könnyen követhetőek, mivel azok az Orosz Birodalom autoriter uralma alatt zajlanak az 1900-as évek elején. Lengyel barátaink fővárosa egy igazi soknemzetiségű metropolisz, ahol egyszerre jelenik meg a szegénység és a bűnözés, valamint a gazdagság és a jólét. Az orosz-lengyel feszültséget tovább bonyolítja a thaumaturge-ok létezése.

Képességükkel nemcsak érzékelik, de fel is használják a szláv mondavilágból ismert, Salutoroknak nevezett misztikus lényeket. Ezeket a lényeket a halandók hibái, azaz Flawjaik vonzzák. Ez egyben áldás és átok is, melyet főszereplőnk, Wiktor Szulski már születésekor magában hordoz.

A játék kezdetén Wiktor gyengélkedik, a Salutorja, Upyr kötelékei meggyengültek, és egy titokzatos Rasputin az, aki segíthet rajta. Miután Wiktor értesül édesapja haláláról, Rasputin elkíséri őt, és így kezdődik Varsó felfedezése, valamint a Salutorok erejének feltárása.

A The Thaumaturge atmoszférateremtése kifogástalan. Az Unreal Engine 5-nek köszönhetően az utcák apró részleteit is észrevehetjük, és az ott élők mindennapi tevékenységeit is figyelemmel kísérhetjük. Hallhatjuk a különböző hangokat, mint például zene vagy újságárus hirdetése. A város időjárása és napszakai változása változatossá teszi Varsó megjelenését.

A város térképe tele van más tevékenységekkel is, mint például könyvek, újságok, szórólapok és szószólók, melyek a helyzetet még jobban elmagyarázzák. Sajnálatos módon a karaktermodellek élettelenek és nem eléggé kidolgozottak, ami főleg a játék átvezetőiben látható. Ám annak ellenére, hogy a karaktermodellek nem tökéletesek, a játék még mindig autentikusnak hat.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr1518392989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása