Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Értelmetlen sajtóközlemények

Címkék: szövegírás

2021.06.23. szerda 14:14 Konrad

facepalm-1791146_640.jpg

Minden bizonnyal a nyarat és ezzel együtt az ingerszegény környezetet kell okolni, de tegnap több olyan sajtóközleményt is kaptam, amelyek tényleg nem szóltak semmiről. Nem szeretném most idézni egyiket sem, nem célom megsérteni senkit, nem is akarom rombolni senki munkáját, inkább a jelenség az, ami foglalkoztat.

Jó két évtizeddel ezelőtt volt egy aktív miniszter, aki úgy próbálta mutatni önnön fontosságát, hogy minden héten tartott egy sajtótájékoztatót, ha volt oka, ha nem. Az év egy részében persze volt, de azért voltak olyan sajtóesemények, amik tényleg nem szóltak semmiről. Az ő esetében kicsit talán értettem, mi történt: ezek a heti rendszeres sajtótájékoztatók adtak egyfajta keretet a kommunikációjának. Csak sajnos hiányzott a rugalmasság, hogy amikor ez nem kell, akkor ne legyen.

Ezt éreztem a tegnapi sajtóközleményeknél is: ki kellett jönni, mert benne volt a kommunikációs tervben, de sem a tartalma, sem a tálalása nem sikeredett olyanra, hogy legyen értelme írni azokról. Egyszerűen vagy nettó reklám volt, vagy még azt a szintet se sikerült elérni.

Tény, jó sajtóközleményt, amit felkapnak az újságírók, nem egyszerű csinálni. Mármint akkor, ha az eladni kívánt termék amúgy nem érdekes. Kell találni valami apropót, kell találni valami pluszt, aminek hírértéke lesz. És ez a hírérték az, ami általában a nehézséget okozza: olyannak kell lenni, ami tetszik a potenciális olvasóknak és a sajtóközleményt megkapó szerkesztőknek is. 

Amikor mi néha tervezünk egy-egy tervben sajtóközleménnyel, akkor általában nem csak annyit mondunk, legyen egy sajtóanyag, hanem az is megírjuk már előre, miről kell szólnia. Mert ez utóbbi a nehezebb kérdés, ezen kell sokat dolgozni. Mindezt úgy, hogy illeszkedjen a teljes kommunikációba, mert akkor lesz érdekesebb minden érintettnek.

Azt hittem sok éve, hogy az értelmetlen sajtóközlemények ideje lejárt, de aztán ez mégse történt meg. A PR cégek egy része ugyanúgy gyártja az unalmas, érzelemmentes, a reklámozást alig leplező szövegeket. Kár, mert több lehetőség is van ebben a műfajban...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8616601624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evilwolf 2021.07.06. 15:34:33

Uborkaszezon van.
A sok uborka között megjelent egy rendkívül fontos hír is:
"Orbán Viktor megtekintette az országos aranytartalékot "
Most ért rá, meg sokan a nyárra figyelnek.
Ennek a cikknek a címe feltűnőbb és nyáriasabb, bulvárosabb lett volna, ha így jelenik meg:
ORBÁN VIKTOR SZEMET VETETT A NEMZETI ARANYRA!
És ezek után azon sem csodálkoznak, ha még ma este megjelenne a KÖZLÖNYBEN, hogy
Az az arany, amelyre ORBÁN VIKTOR szemet vetett, elveszítette közarany jellegét


süti beállítások módosítása