Az e-mail tárgya, egészen pontosan a tárgy mezője kiemelten fontos üzenetközvetítő felület. Pontosan tudjuk ezt, amikor reklám leveleket készítünk, és sokszor ötletelések, tesztek után jutunk el oda, hogy a kiküldendő e-mail reklámban vagy akár a hírlevélben mi legyen a tárgy.
Ehhez képest az üzleti, nem reklám levelezésben már sokkal kevésbé vagyunk figyelmesek. Egészen pontosan: a többség, akivel levelezek, többé-kevésbé jól használja a tárgy mezőt, de azt hiszem, néhány alapszabály betartásával még jobb lehetne. Összeszedtem ötöt, amit javaslok - persze biztosan van még sok más is, de én ezeket hiányolom a legjobban.
Legyen tartalom a tárgy mezőben
A mai napig kapok olyan e-maileket, amiben a tárgy mező üres. Üzleti levelezésben az ilyen levelek könnyen elmerülnek, aztán nagyon nehéz megtalálni, amikor szükség lenne rá. Legyen szöveg a tárgy mezőben is!
Ne csak neked mondjon valamit a tárgy
A "Holnapra" vagy a "Csinálni" tárgyú levélből nem derül ki semmi lényeges, így olyan, mintha nem is lenne tárgy mező. Az üzleti levelek tárgya olyan legyen, ami rövid, tömör, világos, és informális. Természetesen azok számára, akik kapják. Céges belső levelezésnél ez mást jelent, mint amikor partnereknek, külsősöknek küldünk levelet.
Ha továbbküldesz valamit, egészítsd ki a tárgyat
Lehet, a levelezés tárgya mindenkinek érhető, de amikor továbbküldöd, olyan új emberek kerülnek bele, akiknek nem világos. Egészítsd ki! Én például egy ügyféllel folytatott levelezést úgy küldök tovább a kollégáknak, hogy beleírom a tárgyba a cég nevét.
...vagy cseréld le
Van, amikor nem kozmetikázni kell a tárgyat továbbküldéskor, hanem egyszerűen át kell írni. Ebben az esetben a szabály ugyanaz, mint új e-mail írásakor: legyen világos, tömör, rövid, informális.
Ne használd ugyanazt a tárgyat, ha más a téma
Megy, pörög a levelezés, de már másról van benne szó, mint az eredeti tárgy... És amikor ki kell keresni valamit, vagy rendezni kell a leveleket, akkor ettől lassabb és nehézkesebb lesz. Ezért a tartalom váltásakor változtassunk a tárgyon is!
Onlinemarketing Klub - ahol érdemes szakmai beszélgetéseket indítani.
Utolsó kommentek