Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A radír

Címkék: onlinemarketing üzlet

2021.01.26. kedd 10:29 Konrad

writing-3556735_640.jpg

Nagyon-nagyon régen használtam utoljára radírt. Ahogy egyetemista lettem, már nem kellett ceruzát használni, később pedig szinte mindent számítógéppel csináltam - márpedig itt, ezen a platformon nem kell radír a javításhoz.

Nem is tudom, van-e valahol még radírom. Régen pedig tudtam, melyik márkát érdemes venni és melyiket nem - volt, amelyik nagyon maszatolt, volt, amelyik nem volt elég hatékony. A radír olcsó, könnyen beszerezhető és emiatt könnyen kipróbálható eszköz volt számomra.

Az a furcsa, hogy nem is hiányzik, hogy nincs radírom. Ha néha ceruzát használok, akkor sem merül fel, hogy kiradírozzam, ami nem kell - egyszerűen áthúzom, mint a tollat. Hivatalos iratokhoz meg nem kell ceruza... Úgy tűnik, nemcsak szükségtelenné vált számomra, de nem is hiányzik már. Pedig régen feltétlenül szükséges volt, és mindig figyeltem rá, hogy legyen használható radírom.

A radír példája számomra megmutatja, mennyire meg tud változni az a környezet, az a világ, amiben dolgozunk, amiben élünk. Eszközök, tárgyak, folyamatok válnak szükségtelenné, elavulttá. Eltűnnek az életünkből, de úgy tűnnek el, hogy közben mások még használják, másoknak még hasznosak. A radír nem szűnt meg. Lányaimnak is van, több is. Használják is. Csak nekem nem kell, csak nekem nem hiányzik, nekem vált fölöslegessé.

És most képzeld el, hogy valaki radírt szeretne nekem reklámozni. Egy létező, nem drága eszközt, amelyre amúgy nincs szükségem. Tudnál olyan érvet mondani, amiért én ezt megveszem? Bármit, ami miatt ez nekem kelleni fog? Ha meg tudod változtatni azt, ahogy jegyzetelek, ahogy rajzolok, ahogy tervezek, akkor igen. De akkor már nem radírt adsz el, hanem edukálsz, megváltoztatod az életem.

Vannak dolgok, amik nem kellenek. A marketing mégis képes arra, hogy ezt megpróbálja neked eladni. Pár napja lemondtam a televízió előfizetésünket, miután az elmúlt fél évben véletlenül sem néztünk (sugárzott) tévét. Közel 15 percen keresztül próbált meggyőzni - az egyébként nagyon ügyes - ügyfélszolgálatos hölgy, hogy miután elmondtam, lemondani szeretném az előfizetést, meggyőzzön, hogy ne tegyem, mert nekem erre szükségem lesz még. Csodálatos érveket mondott, tökéletesen látszott, hogy ezt a kérdéskört a cég nagyon körbejárta, ismerték a főbb pontokat, miért szoktak elmenni a vevők. Még arra is volt a hölgynek lehetősége, hogy kedvezményt ajánljon, hogy amennyiben az ár a probléma, akkor maradjak.

De nem kell tévé. Ahogy nem kell a radír sem. Radírt nem veszek, a tévét lemondtam - végül én győztem. De a marketingnek feladat, hogy eladjon neked olyat is, amit nem akarsz... Mert egy dologra való a marketing: az értékesítés növelésére. És ezt követően nincs de, meg nincs ha, egyszerűen a számok vannak: mennyi volt ma a webshop forgalma? Hány forint lett a haszon? Ki tudjuk ebből fizetni a béreket, a díjakat, a reklámot, a marketinget, a...

A radír  egyébként egy nagyon hasznos eszköz. Ha szükséged van rá, nem tudsz meglenni nélküle, de ha nincs rá szükséged, akkor csak szemét. Gondolkodtál már azon, hány olyan dolgot vettél, amire valójában nincs szükséged? Hány radír porosodik otthon?

A marketing egyik nagy kihívása lesz, hogy azt a fajta túlfogyasztást, amit generál, kordában tudjuk tartani. Az a sok ellenérzés, ami a marketing, és azon belül a reklám felé irányul, elsősorban ezért, a túlfogyasztást növelő tukmálásért érkezik. Mert félreértés ne legyen: aki megvesz valamit, amire nincs is szüksége, előbb-utóbb rájön, mi történt. És ilyen esetben nem magát fogja hibáztatni a rossz döntésért, hanem azt, aki miatt megvette. A reklámot.

A radír viszont egy egyébként hasznos termék. Lehet, ami neked fölösleges, másnak nem az. A marketing erre találta ki a célzást: figyeljük, ki vagy, figyeljük, mire van szükséged, és ez alapján javaslunk neked termékeket. Olyan termékeket, amikre vélhetően szükséged van. Radírt, ha egyébként rajzolsz, amit onnan tudunk, hogy vettél ceruzát. Tévé előfizetést, mert látjuk, hogy tévéadásokról szóló weboldalakat nézegetsz. Célzunk.

Nem mindig pontosan, de célzunk. És a pontos célzáshoz meg kell ismernünk téged, ezért építünk adatbázisokat. És amikor kiderül, hogy neked nem kell radír, akkor nem fogunk neked radírt hirdetni. Ennyire egyszerű.

Most viszont egyre kevesebb lehetőségünk van célozni téged. Az Apple lépései, a közhangulat, a központi szabályozások mind abba az irányba mutatnak, hogy ne tudjunk jó adatbázisokat építeni. Vagyis nem fogjuk tudni, kell-e neked radír.

Így ne lepődj meg, ha a jövőben megint radír reklámot látsz. Nem tehetünk róla, nem tudjuk, hogy kell-e neked. Fogadd el: ez az ára annak, hogy az adataidat nem kapjuk meg.

Végül, ez azt is jelenti egyébként, hogy magasabb lesz a hirdetési költség. Hiszen több embernek kell megmutatnunk a radír hirdetését, nemcsak azoknak, akiknek szükségük van rá. Rossz célzás, magasabb költségek, kisebb haszon, drágább termék - többet fogsz fizetni. Mert a neked megjelenő radír hirdetést is az fizeti ki, aki végül megveszi azt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1716401482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2021.01.27. 06:40:15

Készséggel elfogadom hogy a keresők értem vannak. Napokban? egy hete? történt, hogy hirtelen jött ötlettől vezérelve az alapértelmezett keresőmet a google-ról egy másikra változtattam (tűzróka alatt). Egyébként tényleg számomra jobb volt a google, hát hiszen az elmúlt (1)8 évben figyelte keresési szokásaimat. :-) És vissza - vissza is térek hozzá, ha nem megy az új kereső úgy ahogy elvárnám.

A gúglimepsz erre elfelejtette a lakhelyemet, amit egyébként soha nem adtam meg neki, de valamiért kitalálta nélkülem is.

Csak hogy érezzem a törődést? Mondanám hogy ügyes, de szerintem szánalmas. :-(

Értem én azt hogy az üzlet az üzlet, de korbáccsal velem senki se üzleteljen, mert nem fog tetszeni! Jelentsen ez bármennyire minyurka, ici-pici arcvesztést is a nagyoknak.


süti beállítások módosítása