Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hová tűntek a kommentek?

Címkék: blog közösség

2020.10.16. péntek 09:37 Konrad

sparrows-2759978_640.jpg

Elég régóta írom ezt a blogot, és elég sok más blogot is követtem, követek. Saját bőrömön érzem, hogyan változik a blogok helyzete az országban, mikor mire lehet számítani.

A kezdeti felfutás úgy 2005-től kb. 2010-ig tartott. Ebben az időszakban még viszonylag kevés blog volt egy-egy területen, és más közösségi média eszközök nem voltak annyira elterjedve, ahol lehet tartalmat megosztani. Az iWiW nem elsősorban tartalommegosztásra volt kihegyezve, sok funkció - pl. a céges profilok - csak későn indultak el. A Facebook az időszak végén már jelen volt, de sokkal kisebb hatással, ahogy a YouTube vagy a Twitter sem számított általánosan elterjedt eszköznek. 

Aztán ahogy egyre jobban futott fel a Facebook, úgy váltak a blogok egyre kevésbé fontossá. Az igazi beszélgetések áttevődtek a Facebook-ra, és azóta figyelhető meg az a folyamat, hogy a kommentek kezdenek megritkulni a blogos felületeken. Vannak kivételek, de erről majd később.

Néhány év viszonylagos érdektelenség után a 2010-es évek közepe óta indult el a blogok új reneszánsza. Ezt két szakmai és egy kevésbé szakmai dolog hajtotta. Egyrészt a tartalommarketing terjedése, másrészt a keresőoptimalizálásban bekövetkezett változások voltak a szakmai okok. A nem szakmai ok pedig a hagyományos nyilvánosság szűkülése, a nagyobb tartalomszolgáltatók körüli hatalmi harcok és az egyes csoportok kiszorulása adott lökést a közéleti jellegű blogoknak, illetve egyes megmondóemberek blogos megjelenései adtak kedvet másoknak is ezt a formát használni.

Ami nem változott, az a nagy blog aggregátorok működéséből következő hatások. Ha egy látogató például az Index.hu címlapjáról érkezik, akkor hasonlóan viselkedik, mint viselkedett bő tíz éve. De ha valaki más közösségi média oldalról jön - főleg a Facebook-ról -, akkor már a blogot jobbára csak olvassa.

A blogok sokak által vitatott, mégis fontos szolgáltatása ugyanis a kommentezés lehetősége. Az, hogy az elolvasott bejegyzésről elmondhatom a véleményem. Ez persze az idők során nem változott, véleményt akarunk mondani. Ellenben a törvényi szabályozás részben igen: ma már a tartalomszolgáltatónak sokkal több a felelőssége, hogy milyen kommentek maradnak meg és mik törlődnek. 

Megfigyelhető, a blogokon a kommentek mennyisége csökken. Egy Index.hu címlap vagy más tartalomszolgáltatós megosztás még hozza a kommentelőket is, de a Facebook megosztások már nem. De a kommentek megmaradtak, csak máshol.

Ha megosztom ezt a bejegyzést Facebook-on, akkor ha valaki kommentet írna hozzá, nagy valószínűséggel a megosztáshoz fogja írni, nem ide. Részben azért, mert kényelmesebb, részben azért, mert egyszerűen ott olyanok is láthatják, akik amúgy nem olvasnák el a bejegyzést.

A kommentek nem tűntek el, csak most máshol vannak. Nem egy helyen, ami szomorú, sőt, olyan helyeken is, ahol a blogger nem is biztos, hogy látja (pl. zárt csoportban). Cserébe segítik a nagyobb elérést, hiszen a kommentezett Facebook posztok több emberhez elérnek.

Megmaradtak tehát a blogok, és érdekesek továbbra is. Azzal ráadásul, hogy a Facebook ki fogja vezetni a leginkább blogos felületét, a Jegyzet-et, még többen jöhetnek ki onnan tartalmat készíteni. De a kommentek helye mára a Facebook lett. Esetleg a Twitter, a Tumblr és ami még maradt szöveges közösségi média oldal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6216237788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása