Nem minden arany amit egy influencer javasol - vagy mégis?

Néhány napja az internet egy része abba a hírbe futhatott bele, hogy egy amerikai cipőbolt egész erős Kész átverés show-t rendezett néhány influencer segítségével. Hogy mi is történt? Katt a továbbra :)

payless-qa-hed-page-2018.jpg

Maga a Payless cipőboltlánc egy létező cég, leginkább arról ismertek, hogy olyan cipőket árusítanak, amelyek olcsók és jó minőségüek, tehát ár-érték arányban jól teljesítenek. Termékeiket átlag 25 dolláros áron lehet megvásárolni, így kedveltek a piacon. Természetesen ezért cserébe nem márkás darabokat kell elvárni, de nem is ez céljuk.

A story azonban fantasztikus és vírusként terjedő videójukkal nagyszerűen tudták magukat szélesebb körben is ismertté tenni.

A Payless fogta, kibérelt egy üzlethelyiséget Santa Monica egyik előkelő részén, stílusosan berendezte, elnevezte a nagyon kifinomult és stílusos, kicsit olaszos Palessi névre a boltot, majd feltöltötte a polcokat a cipőkkel. A különbség annyi volt, hogy ugyanezek a cipők, amelyek ugye 25 dollárba kerültek eredetileg itt kaptak egy kellemes szorzót és alig drágábban, mindössze 200-600 dollár között kerültek ki ezekre a polcokra.

Itt nem állt a történet, ugyanis a cég felkeresett influencereket és őket kérte fel a termékek tesztelésére, bemutatására, egy kellemes hírverésre. A véleményvezérek imádták, mindenki meggyőzödött, hogy luxus termékeket tesztel épp, a kampány elképesztően sikeres volt. Az influencereknek annyira bejött a megnyitó, hogy vásároltak is, nagyon elégedettek voltak azzal, amit kaptak. Majd amikor szembesítették őket a valós helyzettel, akkor persze egészen meglepődtek és levegőért kapkodtak (ill. visszakapták a pénzüket).

Íme a videó: 

Mire következtethetünk a fentiekből?

Nem szabad egyértelműen elhinni mindent a közösségi médiát egyre jobban behálózó magukat véleményvezérnek nevező divatbloggereknek, de persze az sem gond, ha nyitott szemmel járunk, hisz diszkont áron is kaphatunk minőségi lábbeliket, nem feltétlenül mélyen a zsebünk nyúlva kaphatjuk meg azt csak.

A Payless pedig építette a márkáját, kreált egy király vírus kampányt és most már ott is ismerik őket ahol eddig nem, illetve a videó anyagokat még felhasználják még jó párszor. Így kell ezt csinálni kérem szépen!