2021. júl 26.

Kiépítetlen repülőtéren tesztelik a KC-390-et

írta: Netarzenál
Kiépítetlen repülőtéren tesztelik a KC-390-et

Brazíliában az Embraer elkezdte a KC-390-es teherszállító és légi utántöltő repülőgép tesztjeit egy szilárd burkolatot nélkülöző repülőtéren.

Erre a célra egy földes repülőteret létesítettek a cég Gavião Peixoto-ban található telephelyén. A rögtönzött futópálya a már meglévő majd 2 kilométeres betonossal párhuzamosan halad és ez is majd ugyanilyen hosszan nyúlik el. A KC-390-esből eddig hét gép hagyta el a szerelőszalagot, ezek közül egy hajtja végre ezeket, a katonai szállítógépek számára nélkülözhetetlen teszteket.

Földes repülőtér a levegőből fotózva, melyen a KC-390-et tesztelik. Jobbra a betonos repülőtér látható

Az elkövetkező hetekben lezajló próbák során kiemelt figyelmet fognak szentelni a V2500-E5-ös sugárhajtóműveknek, hiszen ezek eredetileg polgári célokra lettek megalkotva, így a tervezettől eltérő körülményekkel rendelkező kiépítetlen repülőtéren nagyobb a beszívott idegen tárgy okozta sérülés veszélye. A júniusi hírek szerint már 20-nál is kevesebb KC-390 rendszeresítésével számolnak a Brazil Légierőnél. Jelenleg 13 és 16 darab közötti mennyiség az, aminek a beszerzését reálisnak látja a katonai vezetés.

Az ok, a koronavírus okozta járvány, mely kihatással van a brazil hadi költségvetésre is. Az idei évre a szükséges források helyett csak ezeknek a felével rendelkezik a haderőnem a KC-390 és a Gripen finanszírozásának tekintetében. Ebből kifolyólag a 2021-es évben mindössze egy darab KC-390-et tudnának kifizetni a gyártónak. Mindezeken felül olybá tűnik, a gépekkel eddig megszerzett pozitív tapasztalatok is alátámasztják a darabszám csökkentésének lehetőségét.

A felvert por és egyéb szennyeződés az ilyen repülőterek velejárója

Ugyanis a 2020-as és a 2021-es hadrafoghatósági mutatókat elemezve úgy tűnik, a KC-390-es igazán megbízható, így nem okozott fennakadást a tervezett repülési feladatokban a hosszan elhúzódó hibajavítás, karbantartás, vagy váratlanul felbukkanó meghibásodás sem. Vagyis az eddigi tapasztalatok alapján a jövőben szükséges feladatokat kevesebb géppel is meg lehet majd oldani és így nem kell attól sem tartani, hogy az így túl nagynak bizonyuló 28 gépes flotta anyagilag fenntarthatatlan lesz. A KC-390-ből Magyarország mellett eddig csak Portugália rendelt, ott öt példányt sikerült értékesíteni. Mindkét ország részére az Embraer repülőgépgyár 2023-tól kezdi majd átadni a KC-390-eket.

 

Szólj hozzá

Brazília Embraer KC-390